{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.418 visninger | Oprettet:

Hjælp til opfedning... {{forumTopicSubject}}

Nogle der kunne komme med nogle gode råd, Caspar er for tynd og kan snart ikke holde det ud mere vil ha fedet ham op...

Har prøvet forskelligt foder.
Prøvet at blande ris i maden og kylling i maden.
Prøver at stille maden frem flere gange om dagen.
Prøvet at foder ham med hånden.

Men ingenting hjælper han gider ikke spise, ellers kun meget lidt, har tænk på at blande våd foder i maden, men er det godt?

Har tænkt på hvalpe foder, for hvalpefoderet var han vild med men de siger han ikke ´kan leve af det altid pga af der er for mange vitaminer og mineraler i..

Han har tildens til tynd mave så han har været på i/d fra Hills 1uges tid plus andet for maven jeg ikke lige kan huske navnet på, han er undersøgt 2 gange og fejler intet er bare mega kræsen og spiser meget lidt.. men de 10mdr han var på hvalpefoder var der intet galt med hans afføring, det er først kommet da han kom på voksen foder...

Håber nogen kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opfedning...
  • #1   9. apr 2008 Hvilket foder bruger du nu??

    jeg har selv haft samme problemer med min cavalier og efter jeg har sat ham over på Royal canin sensible har han taget på og holdt sin vægt.

    Med hensyn til at give ham hvalpefoder så sker der intet ved at gøre det, jeg satte Gizmo på hvalpefoder da jeg fik Fluffy og der var han 3 år og han fik det i 1 år sammen med hende, min dyrlæge synes nemlig det var en god ide da han var så tynd og det hjalp også, han blev så syg og tabte det hele og serfor køre han så på det andet foder nu, han har nemlig en meget sart mave pga en kronisk tarmsygdom.


  • #2   9. apr 2008 Altså lige nu får han stadig det der i/d fra Hills, han er dælme ikke vild med det, men hans mave er da blevet god igen...

    Har ellers kørt på RC mini fra dyrehospitalet til den begge, men det gad Caspar slet ikke... Og har så prøvet nogel andre mærker også uden held..

    Jeg mener nemlig også at ha hørt at hvalpefoder er godt til at fede op med da der jo er mere fedt i, brugte RC hvalpefoder fra dyrelægen og det kunne han li og han mave har der aldrig været problemer med da han fik det... Det var bare en vetarinærsygeplejerske der sagde at det ikke var godt da der var for meget af det hele i til en voksen hund, men til opfedning skader det vel ikke??

    Det der sensibel fra RC skulle det ikke også have en god smag, altså mener sådan for kræsne hunde??


  • #3   9. apr 2008 Jeg har også haft problemer med at holde vægten på Dinna, men bruger nu Royal Canin ENERGY 4800 den har et højt fedt indhold, jeg kommer kogende vand i og når hun ikke har så meget lyst til mad blander jeg gerne meget lidt kødrester i som er skåret meget smådt ud, så spiser hun som regl det hele

  • #5   9. apr 2008 Fru Robbie jo det er rigtig godt til kræsne hunde, jeg har været alle mærker igennem med Gizmo og han er så kræsen at får han tilbudt en godbid der ikke passer ham ja så spytter han den enten ud eller vænner hoved den anden vej og går... han kan bare ikke lide noget som helst, men RC sensible er han faktisk så vild med at han spiser 3 gange om dagen nu....

  • #6   9. apr 2008 hvis jeg fx blander kylling og ris i så sortere han bare fodret fra og smider det på gulvet og spiser så kyllingen og risen:o) snu lille fyr...

    Har også prøvet at få ham til at søge både inde og ude, aktiveringslegetøj osv meen det er ikke så interessant mere, desværre...

    men kunne godt være man skulle prøve med tun det er ikke så nemt at pille fra som kylling og ris...

    Har faktisk tænkt på barf, fordi jeg har tænkt det også må være mere spændende for dem, og sundt, men ville man evt kunne få sat noget sammen som ville passe til en mave som er sart, er jo bange for at slåden i stykker...


  • #7   9. apr 2008 Nadja,
    Ja der er simpelthen så meget foder man kan købe sig helt fattig, men kunne godt være det skulle prøves...

    Men tror nu også helt klart hvalpefoder ville være bedre end fløde osv, mener også Lactose indholdet i fløde er ret højt, så det ville jo alligevel ikke være godt...


  • #8   9. apr 2008 vi har også en lille kræsenpind herhjemme, men det har også hjulpet med barf.

    hvis de har tendens til sart mave er barf en god løsning. maven bliver vendet til det den er beregnet til. men snak med din lokale barf forhandler, de kan sikkert hjælpe dig igen med en god kostplan til den


  • #10   9. apr 2008 kog fisk og hæld vandet over.

  • #11   9. apr 2008 Jeg siger mange tak for en masse gode råd, vil jeg gå i krig med:o)

    I øvrigt nogen der ved hvor der ligger et barf center omkring Vejle??


  • #12   9. apr 2008 Jeg havde så en anden oplevelse med barf jeg skiftede til barf for 2 år siden da min tæve fik allergi, men Gizmo kunne simpelthen ikke klare det i sin mave da han havde haft tynd mave med blod i i 3 måneder turde jeg ikke prøve længere og da jeg gik tilbage til tørfoder gik der 1 uge så var maven normal igen, så det er bestemt ikke alle med sart mave der kan tåle det. Jeg fortsatte dog med Fluffy pga hendes allergi men hun kunne også tåle det..

  • #14   9. apr 2008 Okay tak Marianne, har du evt et link;o)

  • #17   10. apr 2008 Mange tak Marianne:o)

Kommentér på:
Hjælp til opfedning...

Annonce