{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af Sheltie
  • #1   22. mar 2008 Okay jeg har ikke Sheltier - men klipper man dem ?????? Det troede jeg godt nok ikke.
    Jeg er med på en lytter af ren og skær nysgerrighed.

• #2   22. mar 2008 Det var nemlig det jeg selv var i tvivl, om man overhovedet gør.

• #3   22. mar 2008 Jeg har godt nok aldrig hørt om at Sheltier bliver klippet, man klipper jo heller ikke "storeborderen" Den alm. Collie "Lassie" eller Border Collien, de har jo alle samme slags pels der er kun forskel på størrelsen af hundene og deres farver..

• #5   22. mar 2008 Marianne, det er faktisk rigtigt, jeg glemte lige det med poterne de fleste racer kan godt lige få brug for at få studset hårene ved kløerne og mellem trædepuderne selv om de ikke har brug for nogen anden form for pelspleje end en tur med børsten i ny og næ, de 2 jeg har haft for mange år siden fik aldrig fjernet hår fra ørerne..Da jeg var i lærer som hundeklipper for et halvt luv siden, kan jeg huske at der var nogle mindre racer, jeg naturligvis ikke kan huske nu, men de fik hevet døde hår fra det meste af kroppen,..
    Er det ikke også det der kaldes at blive trimmet, når hundene bliver "plukket " ? Uf ikke sjovet af blive så gammel at man glemmer den slags..Griner..

• #6   22. mar 2008 Luv =Liv, stavefejl er igen på min regning.. Ggg.. ;o)

• #8   22. mar 2008 Marianne. Jamen så må det jo så være sådan, jeg har bare aldrig selv oplevet det, eller gjort det ved mine 2, men de sku så heller ikke på udstilling, og jeg ved heller ikke om det var naturligt dengang, at man ikke gjorde mere ved en Collie.
    Nu jeg tænker over det, så ved jeg ikke engang om den korthårede Collie var kendt herhjemme for 30- 35år siden.. Ved du det ?

• #10   22. mar 2008 En sheltie skal ikke klippes ;o) Jo man trimmer hårene under poterne, ved trædepuderne, og hvis man vil udstille, skal de klippes mere op ad benene og trimmes ved ørene, men det er også det...

Vores sheltie er 9 år og ham har jeg selv klippet de nævnte steder - har dog ikke været på udstillinger med ham...

Så fat børsten, det er det du skal bruge mest....

/Maj-Britt

• #11   23. mar 2008 Jeg arbejder som hundefrisør og vi har da en gang imellem en collie inde... Folk får dem vasket og redt godt igennem, så det meste af underulden forsvinder. Så får de rettet poter og pliver klippet under poterne og lidt op af benene.... Men jeg har aldig oplevet en collie der skulle klippes over helekroppen med maskine. Det er kun de der småting vi ordner... smiley

Kommentér på:
Klipning af Sheltie

Annonce