{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Hidsig tæve.. {{forumTopicSubject}}

Min Pomeranian tæve er lige lovlig hysterisk til tider, hun knalder helt ud på de fleste andre hunde til træning når hun er i snor - og hun kører min hanhund (langhåret collie) derhjemme med hård hånd.

Jeg må indrømme jeg er ved at få fniller af hende, hun skaber sig højlydt når jeg lukker hende ud i køkkenet og træner med min hanhund, og hun knurrer ofte min hanhund væk fra f.eks. døren så han ikke kan komme ind fra haven osv. Han er ultimattiv konfliktløser, han gør virkeligt jvad han kan for ikke at komme ind i en konflikt med hende, men hun er fuldstændig ligeglad.

Det er ikke sådan vi ikke kan stoppe hende hvis hun knurrer og hopper på ham (hun tager sig sommetider en svuingtur i hans pels), hun kan sagtens stoppes - men et fast "Nej" hjælper kun i x antal sekunder så glemmer hun alt om det.

Jeg tror hun er på vej i løbetid igen, så hun kan jo godt være hormonel, men hun har altid været sådan lidt hysterisk, jeg synes bare det har taget vel meget overhånd.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hidsig tæve..
  • #1   31. mar 2008 Ea gjorde det samme med vores tidligere hund og min dyrlæge sagde at jeg skulle skille mig af med vores hanhund. Hun satte nemlig også ham på plads, så han havde så mange sår over det hele til sidst, men han kom hjem til et nyt godt hjem. Ea er også hidsig, hun tror selv hun er en stor kæmpe hund der kan nedlægge hvem som helst, så jeg får en specilist på hende her fra midten af april som skal hjælpe mig med de problemer jeg har med hende. Så det er svært at vide hvad du skal gøre, syntes du skal spørge en specilit. Der er en herinde der hedder lillen som ved rigtig meget om hundes problemer.

• #2   31. mar 2008 Jeg ville kontaktde en adfærdsbehandler, inden problemet udvikler sig. Og så eventuelt arbejde med afstand og distraktion sammen med andre hunde.

Jeg tænker i hvert tilfælde at det er vigtigt du griber ind nu, så du ikke eventuelt må ty til en løsning, som den Vicky nævner.

• #3   31. mar 2008 Siri R< Ja det var en dårlig løsning, men jeg syntes tilsidst at de var synd for den hanhund vi havde, han kunne dårlig nok rejse sig op uden at hun var over ham med det samme, så jeg sendte ham tilbage til dyrlægen hvor jeg havde fået ham fra, som havde et nyt hjem til ham. Han har det heldigvis godt nu. Men Ea bliver værre og værre så nu har jeg fået en adfærdsbehandler til at kigge på hende, så krydser finger for at de kan finde ud af hvad jeg skal stille op.

• #4   31. mar 2008 Det lyder godt nok voldsomt Vicky. Tror det var en god beslutning at sende ham tilbage. Og jeg håber i får succes med adfærdsbehandleren held og lykke herfra smiley

• #5   31. mar 2008 Siri< Det håber jeg også.

Kommentér på:
Hidsig tæve..

Annonce