{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Når hunden "får ros" når den hopper op {{forumTopicSubject}}

SUK altså for fanden...
Er ved at være så intenst træt af at Laura hopper op af andre.. Bliver helt sort af raseri indeni...

Det kommer sig af at mange af de mennesker vi har mødt på vores gåture ( Ture ved åen, hvor vi har stået og snakket mens vores hunde har leget ) har smeltet fuldstændigt over Lauras charme, ladet hende hoppe op, krammet hende og givet hende kiks imens..
Og Vupti, så har man en hund der hopper op af alt og alle jeg står og snakker med, sidder og glor på dem, hopper op, går rundt om dem, hopper op...
( Hun leger selvfølgelig også rigtigt meget med den hund ejer går med )
Jeg vil ikke ha' at folk giver hende kiks nu, netop af samme grund... ( men det er lidt forsent, skaden ér sket )

Og nu skal i lige læse hvad jeg skriver smiley
Jeg HAR gjort meget for at stoppe det... Det er IKKE ligetil og dette hjælper ikke :

-At vende ryggen til ( Hun hopper gladeligt op af røven på dem )
-At skubbe hende ned ( Hun hopper da bare op igen )
-At den "fremmede" siger markant 'Nej' til hende ( Hun bliver pludselig døv )
-At ignorere hende ( Hun hopper op indtil at de er sorte af skidt over det hele )
-At jeg kalder på hende, sitter hende af og belønner hende med en godbid eller ros for at komme hen til mig istedet for at hoppe op ( Hun går da bare tilbage og hopper op igen )
-At jeg råber af hende, skælder ud og prøver at "feje" hende ned af personen ( Hun smutter da bare lige væk i øjeblikket og vender tilbage )

Sidder tit og fantaserer om at købe 20 elhalsbånd, en rulle pigtråd, pighalsbånd - påføre hende alt dette, overhælde hende med vand og i det sekund hun hopper op så aktivere alle halsbåndene, rykke hende tilbage og råbe "NEEEEEEEEEEEEEJ LAURA; KAN DU FORSTÅ HVAD JEG MENER MED NEJ NUUUUUU !? "
( Men det går nok ikke *G* )
Mit næste skridt er at købe en lille vandpistol og give hende et sprøjt hver gang hun hopper op.. Så må vi se hvordan dét virker....

Det eneste der NOGENSINDE har virket er at en jeg stod og snakkede med stod og røg.. Laura blev VED at hoppe op af ham.. Til sidst lod han hende snuse til cigaretten ( Brændte hende selvf. ikke - hun snuste bare )
Og det hjalp, hun hoppede ikke op igen...
Men kan jo ikke kræve at alle vi snakker med, ryger *G*


Nogen der har nogle andre gåde råd !?
( Og læs venligst igennem hvad jeg selv har prøvet for det hjælper ikke *Ss )


Kommentarer på:  Når hunden "får ros" når den hopper op
  • #1   7. apr 2008 Åhh jeg har samme problem....
    Så er lige med på en lytter...


  • #2   7. apr 2008 jeg går frem mod noah når han hopper op, for hvis han bliver ved med det vil han til sidst falde bagover, hvis du forstår hvad jeg mener.... og det har altså hjulpet.....

  • #3   7. apr 2008 ligesom som man ville gøre med en stor hund der hopper op...

  • #4   7. apr 2008 Lol har den perfekt løsning.. smid hende i åen! eller lad hende blive hjemme lol

    ej.. jeg ved det ikke smiley sry


  • #5   7. apr 2008 jaaa, du er nok nødt til at købe sådan en røgdims som biavlerne har...

  • #6   7. apr 2008 Lol DM ! .. jah perfekt løsning smiley

  • #7   7. apr 2008 Patricia -
    Der er nogen der prøver at holde hende nede og så kæle hende mens hun står på alle 4, men hun fanger den slet ikke...

    De eneste hun fatter hun ikke må hoppe op af er mig og min kæreste..
    Specielt små børn er gode at hoppe op af/fælde. Møghund....

    Men vil prøve dit råd, tvivler bare på at det hjælper..


  • #8   7. apr 2008 Stine P
    Det virker ikke som om du har særlig god kontakt til din hund. Jeg mener du først og fremmest skal træne kontaktøvelser......når der er fred og ro i omgivelserne (ikke når hun hopper op). Når først du virkelig har en god forbindelse med hende, skal du så ud i situationer hvor hun distraheres af andet i omgivelserne.......og så sørge for at få / fastholde hendes opmærksomhed.
    Stille og roligt kan du forøge "stressen" i omgivelserne for tilsidst at tage fat på øvelsen når hun hopper op af andre.....


  • #9   7. apr 2008 Køb en pakke cigaretter, og når du så møder nogle tænder du én og giver til dem...

    Nej ingen gode råd desværre, du har været der ;-((


  • #10   7. apr 2008 Har sammen problem med luna....Hvad sker der hvis du beder folk om at sætte sig ned til hende altså på hug...

  • #11   7. apr 2008 Lise -
    Har smadder god kontakt til hende i det daglige...
    Når vi er hjemme lystrer hun på alt hvad jeg siger til hende.
    Når vi går tur, er hun næsten aldrig i snor og hun vender på en 5-øre når jeg kalder lavt på hende eller laver en lille fløjte lyd.. ( på det sidste kommer hun på sekundet 8 ud af 10 gange hvilket er lidt utrilfredsstillende for mig, men ikke noget alarmerende )

    Når vi er ude blandt andre enten mennesker eller mennesker OG hunde, kommer hun altid hen når jeg kalder på hende selvom at hun leger med en anden hund så det er heller ikke noget problem..

    Det er kun selve det at hoppe op af andre hundemennesker. Og også gæster når de kommer på besøg men det styrer jeg ved at vi hilser ude i gården mens hun har snor på, Og først når hun er faldet til ro og sidder pænt ved siden af mig, tager jeg linen af hende og hun kan hilse uden at hoppe op...
    Så det er simpelthen KUN fordi at hun har været vant til at hoppe op af hundefolk vi møder og så få en kiks "som belønning" i hendes verden...


  • #12   7. apr 2008 Min træner siger man skal fjerne det interessante, altså personen skal bare gå ud igen, eller hunden skal lukes i et andet rum.

    Bobby er snart 4 og hopper stadig op, og jeg har gjort helt det samme som dig, og intet hjalp. Jeg har så fundet ud af at jeg kan give ham et tykkeben i hans kurv, det tager ca 15 min at gnave, og så er han faldet til ro. Men det er altså først det sidste halve år det har virket.


  • #13   7. apr 2008 Pernille - Så hopper hun endnu mere op smiley
    Men der kan folk jo så holde hende lidt nede men det er kun indtil at de står op igen og ser dejligt-kikselækre ud i hendes øjne....


  • #14   7. apr 2008 Jeg har da også rigtig god kontakt til Luna men men problemet er bare hun elsker mennesker... og hun bliver meget kåd når der er nogle der vil snakke med hende

  • #15   7. apr 2008 Hvis din kontakt er i orden kalder du så snart hun hopper op......når hun kommer roser du......er det så ikke bare det????

  • #16   7. apr 2008 Alexandra -
    Problemet er der ikke når vi er hjemme, der kan jeg styre det...
    Det er når vi er ude og gå og møder andre hundemennesker det opstår, så det er lidt svært at fjerne fokus når vi står langt ude på en eng *Ss*


  • #17   7. apr 2008 Stine
    Okay så er jeg lidt mere heldig end dig.. så sætter luna sig nærmest op på skødet af dem ggg men hun hopper dog ikke op mere så gg


  • #18   7. apr 2008 Kontakten til hunden er ikke god nok hvis man ikke kan kalde hunden til sig i den situation.......at der er andre spændende mennesker i farvandet........så er man ikke selv spændende nok og må arbejde på at blive det.....

  • #19   7. apr 2008 Lise -
    Nej som jeg skriver i starten så hjælper det ikke at kalde hende til mig, og rose hende med godbid og/eller klap..
    Hun hopper kontinuerligt op af personen igen og igen ligemeget hvor mange gange jeg kalder hende til mig....

    I hendes hoved så er folk vi møder og snakker med = kiks og kram når man hopper op og det ændres ikke ved at jég roser hende når hun kommer hen til mig..
    Tro mig , jeg hár prøvet mange gange og hun fatter hat af hele konceptet med at aflede...


  • #20   7. apr 2008 Hvis du har snor på, kan du jo gå lidt tilbage og så når hun er rolig prøve igen.
    Jeg ved ikke om det kan bruges, da Bobby er en af de få hunde der er nærmest umulig at træne. Eks. kan jeg holde en pølse 30 cm fra hans snude og han reagerer stadig ikke. Skal måske lige nævnes at han har "reflekssyge".


  • #21   7. apr 2008 ....så vender du om og går din vej.......så skal hun nok finde ud af at du mener det......det ville jeg gøre hvis det var Zif....

  • #22   7. apr 2008 Jeg lærte Thea det ved at lave den med at læne mig ind over hende. Jeg ved godt at det er truende, men jeg mener også at hunden godt kan få skåret ud i pap at det der må den bare ikke.
    Hun gør det stadig med min kæreste fordi han løfter hende op, men jeg gør alt for at få det stoppet. Hun gør det slet ikke ved fremmede mere.


  • #23   7. apr 2008 Lise -
    Tak for råd om at jeg ikke har god nok kontakt, men du fanger ikke at jeg hár prøvet i lange perioder og at i alle andre situationer er hun mere end villig til at fokusere på mig..
    Det er et produkt af at hun er blevet rost for at hoppe op af folk vi møder på vores ture, siden hun var hvalp...
    Søger andre råd for hvad man kan gøre..


  • #24   7. apr 2008 ......godt så..........held og lykke..........over and out.............

  • #25   7. apr 2008 Lise -
    Det var ikke for at være negativ og smide dig ud, har bare prøvet hvad du forklarer *S*
    ( Som jeg skrev i starten )
    --- ( Og Hvis jeg bare gik fra Laura så ville hun gladeligt følge med den anden person og hnas/hendes hund .. Hun er lidt for glad for alle andre til tider )

    Alexandra - Der er ingen probs når hun har snor på..
    Men havde samme problem som dig i starten når vi fik gæster indtil som din træner rådede dig til at få hunden til at slappe af inden den får lov at "gå løs" på gæsterne *G* .. SÅ kan sagtens følge dig *S


  • #26   7. apr 2008 Aftal evt. med nogle du kender, at mødes hvor I plejer at løbe ind i andre hunde folk, og evt. udstyr dem med vandpistoler som de så kan give hende nogle sprøjt med hvis hun hopper op...

    Det er bare en tanke om virker aner jeg ikke...


  • #27   7. apr 2008 Mit bud er, at gå din vej og kalde på hende så snart hun hopper op af folk (begge dele samtidig). Helt konsekvent. Bed en ven om at gå ud på engen med dig og hunden. Og hver gang den hopper op, så gå din vej og kald på hunden.

    Maria


  • #28   7. apr 2008 Med bobby er jeg kommet så langt til at sige, at det er ikke min hund, men mine gæster det er galt med...:-) Nå vi går tur er der ikke noget. Der tænker han alligevel kun på reflekser.
    Jeg går på hvalpehold med Brutus, selvom han ikke er hvalp, og det var et godt råd min træner gav til dem..:-)


  • #29   7. apr 2008 Karina H -
    Det var også min tanke..
    Men det er nogenlunde de samme mennesker vi møder på vores ture så ved at folk vil hjælpe hvis jeg bare spørger når vi møder dem smiley
    Men vil lige prøve at "vandstraffen" kommer fra mig selv først og hvis det ikke virker så må jeg prøve at personen hun hopper op af får den....

    Hvis ikke så får hun sgu bare et hvæs med en peberspray ;-P


  • #30   7. apr 2008 jaaaa stine eller bed.. dem du møder om at sparke hende gggg

  • #31   7. apr 2008 jeps frem med pebersprayen - Så kan hun lære det ;-))

  • #32   4. jan 2009 Amanda -
    Laura er alt for lille til at miste pusten.. Løfter man knæet så når det hende op over hovedet jo smiley

    Det eneste der virker er vandpistolen eller at dem hun hopper op af skælder hende rigtigt meget ud..
    Hun fatter hat af alt andet..


Kommentér på:
Når hunden "får ros" når den hopper op

Annonce