{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

op af trapper/bakker? {{forumTopicSubject}}

Hey

Har en hundehvalp på 10 uger tænkte på om de ter okay at jhan allerede går op af meget stegle bakke?

Men hvornår må han gå op at trappe ? han kan godt finde ud af det men det er noget med deres ryg mener jeg ?

Så lige en ting mere, hva med badning af hundehvalp der er noget med man ikke må bade dem for meget når de er hvalpe ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  op af trapper/bakker?
  • #1   31. mar 2008 Hvis du skal følge dyrlægens anvisninger så skal du bære din hvalp op og ned af trapperne til den er 1 år... Og vistnok længere hvis det er en større race...

  • #2   31. mar 2008 det er ikke kun ryg, det er også ben, som kan udløse Hd- jeg men først du skal vente med høje skråninger, vild leg med andre hunde, lade hunden løbe ved siden af cykel eller trapper fra 1- 1, 4 år , samt agility, spring det erfor hårdt for den lille hund som ikke selv kan stoppe sin sjove leg og det kan belaste de små ben - så vent til mindst 1, 2 år det ville jeg gøre så er den også kropsligt udviklet

  • #3   31. mar 2008 Som en tommelfinger regel så undgå trapper, til han er på den anden side 6 mdr. Det er ned af trapper der er værst - så hvis det ikke kan undgåes så giv ham sele på og hold igen så stødene ikke bliver helt så hårde.

    Med hensyn til bakker - du skal ikke pakke ham ind i vat - men alt med måde - han er jo stadig meget lille og ny....Så ikke flere ture op og ned af store bakker.

    Badet - ja tidligere har jeg altid sagt max 2 vask af hunden om året - men jeg har siden ændret holdning. Vi har nu en hund som 1. elsker at blive mega beskidt 2. har en hund, som har godt af at blive behandlet med special shampoo - Så han bliver vasket oftere, men stadig ikke en gang i ugen *S*
    MEN det kræver at man køber en rigtig god shampoo.


  • #4   31. mar 2008 Jeg mente ikke 6 mdr. - men selvfølgelig 12 mdr.

  • #5   31. mar 2008 tak for alle svarne smiley

  • #6   31. mar 2008 Min nu unghund har kun været i bad een gang i sit liv, og det var da hun havde været i krig med en lorteble...

    Og hun løber i åen som hun har lyst til, gennem store mudderpøle osv... En lille times tørring i gangen, og skidtet er faldet af,,
    Hun hverken stinker eller ser nusset ud.. Så medmindre at det virkelig er nødvendigt, synes jeg ikke at der er nogen grund til at vaske sin hund smiley


  • #7   31. mar 2008 ( hun er 11 mdr )

Kommentér på:
op af trapper/bakker?

Annonce