problem: otterup/odense {{forumTopicSubject}}
vi har et stort problem med vores ellers ganske godt opdraget hund, den skaber sig som en gal når den møder andre hunde, men kun hvis hun er i snor! nu er det så at jeg vil hører om der er nogle som vil hjælpe mig med at mødes og gå os i møde (som hvis det var alm gåtur) og gentage det nogle gange så hun vender sig til det? vi forventer selvfølgelig ikke at i skal kører land og rige rundt for vores skyld, så vi kommer hen hvor det passer jer! så hvis der er nogle stykker der evt. gider passe deres luftetur ind med at møde os ganske kort vil vi være ganske taknemmelige, så skriv lige en besked til mig
på forhånd tak
ps. lad venligst være med at skrive alt andet irelevant i under dette indlæg
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 275
Tror du ikke, at den måske passer på dig overfor andre hunde og hvis du så stresser lidt, kan den måske mærke det???
????? det er da et forsøg værd..
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 275
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
men det vi gjorde, var simpelt at andskaffes os en halti/grime så der ihvertfald var styr på hende.. og ja så mødes med en hund som man ved er meget rolig..
Det er et simpelt spørgsmål om hvorvidt du går ind og tager lederrollen og siger til din hund.. ved du hvad, jeg skal nok styre det her... for det har den sikkert ikke følt tidligere derfor den har været sådan på mærkerne..
træning og atter træning.. hvis din hund sagtens kan løbe frit med andre hunde, vil jeg forslå dig at i leger med den nye hund efter endt træning uden snor.. hvis altså træningen er gået godt.. det hjalp buffy en del lige at lære den farlige at kende lidt bagefter...
den skal lære at du bestemmer hvem.. hvad og hvornår.
men hvor bor du, vores eddi er rigtig god til hunde der ter sig underligt.. hehe han er jo vandt til buffy hihih.. så måske vi kunne finde ud af noget
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 131 Svar: 248
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Min den ene har nemlig nøjagtig samme problem.
Han kører op så han næsten ikke er til at komme i kontakt med. Inden jeg så kan få ham rolig igen er den anden hund væk igen. Endnu en sejr, han fik jaget den fremmede hund væk. Hvis dog bare de ville blive stående det øjeblik så han fik nogle positive møder med fremmede hunde.
Min anden hund piber mere af iver når hun er alene med ude. Hun vil bare så gerne snakke.
Jeg bor i Odense (ved siden af Bilka), men er også jævnligt i Østrup. Så hvor skal vi mødes?
problem: otterup/odense