{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Uden snor {{forumTopicSubject}}

Fatter simpelthen ik hvordan folk kan være så ligeglade med deres hunde, at de ik kalder dem til sig når de møder en anden hund.
Jeg ber gang på gang folk om at kalde deres hunde til sig, når de komme rendende. Men størstedelen er ligeglade.
Min hund stresser meget let, og er ved at lære ham, at slappe af og ignorere den anden hund, mens han holder fokus på mig.
Kan ik forstå, at folk ik tager det seriøst når jeg siger at deres hund ik skal løbe hen til min. (Han gør ik noget, men når han at stresse meget op, laver han udfald)
Jeg har lindset, at jeg intet kan gøre ved løse hunde, og prøver derfor at få det bedste ud af situationen. Rigtig mange her hvor vi bor har også nogle søde og dejlige velopdragne hunde, med et super sprog.
Men jeg er træt af, at andre skal træffe valget om hvem min hund skal snakke med.......det vælger jeg. Både for min hunds skyld, men også for den andens.
Mit mål med vores træning er derfor ik, at få en hund der skal snakke med alle, men at få en hund der er 100% afslappet omkring andre hunde, og som holder fokus på mig.
Hvad er jeres holdning? Kalder i jeres hund til jer? Snakker jeres hund med alle på deres vej? Eller snakker i lige med ejeren først?

Vil lige indskyde at min hund har hundevenner som han leger og fungerer godt med:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden snor
  • #1   9. apr 2008 min snakker ikke med nogen vi møder, kun hvis jeg føler at jeg kan stole på ejeren, hvis der kommer en løs hund mod mig, så råber jeg altid til vedkommende at min hund har kennelhoste, så den skal ikke komme for tæt på, og så skal du se hvor hurtigt de får fanget deres hund... hvis de så ikke gør, sætter jeg mig på hug for at beskytte min ejen hund, og hvis den kommer hen til mig knurre jeg som n gal af den...

  • #2   9. apr 2008 Mine snakker med dem jeg synes er okay og kan jeg se på forhånd der kommer en hund de ikke skal hilse på gør jeg den anden ejer opmærksom på det, jeg lader dem aldrig hilse uden at spørge først, det er altså når de er i snor... Det er jo lidt noget andet når vi er i skoven på områder hvor løse hunde er tilladt.

  • #3   9. apr 2008 Nadja- Ja jeg mener selvfølgelig ik steder hvor løse hunde er tilladte:o)

  • #4   9. apr 2008 Patricia- tak for fiffet:o)

  • #5   9. apr 2008 vores hunde går altid i snor undtagen i hundeskov men jeg spørg altid om vi lige må hilse og for vi et nej så går vi bare videre smiley smiley

  • #6   9. apr 2008 cappy
    det var da så lidt, jeg ved godt at der er nogen som ikke bryder sig om at man skal lyve på den måde, men det skider jeg på, det er min hund derfor mit ansvar...


  • #7   9. apr 2008 Mine hunde får kun lov at hilse på de hunde hvor jeg enten har set dem før eller hvis jeg kan aflæse eller spørge ejeren om de må hilse.

  • #8   9. apr 2008 nicole, man skal passe på med at sige hunden kan finde på at bide, de kan faktisk andmelde detog hvis politiet er i mode til at gøre noget, så kan de forlange at den bliver mentaltestet....

  • #9   9. apr 2008 Min hund må meget gerne lege med en anden hund hvis de begge er løse. Og dette sker efter jeg har snakket med ejeren, da han helst kun skal lege med rolige hunde, der stille og roligt kan sige fra hvis hans leg bliver lidt for meget for dem:o)

    Nicole- Ja det er nok også en af de ting der undrer mig mest.

    Der er ik noget jeg nyder mere end at se folk der har fuldstændig kontrol over deres hunde. Og synes som regel at hundene fatter budskabet når jeg stiller mig imellem hundene. Men igen forstår jeg ik at folk tør lade deres hunde løbe hen til alle. Tænk hvis de en dag møder en aggressiv hund.
    I morges mødte jeg en der ik ville tage hunden i snor fordi det var en hvalp. Tænkte at han måske sagde det fodi indkaldet ik sad helt fast. Men helt ærlig han prøvede ik engang at kalde hunden til sig. Den fik lov til at rende løs, og gø af alt på sin vej.


  • #10   9. apr 2008 Patricia- ja det er værd at have med i sine overvejelser.....har faktisk overvejet at sige det, men eftersom vi bor i en lille by gider jeg ik ha at alle tror min hund bider.

  • #11   9. apr 2008 nicoole problemet er bare at du selv skal betale.... og det er jo ikke så fedt, og det er måske heller ikke det fedeste rygte at have på sin hund....

  • #12   9. apr 2008 Cassius er kun løs hvis der ikke er andre mennesker og hunde i nærheden.
    Hvis der dukker nogen op, så kommer han i line.

    Sommetider sker det, at der kommer nogen gående, som ikke tager deres hund i line, og så tager vi lige bestik af situationen før vi vælger, om vi slipper hunden løs.

    Jeg synes det er irriterende - jeg vil helst have, at vi som ejere lige veksler et par ord.


  • #13   9. apr 2008 min siger hej til alle, hvis de ikke udviser dårligt kropsprog.
    da det er en hund jeg har anskaffet mig (ikke en tæppetiser) og det er vigtig de får kontrakt med andre hunde ellers blliver de nogle underlig nogle, og jeg kan heller ikke vælge hvilken hund joy kan lide


  • #14   9. apr 2008 ginnie så du mener min er en tæppetisser siden t den ikke får lov t hilse på fremmede hunde...?

  • #15   9. apr 2008 nej, det gør jeg ikke, men der er bare så mange sarte ejer, der pakker deres hunde ind i vat. og hvis ejerne går hele tiden rundt og tinger den hund ser ''farlig'' ud, så fanger hunden det op, og den bliver nervøs. og da den har snor på og ikke kan løbe sin vej, da den bliver bang oig nervørs begrynd af ejerne optræder den agrasiv. så reger den jo ikke som man vil ha det,.
    mig og min hund går ned hvor man må slippe hunde fri og det gør jeg,. og har ikke været ude for at der er sket noget


  • #16   9. apr 2008 ginnie det må da være en helt forkert opfattelse du har fået dig der, jeg går ikke og har paranoia, men jeg kan ikke se hvad noah får ud af at skal hilse på de hunde han møder, hilser du på alle når du er ude og købe ind, jeg gør ihvertfald ikke....

  • #17   9. apr 2008 jeg er sandelig heller ikke en hund, hunde har andre krav end mennesker

  • #18   9. apr 2008 Når vi går i hundeskoven, kalder jeg ikke på dem, medmindre der kommer en hest, eller en anden hund i snor, så tager jeg Baloo i snor.
    Ikke fordi han gør noget, men han kan godt drille lidt jo, og vil meget gerne snakke med alt og alle.
    Han går for det meste løs når muligheden er der, og nogen gange er han hurtigere end mig og får løbet hen til andre, men henter ham med det samme.
    Han er lige i lømmel alderen, så det der med hørelsen virker ikke så godt.. Men vi træner på det. hehe..


  • #19   9. apr 2008 Patricia
    Der må jeg altså bakke Ginnie lidt op. Hunde har andre krav end mennesker. Eller man kan sige, hunde har måske lidt af de samme behov som mennesker, at møde/tale med nogen af egen race. Og med race mener jeg ikke f.eks. labrador snakke med labrador. Men hund til hund. Vi mennesker har jo også behov for at have omgang med andre mennesker og snakke med dem. De behov får vi dækket via vores familie, venner, omgangskreds, arbejde/skole etc. Derfor hilser vi ikke på f.eks. alle når vi går tur. Vores hunde har også behov for at snakke og have venner/gode legekammerater. Og en af måderne at få dækket det behov, kan jo være at hilse på de hunde man møder på sine gåture.


  • #20   9. apr 2008 anne der er vi enige, noah har også sine legekammerater, men han får da intet ud af at skulle hilse på alle han møder, han får lov at hilse, hvis jeg har snakket med ejeren, og hørt hvordan dennes hund er, og jeg kan føle at vores hunde ville kunne sammen....

  • #21   10. apr 2008 Ginnie- Jeg omtaler også en hund i snor kontra en løs hund. Det kan ik sammmenlignes med to løse hunde.
    Selvfølgelig skal ens hund ha omgang med andre hunde. Jeg vælger bare hunde jeg ved min hund fungerer godt med. Netop fordi han ik skal ha flere dårlige oplevelser, men også fordi han gør en del når han leger, og det er altså ik alle hunde der bryder sig om det.


  • #22   10. apr 2008 Nu skal man jo også lige huske på hvor unaturligt det egentlig er for hunden at skulle hilse på alle den møder på sin vej.
    Der er ingen her der har nævnt, at deres hunde aldrig snakker med andre. Nej min hund snakker ik med fremmede hunde, ´med mindre de begge kan få snoren af, og jeg har snakket med ejeren først.


  • #23   10. apr 2008 Patricia
    Enig. Mine får heller ikke lov at hilse på alle, men nøjagtig som du siger, dem man føler at ens hund vil kunne sammen med.


  • #24   10. apr 2008 der hvor jeg slipper joy løs er et sted hvor man må, og hvis ejerne ikke ha de skal sige hej til andre hunde er det bare ikke der hvor de skal gå deres tur

Kommentér på:
Uden snor

Annonce