4.620 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
uddannelse som hundetræner uddannelse som hundetræner
hejsa jeg har længe gået og overvejet at uddanne mig som hundetræner. er der nogen herinde der ar kendskab til noget? og gerne på fyn
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.537
Der er mange muligheder. Du kan blive træner gennem DKK, gennem det private system (men der kender jeg ikke lige nogen på Fyn) eller gennem en DGI-forening. Så det kommer lidt an på, om det er fordi du gerne vil gøre det som frivilligt arbejde - eller om det er fordi du gerne vil leve af det?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Adfærdskonsulent kan du blive i etologisk institut..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Er det familiehunde, du ønsker at træne - brugshunde eller hvordan?
Der er jo et væld af muligheder inden for hundetræning.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 191
mar 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er frivilligt arbejde - men dejligt frivilligt arbejde...
Hvis du skal leve af det, så skal du nok i gang som hundeadfærdsbehandler og der er udannelsen på etologisk institut nok ganske fin. Vær dog opmærksom på, at det er en populær beskæftigelse for tiden, og at konkurrencen kan være benhård.
Uddannelsen til hundetræner er ikke en kompetencegivende uddannelse i forhold til arbejdsmarked. Det kan mere betragtes som kursus, synes jeg.
De afvikles i de forskellige hundeklubber og foreninger og har sigte mod den konkrete træning, man laver i den pågældende klub.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.537
Hos f.eks. Irene Jarnved og Anette Røpke der også uddanner adfærdsbehandlere er det er overbygning på hundetræner-uddannelsen. Men det er DYRT!!!
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Det koster cirka 29.000, og så kan du enten uddanne dig til adfærdsbehandler, eller starte din egen træningsplads op.
mar 2007
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 1
Jeg overvejer også at blive adfærdsbehandler da jeg gerne vil leve af det men er der nogle herinde der ved hvor lang tid det tager, hvad det kræver fagligt. Jeg går på gymnasiet nu fordi jeg gerne ville være dyrlægen men jeg er virkelig skole træt så hvis jeg skal gå i skole de 10 år som dyrlæge kan det være lidt lige meget håber der nogle der kan hjælpe.
dec 2006
dec 2010
Følger: 1 Svar: 1
Jeg er en pige på 13 år, som elsker hunde. jeg kunne godt tænke mig at arbejde/leve af at træne hunde.
Jeg vil gerne træne hunde, måske privat hos folk. Men jeg er dog ikke interesseret i at gøre det inden for politiet..
Kan jeg godt træne privat?
Kan jeg leve af det?
evt. en hjemmeside:
Tak hvis i vil svare
dec 2006
Jeg tror det er meget, meget få der kan leve af det i Danmark. Du skal nok være forberedt på at skulle have et andet job ved siden af.
Du kan starte din egen træningsplads op, men jeg vil stærkt anbefale dig at uddanne dig til træner.
Hvis man uddanner sig til adfærdsbehandler også, er der større mulighed for at kunne leve af det. Men det er stadig de færreste der kan det
uddannelse som hundetræner