Hvorfor har en hund ører {{forumTopicSubject}}
Ej, det ved jeg godt, ville bare ønske at min ikke havde, eller i det mindste at hun ikke var så panisk over at få dem dryppet eller renset!!!
Måtte til dyrlægen for lidt over en uge siden, fordi hun havde fået kraftigt ørebetændelse (og også svamp) - fik renset sine ører og fik antibiotika+antisvampe-halløj med hjem til at dryppe ørerne i... Vi har altid haft problemer med at rense de dumme ører, og har trænet med den "søde" flaske øre-rens og den "dejlige" vat, som vi har stillet frem mange gange ugentligt, og aet og snakket sødt til!!!!!! - vi har været noget så forsigtige, når ørerne skulle renses, så det ikke gjorde ondt, og ikke var ubehageligt... Men hun går i PANIK... Her den sidste uge har vi så skulle dryppe hendes øre dagligt, og det gik fint nok de første dage, hvor hun kun var lidt ked beagefter..
De sidste to dage har hun imidlertid nærmest krøbet rundt herhjemme med halen mellem benene, og hver gang jeg har kigget på hende, har hun smasket og lagt ørene tilbage - når hun ikke lige har løbet ud i køkkenet for at gemme sig under hendes bord... Når vi går tur, er der dog ingenting!! - Men hendes opførsel er konstant! - Lige nu ligger hun med vidt åbne øjne og kigger på mig - og det var IGÅR eftermiddags at hun sidst fik dryppet ører...
Man bliver virkelig ked af det, når ens hund er så bange for at man kommer i nærheden! Glæder mig til på fredag, hvor vi ikke skal dryppe mere, og hvor hun da forhåbentlig bliver en glad fræk møghund igen:-/
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
apr 2007
HVad?? beskyttelse og tragt. Hvad mener du?
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.806
det må ikke være sjovt, at hun nu er blevet så "bange" (eller) for dig:/
godt hun snart bliver en møghund igen
apr 2007
Forstår skam godt hvad du mener *S*
Skaden er sket, men synes vi har forsøgt så meget for at få det oprettet igen (hun skal normalt have renset ører en gang om måneden, eller hvis de er meget beskidte - og hun har ALTID reageret sådan her) - har trænet en masse!
Har en aftale med dyrlægen om at vi kan komme og få renset ører til halv pris af en konsultation, hvor VI så ikke er de onde - men hold op, hvor bliver det dyrt, hvis det skal ordnes flere gange om måneden - synes i hvertfald ikke det er helt holdbart i længden... Har også overvejet at invitere venner eller veninder på besøg, så de kan rense hendes øre....
apr 2007
Hvorfor har en hund ører