{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Er det ok ?? Hundeluftning... {{forumTopicSubject}}

Min mand er lige kommet hjem efter at have været ude og køre en tur.
På vejen hjem ser han en mand som lufter sine 4 hunde på vores hvedemark som støder op til byen. Min mand stopper og siger til manden at det ikke er så godt at han lufter sine hunde på marken, da de ødelægger afgrøden.
Og så får han ellers besked på at det rager da fyren, og han lufter sine hunde hvor han vil.. og desuden er det et godt sted at lufte hund.
Og det er det uden tvivl.

Min mand prøver så at forklare ham at det jo faktisk er hans levebrød han ødelægger, men det gør intet indtryk på hundelufteren..Og min mand kan da bare komme, og sige det til ham hver dag, når han går der, han var da ligeglad.
Så tænker jeg okay... Er det så ok hvis jeg tager 5 kr af hundelufterens løn hver måned bare fordi jeg har lyst ??
Måske lidt firkantet set ;0)
Men vi lufter ikke selv vores hund på markerne.
Blandt andet også fordi der er en masse vildt som ikke skal forstyrres mere end højst nødvendigt.
Er det bare os der er nogle snævertsynede bønder ??eller burde man ikke respekterer når landmanden ikke ønsker sine marker benyttet som hundelufteareal ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det ok ?? Hundeluftning...
  • #1   30. mar 2008 Nej forstår jer godt.
    Masser af hunde ejere tager ikke hensyn, når de lufter deres hunde.

• #2   30. mar 2008 Ane Marie..
    Når nu det er din jord som andre benytter som det jo er i dette tilfælde.
    Er det så ikke ok at man siger at de ikke må lufte hunde der ??

• #3   30. mar 2008 der må da findes en bondemand som tilhøre stedet så kan skælde ham ud og sige han skal forsvinde, det er jo ikke hundelufterens sted ...

• #4   30. mar 2008 Jeg mener da bestemt at man skal holde sig fra markerne. Det er jo bondens levebrød man bare jokker ned.
    Hvis jeg går med Thea op af en mark, kalder jeg hende altid tilbage bare hun løber i kanten af marken. Jeg er overrasket over at folk kan finde på at bare vade hen over en andens jord på den måde.

• #5   30. mar 2008 Team Frosty>> Bondemanden som tilhører stedet er min mand ;0)

Ane Mari>>> Hvis de spæde grønne blade som titter frem nu trampes ned og ødelægges vokser de ikke op og bliver til korn ;0)

• #6   30. mar 2008 Ane-Mari> Man ødelægger jo det der er i gang med at komme op. Det er da værre at jokke i de små nye planter end gå igennem en kornmark der er i "fuldt flor"

• #7   30. mar 2008 Staying alive >>> Jo det er vores mark ;0)

• #8   30. mar 2008 Man må ikke slippe hunden i skoven, så det gør vi ikke.

• #9   30. mar 2008 Ane mari >>> Nu lufter jeg ikke min hund i skoven uden snor ;0) Netop fordi hun ikke kan lade vildtet være ;0)

• #10   30. mar 2008 Man kan ikke styre naturens vildt, men et menneske kan sagtens styre hvor han går. Derfor bør han tage hensyn og slet ikke bevæge sig hen over en anden grund. Det er det samme som hvis folk trampede ind igennem din have.

• #11   30. mar 2008 Ane- Mari>> Nej vi kan ikke vogte vores marker og gør vi normalt heller ikke.. Det var helt tilfældigt min mand kørte forbi..
    Og nej vi går ikke til politimanden med det .. Så smålige er vi dog ikke ;0)
    Men det burde jo ikke være nødvendigt at diskuterer med en mand om han må benytte ens jorde til hundeluftning

• #12   30. mar 2008 Ane-Mari>>> Harene og fasanerne er nu ellers velkommne til at benytte vores marker vi lægger såmænd mad ud til vildtet på jordene

• #13   30. mar 2008 Okay måske er min mand heller ikke altid den mest diplomatiske ;0)
    Han har nok skældt lidt mere ud end da han fortalte det til mig ;0)

• #14   30. mar 2008 Hmm, når nu jeg bliver tvunget til at tæke over det. Så er det da ihvertfald ikke okay. Jeg går tit tur langs marker med Chilly. Hun holder sig som regl på stien, da marken er pløjet, så det er et uvoerskueligt landskab for en lille hund som Chilly. ;o) Det er så min fordel.

Da vi flytede ind i vores hus var der også nogle det luftede deres hundi vores have. Det synes jeg heller ikke var iorden.

• #15   30. mar 2008 Synes, det er noget svineri...
    Kunne forstå det, hvis det var en stubmark, men det andet, gør man bare ikke

• #16   30. mar 2008 der er jo også forskel på vor meget en lille let hare får trampet ned, og en mand med str 46 og 90 kg bag.. det er jo mere det med at man forventer da at folk tænker sig om.. hvilket manden jo hel klart ikke har gjort..

• #17   30. mar 2008 Selvfølgelig er det ikke i orden at han lufter sine hunde der.
    Vi gør det dog også med vores på marken bagved, men lige så snart de har sået majs og indtil de er høstet holder vi os da borte. Synes da det er sund fornuft at man ikke ødelægger andres ting.

Vi har da også et godt forhold til vores nabo som ejer jorden bagved, så når vi muger ud ved hønsene, så skal vi bare smide det ud på marken og så pløjer de det ned til foråret smiley

• #18   30. mar 2008 Selvfølgelig er det ok at bede sådan en mand om at lufte sine hunde et andet sted...... Og man lufter da ikke sine hunde på marker, hvis man ikke har fået lov af ejeren af marken!!
    Andet er da snæversynet egoisme!!
    Bor selv på landet og har et lille stykke fredsskov og en del mark.... Ville da blive tosset hvis folk luftede deres hunde der. For mig ville det svare til at jeg kørte ind til byen og luftede mine hunde i folks parcelhushaver....

• #19   30. mar 2008 Havde der ikke været sået på marken, tror jeg heller ikke min mand havde sagt noget.. Men den der totale ligegyldighed med andres penge.. for det er jo faktisk det det er .. Gør mig frygtelig harm...

• #20   30. mar 2008 Ved godt at det ikke burde være nødvendigt. Men kan man/I ikke sætte skilte op om at marken er nysået og henstille folk til at lufte andet sted.
    Hvis det er ok at folk lufter/går på marken i tiden mellem høst og nysået, er der måske større forståelse for, at man ikke må være der når der er sået og kornet står der endnu.

• #21   30. mar 2008 Sådan en idiot !

Når jeg tænker på hvordan jeg kører rundt og kigger efter egnede sporarealer, og når jeg ser en god mark kører op til ejeren og spørger om det er iorden jeg går spor på hans mark med min hund I SNOR !! Og naturligvis respekterer et nej (for dem er der mange af, grundet alle jægerne) ...
    - så skal sådan en torsk da bare fise af med hans hunde, sværere kan den da ikke være.

• #22   30. mar 2008 jeg havde nok været smålig og henvendt mig ved politiet, det har jeg gjort ved naboen, som blev ved med at smide sin kattebakke ind i vores hæk/på vores egendom, og katten blev ved med at strinte på vores hus og børnenes ting,

det for klamt, katten har han så intet gjort med, men kattebakken ender et andet sted nu, katten f¨år så vand når den kommer i haven(den er agresiv mod vores egen også)

men da fortalte politiet at skete det igen var vi velkommen til at kontakte dem igen,

jeg mener når det jeres grund og han nu har bedt ham om at finde et andet sted at luft hund, så ville jeg hvis det ikke hjalp melde ham og så kunne politiet forklare ham det på en mere diplomatisk måde

• #23   30. mar 2008 "Jeg ved det ikke, men synes man skal lade være med have så travlt med hvad andre foretager sig, og bare sørger for man selv gør det rette, det andet skaber kun splid"

Jamen for dælen -må man nu ikke blande sig i hvem der kommer på ENS EGEN JORD???
    Jeg holdt dælme ikke kæft hvis nogen luftede deres hund i min have, og da slet ikke hvis de samtidig ødelagde mit grønsagsbed.
    Men fordi det drejer sig om en bondemands mark, så er det bare helt i orden eller hvad?

Ja undskyld men DEN holdning forstår jeg ikke

• #24   30. mar 2008 lige nu skader det da ikke specielt meget. Når kæresten er til mark prøver er der 60 hunde fører som vander rundt på såede marker af alle slags. Vi går også selv på sådan marker da vi har snakket med ham som ejer det og han har sagt god for det. Men det kommer vel an på hvordan man ser på det. kunne godt se hvis det var senere på året, men det ville være mærkeligt hvis jeres hvede ikke rejser sig af sig selv igen. Men jo han skal da ikke gå der ude at få lov.

• #25   30. mar 2008 Charlotte -og forskellen er så at skoven er det TILLADT at gå i (med hunden i snor self) mens det ikke er tilladt at færdes på andre folks ejendom uden tilladelse.

• #26   30. mar 2008 det siger jeg jo også *Staying alive *, han burde ikke gå der uden at få lov ^^
    Gider bare ikke at gå fuldstændig pms over det.
    Det er forkert, og man skal spørger først, ligesom vi gør og mange andre gode hunde folk.

• #27   30. mar 2008 Man lufter da ikke sin hund på andres marker uden at få lov først... Hvad er det da for en mærkelig holdning at man skal rende og ødelægge det for andre. Der findes gode hundeskove rundt om i hele landet til det gode formål at hunden kan få lov at rende fri og strække benene.

• #28   30. mar 2008 Der skulle da lige komme en idiot med 4 hunde og pleje MIN tilsåede mark op !!!
    Det er da slet ikke ok.. Der er dælme forskel på når vildtet trisser rundt på markerne og så en mand med store fede støvler og hans 4 hunde der bare tamper rundt !!!

Det er jeres mark og han har slet ikke nogen ret til at gå der.... Det er da det samme som hvis i har en kæmpe uindhegnet havegrund.. Der må der da heller ikke bare komme folk og gå der fordi at de kan det...

Kan da huske dengang jeg red, der red vi da også kun på de stubmarker hvor vi vidste at det var ok med markejeren !

• #29   30. mar 2008 Han skal da bare smutte, når han får besked på det. Og nu tænker jeg ikke på afføring.. Men det er jo også opgravning eller udjokning af de kornsorter, der ligger i marken..

Så Ane Marie, jeg fatter slet ikke dine indlæg.. Og hvor bliver der talt ned til hundelufteren?

• #30   30. mar 2008 Nå, jeg har ikke læst alle indlæggene, så det kan være, jeg bare gentager...

Jeg synes faktisk nogengange, man bør tage sig lidt i agt med at formode alt muligt... Ingen ved, hvorfor manden går der, om han har aftale med landmanden, der ejer marken - hvem ved - måske gør han det selv?

Selvfølgelig skal man da ikke traske rundt på andre menneskers ejendom uden at have en aftale. Men hold da fast, hvor det irriterende, når man så har en aftale, at folk så stopper op og blander sig - giver en moralprædiken og en skideballe... Det er altså trættende...

Det hænder en gang i mellem, når man som vi, låner marker til spor her og der.. Og så har folk i øvrigt ikke en pind respekt for det arbejde, man har gjort i forbindelse med sporlægningen - de vader bare indover sporene, hamrende ligeglade...

• #31   30. mar 2008 CH -marken ejes af trådstarter, så man må formode hun ved om manden har fået lov at gå der;o)

• #32   30. mar 2008 CH :
    Måske du skulle læse indlæggene...*SS*
    Det er jo trådstarterens mark........

• #33   30. mar 2008 hahaha... Sorry... Jow, så er der jo ingen ko på isen...

SKRID fra min mark ;o)

• #34   30. mar 2008 Det er ikke iorden at han er på jeres mark, når han ikke har fået tilladelse til det. Og kan sagtens forstå at du ikke vil have ham til at rende rundt og lufte hans hunde i jeres nyspirende afgrøder.

Vi har en aftale med "vores" bondemand her i byen om at vi må lufte vores hunde på hans mark, han har kløvermarker og der må vi lufte hele året.

jeg ville da prøve at holde øe med ham og bliver han ved med at komme må man jo prøve at tage en snak med ham igen

• #36   30. mar 2008 Sanne, det er den bare den måde, man bliver nødt til at tage det ;o)

Men irriterende - især når man lægger uddannelsespor til unghunde..

• #37   30. mar 2008 Nu ved vi jo godt at skaden en mand gør ikke er så stor.
    Men giver vi først ok til en med at lufte hund på vores marker så render hele byen der hurtigt ;0/ Og så bliver det noget møj...møj ja det får mig til at tænke...Måske vi skulle se at sprede noget møj på det, så er det nok ikke så sjovt at gå der mere ;0)

• #38   30. mar 2008 Putten Mutten
    Rigtig god idé - spred noget rigtig ildelugtende møj ud på marken, så skal hundelufteren nok holde sig væk - i hvert fald et stykke tid.

• #39   30. mar 2008 Gad godt se hans ansigt hvis hans hun rullede sig i noget i har spredt ud *GG*

• #40   30. mar 2008 Ja jeg tænker det da lidt sjovere end at melde ham til polisen *GG*
    Tænke sig at få fire ildelugtende hunde med hjem *GG*

• #41   30. mar 2008 Mutten -
    Vil da sige at en mand med 4 hunde der går tur på marken hver dag, godt kan udrette en del skade, medmindre at han går i sine egne fodspor hver gang ...

Ja spred møg !!!!

• #42   30. mar 2008 Stine >>> Jeg har nu aldrig set han har gået der før... Men som sagt så holder vi jo heller ikke øje med markerne hele tiden ;0)

• #43   30. mar 2008 Stine>>> Ja vi spreder noget fed hønsemøg fra vores ikke selvrensende og noget mere erhvervshøns ;0)

• #44   30. mar 2008 Mutten -
    Altså alene den måde han udtalte sig til din mand på, havde været nok for mig til at sprede møg udover det hele og hvis jeg så ham igen, snakke med politiet om hvordan man skal forholde sig til sådanne situationer...
    Men jeg bliver også meget provokeret af når folk er SÅ latterlige og ikke respekterer ejerskab...

• #45   31. mar 2008 Nej da - selvfølgelig er det da ikke ok...

I morgen når han kommer med hundene går I pænt ned til hundeejeren med med et stk. papir, hvorefter I beder om mandens underskrift på, at det er på eget ansvar, at lufte hans hunde på den mark I lige har sprøjtet med "enelleranden" gift. Du gør ham herefter opmærksom på, at det ville være en god ide, at bade hundene når han kom hjem. Tilføj så; men på den anden side så er mexikanske hårløse da også nuttede...
    Få underskriften og ønsk ham en fortsat god dag..

smiley :)

• #46   31. mar 2008 *ROFL*
    Anna, DEN er bare god!!!!

• #47   31. mar 2008 LooooooooooooooooooooooooooL Ja den vil nok få ham på andre tanker Ggg

• #48   31. mar 2008 LOOOL Anna -SÅDAN skal den klares haha

• #49   31. mar 2008 Anne >>> Det er ski da det vi gør *GG*
    Takker for tipset ;0)

• #50   31. mar 2008 Jeg kan da godt forstå din mand.. Nu ejer jeg osse en mark.. GG

De er forbeholdt mine hunde og dem jeg træner med.. Satme om der skulle komme en og begynde at bruge den som luftetur til hans hunde..

Spørger folk er det en anden snak.. Det må være en fra byen der har forvildtet sig på landet og ikke kender til den pli der hersker herude..

Nogen afgrøder er mere sarte end andre og så nytter det ikke at folk farer rundt på dem..

Han havde fået en overhaling på stedet og var tonen ikke fattet,var jeg nok blevet lettere grov,til han fik pakket sig sammen..

• #51   31. mar 2008 Stine -det er nemlig lige det med at spørge først.

De fleste landmænd jeg kender siger OK til at man må benytte deres marker hvis man spørger først. Samtidig kan de osse lige sige hvis der er den ene eller anden mark der ikke må benyttes eller hvis der er tidspunkter hvor de ikke må benyttes.

Men de fleste landmænd er jo søde og rare, og man kmme nu længst ved lige at spørge

• #52   31. mar 2008 Anne M
    Storarted idé, simpelthen genial. Gad nok være et lille dyr på jorden, når hundelufteren får den serveret, og en flue på væggen når han har travlt med at få vasket 4 hunde. Håber de er rigtig store og med meget pels, så det er en smule besværligt.

• #53   2. apr 2008 Så så Brian og pablo E ligefrem tisse på folks biler ...*GG*

Nej det ser nu ud til at det har løst sig alligevel. Han har da ikke været nede over marken de sidste par dage ;0)

Kommentér på:
Er det ok ?? Hundeluftning...

Annonce