Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uddannelse som hundetræner
  • #1   26. mar 2008 Hej Pernille

Der er mange muligheder. Du kan blive træner gennem DKK, gennem det private system (men der kender jeg ikke lige nogen på Fyn) eller gennem en DGI-forening. Så det kommer lidt an på, om det er fordi du gerne vil gøre det som frivilligt arbejde - eller om det er fordi du gerne vil leve af det?

• #2   26. mar 2008 Hundetræner kan du bla blive i Dch...

Adfærdskonsulent kan du blive i etologisk institut..

• #3   26. mar 2008 Hvad for en slags træning synes du er sjovt og spændende?

Er det familiehunde, du ønsker at træne - brugshunde eller hvordan?

Der er jo et væld af muligheder inden for hundetræning.

• #4   26. mar 2008 okay mange tak. jeg ville gerne kunne leve af det, ellers evt ha det som arbejde i fritiden. hundetræner og adfærd behandler er det to helt seperate uddannelser?

• #5   26. mar 2008 altså det skal være almindelig træning, ikke nødvendigvis for brugshunde.

• #6   26. mar 2008 Hvis du skal leve af det, så kan du udelukke hundetræner - det kan man ikke leve af, det er de færreste, der får en krone for det ;o)

Det er frivilligt arbejde - men dejligt frivilligt arbejde...

Hvis du skal leve af det, så skal du nok i gang som hundeadfærdsbehandler og der er udannelsen på etologisk institut nok ganske fin. Vær dog opmærksom på, at det er en populær beskæftigelse for tiden, og at konkurrencen kan være benhård.

Uddannelsen til hundetræner er ikke en kompetencegivende uddannelse i forhold til arbejdsmarked. Det kan mere betragtes som kursus, synes jeg.
    De afvikles i de forskellige hundeklubber og foreninger og har sigte mod den konkrete træning, man laver i den pågældende klub.

• #7   26. mar 2008 Pernille

Hos f.eks. Irene Jarnved og Anette Røpke der også uddanner adfærdsbehandlere er det er overbygning på hundetræner-uddannelsen. Men det er DYRT!!!

• #8   26. mar 2008 Du kan uddannne dig til iinstruktør her: (link fjernet)
    Det koster cirka 29.000, og så kan du enten uddanne dig til adfærdsbehandler, eller starte din egen træningsplads op.

• #9   29. mar 2008 okay mange tak for alle jeres gode råd

• #10   5. dec 2008 Heej alle sammen.

Jeg overvejer også at blive adfærdsbehandler da jeg gerne vil leve af det men er der nogle herinde der ved hvor lang tid det tager, hvad det kræver fagligt. Jeg går på gymnasiet nu fordi jeg gerne ville være dyrlægen men jeg er virkelig skole træt så hvis jeg skal gå i skole de 10 år som dyrlæge kan det være lidt lige meget håber der nogle der kan hjælpe. smiley

• #11   5. dec 2008 Prøv at tjekke den hjemmeside jeg har linket til ud.

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #12   19. dec 2010 Hej smiley

Jeg er en pige på 13 år, som elsker hunde. jeg kunne godt tænke mig at arbejde/leve af at træne hunde.

Jeg vil gerne træne hunde, måske privat hos folk. Men jeg er dog ikke interesseret i at gøre det inden for politiet..

Kan jeg godt træne privat?

Kan jeg leve af det?

evt. en hjemmeside:

Tak hvis i vil svare smiley

• #13   20. dec 2010 Trine A

Jeg tror det er meget, meget få der kan leve af det i Danmark. Du skal nok være forberedt på at skulle have et andet job ved siden af.

Du kan starte din egen træningsplads op, men jeg vil stærkt anbefale dig at uddanne dig til træner.

Hvis man uddanner sig til adfærdsbehandler også, er der større mulighed for at kunne leve af det. Men det er stadig de færreste der kan det smiley

Kommentér på:
uddannelse som hundetræner

Annonce