{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Hvorfor (Næstved udstilling i dag) {{forumTopicSubject}}

Skulle gårdhundene forvises til en intermistisk ring i forhallen med betonpiller inde i ringen og kun halv størrelse af en normal ring.

Fordi de racer, bl.a. newf. og rottweilere skulle have vores ring 6 fordi det var snevejr.

Jeg forstår godt at der skal rykkes rundt, men vi var "kun" 27 hunde, så de kunne have taget dem først i ring 6 og så taget de andre racer bagefter.

Vi havde så kummerlige forhold at fremvise vores hunde i. Der var ikke plads nok til at vise hundens bevægelser for der var ikke plads nok. Vi kunne kun se på fra en "lang(kort) side" og fotografering var ikke muligt, for det var i en forhal med vinduer, så der var modlys på alle billeder af hundene på bordet.

Jeg synes snart man må indse at i marts måned arrangerer man ikke udstillinger udendørs - det er alt for tidligt. Det har før været galt ved Næstved udstillinger i marts måned at folk har skulle være ude i mange graders frost. Det kan man hverken byde hundene eller deres ejere.

Ved godt at det ikke nytter noget, men måtte lige ud med det. Pudsigt nok sagde jeg til min mand på vej derned, at der nok er lavet ringændringer. Den første seddel jeg så på døren var at gårdhundene var blevet "forvist" til forhallen. Jeg tror det var Samojederne der var i samme båd som os i går. Gad vide hvordan de oplevede det. De har alt andet lige brug for mere plads end gårdhundene.

Bianca vandt i øvrigt Champion klassen (hun var den yngste i klassen) og blev 2. bedste tæve, selvom der ikke er noget der hedder det mere. De nye regler er godt nok for viderekomne, og de er ikke lavet til glæde for udstillerne.

Nå, det kan ikke nytte at hænge med mulen resten af dagen. Men det var en skuffelse, og jeg håber ikke at skulle opleve det igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor (Næstved udstilling i dag)
  • #1   22. mar 2008 de har nok tænkt at i var så små at det var nemmere for jer.

    Jeg var blevet tosset hvis vi skulle balancere rundt i den ring, for jeg så den godt igår.

    Angående de nye regler, sådan har det været i årevis i andre lande - jeg kan ikke se hvad problemet er.


  • #2   22. mar 2008 Måske skal vi bare vænne os til reglerne. Men da gårdhundene ikke udstiller uden for Skandinavien og USA, så kender vi ikke reglerne. Men jeg undrer mig over hvor Sverige ikke har adopteret reglerne, da de jo har verdensudstilling i år.

    Der er nogle gårdhunde der kræver at de bliver løbet med. Heldigvis er Bianca ikke en af dem :Men havde jeg haft Baloo med, så skulle det gå noget stærkere. Der var ikke meget plads til 5-7 hunde i nogle af klasserne.



  • #3   22. mar 2008 Det gør de vist også - men kun til verdensudstillingen, har jeg hørt.

  • #4   22. mar 2008 Så skal der nok blive kaos for svenskerne i Stockholm.

  • #5   22. mar 2008 Det tror jeg ikke.
    Det er jo ringpersonalets ansvar at holde styr på de forskellige præmieringer og kalde folk ind. Og DKK kan roligt tage på kursus i Sverige for SKK ved i modsætning til DKK hvordan man afholder udstillinger - de kunne virkelig lære noget.
    Bare at DKK gad starte lidt før kunne være en start - havde de startet bedømmelserne kl 8 i næstved havde i måske været fri for at udstille hvor i gjorde.


  • #6   22. mar 2008 Helt enig Lars. Vi var i Malmø sidste lørdag, og det var bare topprof ringpersonale der assisterede dommeren.



Kommentér på:
Hvorfor (Næstved udstilling i dag)

Annonce