4.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Rabiesvacc. / eftervirkninger Rabiesvacc. / eftervirkninger

Min hvalp blev rabiesvaccineret for 2. gang i går. Her til morgen kastede han op en enkelt gang og lidt efter en gang tynd mave.
Kan det være eftervirkning efter rabiesvaccinationen ?

Jeg kan ikke sige hvordan han reagerede ved sin første rabiesvacc., for da var han hos opdrætteren.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rabiesvacc. / eftervirkninger
  • #1   10. apr 2008 Hvorfor får den rabiesvaccine? Er det bare en "alm" vaccine som de får som hvalp eller?

• #2   10. apr 2008 Det kan sagtens være vaccinationen.
    God bedring smiley

• #3   10. apr 2008 Skal du have den med til udlandet? eller hvorfor får den ellers rabiesvaccine? og så TO gange?

Katte og hunde kan godt reagere voldsomt på vacciner. Hvis reaktionen varer over et døgn, skal dyrelægen kontaktes!

• #4   10. apr 2008 Lonnie. Det er som regel kun, hvis man skal ud at rejse, og man skal ha vovsen med.
    De skal ha rabbies vaccinationerne et bestemt stk. tid før de må rejse ud af landet. Ss..

• #5   10. apr 2008 Det kan sagtens være vaccinationen. RAbies vaccinationen er en voldsom vaccination og medfører ofte bivirkninger. Specielt hos mennesker, men også hos dyr.

• #6   10. apr 2008 Han har fået 2 stk. netop fordi, jeg regner med at han skal udstilles i Sverige og udlandet, hvis han bliver flot. Vi har netop fået ham (specielt udvalgt blandt hvalpene i kuldet og de rigtige forældre) med udstilling for øje.
    Og så om tidligst 120 dage skal han have taget blodprøve, for at se om rabiesvaccinationerne har været effektive. Ellers er det 2 vacc. igen med en måneds mellemrum - mener jeg.

• #7   10. apr 2008 Ubi blev rabiesvac. for 2 uger siden og hun kastede også op enkelte gange samt fik tynd mave dagen efter.

En meget normal reaktion på alle vaccinationer efter min erfaring.

• #8   10. apr 2008 forstår ikke hvorfor din hund skal vaccineres 2 gange for rabies ? hunden får hver gang levende vaccine i sig og bliver naturligvis syg - det er da logik for burhøns - tror du skal prøve at fokusere mere på din hund end på ambitionerne om at vinde i udlandet - han er jo heller ikke så gammel ?

• #9   10. apr 2008 Pia.......

Er der noget forkert i at have ambitioner???

Og hvad mener du lige med "tror du skal prøve at fokusere mere på din hund end på ambitionerne om at vinde i udlandet..."?

• #10   10. apr 2008 Pia
    Vaccinerer man hunde med levende rabiesvaccine? Det gør man ikke med katte - der er rabiesvaccinen dræbt.

• #11   10. apr 2008 det er i orden at have ambitioner, blot ikke på bekostning af ens hund og dens helbred - Sidste år var min ene tæve som jeg har i halvpart med hendes tyske opdrætter på udstillings turnee og var væk i 3 uger - hun kom hjem totalt frustreret og havde tabt 3 kg - det har taget mange måneder for hende at blive sig selv sådan nogenlunde - det er ikke alle de præmier, titler og pokaler værd som hun vandt, men det ser godt ud på opdrætterens CV ! håber jeg har forklaret det lidt bedre .....

• #12   10. apr 2008 dkkorat * - jeg vil ikke lægge hovedet på blokken ang rabiesvaccinen, men tidligere var det levende vaccine man vaccinerede med - og mange af mine basenji fik allergiske reaktioner, hvilket var meget ubehageligt for hunden - og mig som ejer ............. man kan måske finde ud af om vaccinen er levende eller død

• #13   10. apr 2008 Pia.

Jeg har ambitioner/drømme ang min tøs.

Men det er sammen med mig. Personligt kunne jeg ikke drømme om at andre havde min hund med sig. Her laver vi alt sammen.

Men min er så brugshund, så måske er der en forskel der :o)

• #14   10. apr 2008 Men... Holder rabiesvaccinen ikke i 3 år? det sagde min dyrlæge da Watson blev vacc i mandags

• #15   10. apr 2008 Pia
    Jeg har vel lov at have ambitioner med min hund. Men jeg har da ikke tænkt mig at drive rovdrift på ham udstillingsmæssigt, det skal jo også være sjovt og hyggeligt for den. Og jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at tage på udstillings-turne rundt omkring i udlandet. Og jeg vil i hvert fald heller ikke lade andre tage ham med på udstillinger i udlandet. Men en gang imellem køre eller flyve til en udstilling et eller andet sted i Europa. For det ville da være fedt, hvis han også kunne blive Champion udenfor Danmark

Opdrætteren som jeg har ham fra, er medejer af ham og en af de betingelser jeg satte for dette samarbejde var netop, at hun ikke kunne komme og sige at han skulle udstationeres et eller andet sted ude i verdenen. Han er vores hund, vi bestemmer.
    Hun har bare sit navn registreret i DKK og så har hun medbestemmelse på hvilke tæver han må parres med, hvis det bliver aktuelt og det er for at beskytte linien. Og det er fint med mig, jeg er ikke stærk i det med avl og stamtavler, så der kan jeg udnytte hendes viden.

Men uden disse rabies-vaccinationer så kan vi heller ikke komme på ferie udenfor Danmarks grænser med vores hunde, i f.eks. Sverige eller hvor vi nu kunne have lyst at tage dem dem. Så rabies-vaccinen er en nødvendighed.

Søster McFluff
    Jo, den holder 3 år når han har fået den næste om 1 år.

• #16   10. apr 2008 Lyst til at tage dem MED - skulle der have stået.

• #17   10. apr 2008 hvis hunden e under et år og får en rabis vac. skal den vac et år efter for at det virker i 3 år.
    snakkede med dyrlægen om det igår.. min dyrlæge foreslår at man får hunden rabis vacineret.

• #18   10. apr 2008 Peter

Nårh, sådan.. Tak for opklaringen

• #19   10. apr 2008 og det med bivirkninget. ved alle vaciner kan hunden blive:
    sløg, få kvalme, diare, kaste op, (føle sig køresyg)

og det er helt normalt..

det kan vi mennesker jo også få når vi får vaciner. men det sker ikke så tit.

• #20   10. apr 2008 Min blev midlertidig hyper-vagtsom til grænsen af det aggressive. Han vækkede mig midt om natten (dagen efter) i et raserianfald jeg aldrig har oplevet før, og dagen efter det fik naboen virkelig et par sandheder at vide da hun gik forbi døren - og det har aldrig generet ham før.

Han har nok være påvirket af noget feber, men virkede ellers enormt frisk.

• #21   10. apr 2008 Jeg har lige "Googlet" mig til, at vaccinen sku holde i 5 år, og det er en "død" vaccine, men gosh hvor skulle man dog læse meget for at finde svar på lige det man vil ha at vide..Ggg..

• #22   10. apr 2008 Hmm, ja andre steder står der også at den holder i 3år.. Det er da underligt at de ikke skriver det samme alle steder, men hellere vaccinere hver 3die år end at risikere at ens hund/kat bliver syg.

• #23   10. apr 2008
    Senest i går havde jeg en af mine hunde til dr dyr og fik sin første rabiessprøjte. Dyrlægen spurgte om vi ikke skulle revaccinerel her igen om 4 uger, for at være på sikkre siden. Jeg sagde nej, fordi hunden kan aligevel ikke nå at komme med til Sverige i min ferie aligevel.
    Hvis jeg nu viste jeg skulle et eller andet så havde jeg definitivt sagt ja til den anden vaccination.
    Min veninde skulle flytte til Sverige, og hendes hvalp havde fået en rabiesvaccination, og det var gået 120 dage, og så blev det taget blodprøve (2 måned inden de skulle flytte)...og så visede det sig at det ikke var antistof nok i hvalpens blod, så de var nødt til at tage rabiesvaccination igen, og igen vente 120 dage.
    Havde hendes hund fået en xtra vaccination der, 4 uger efter den 1., så skulle den situation aldrig opkommet. Nu skulle hvalpen passes i Dk og det blev noget værre noget rod.
    Det er ju fordi vi vil have med vores hunde på ferie og akiviteter, og komme hjem med dem raske som vi vælger at give vores hunde vaccninationer. Jeg vil sige at det er fåtalet af alle hunde som vaccineres som får bivirkninger.

M.v.h. Åsa

• #24   10. apr 2008 Åse
    Nemlig.
    Og de hunde der får bivirkinger til vacc. i form af lidt opkast og diarre, de overlever også det. Det er selvfølgelig ubehageligt for hunden og øv at man skal rende rundt og tørre op efter den, men sådan er det.
    Vi må alle lide lidt ind imellem for rigtige at kunne nyde fornøjelserne, som f.eks. at tage sine hunde med på ferie.

• #25   10. apr 2008 Nu er det sådan, at har man hund i halvpart laver man aftaler, der skal overholdes,og i dette tilfælde ville opdrætteren udstille tæven, der normalt bor hos mig - men det er sådan set rabiesvaccinen uvedkommende - skal man til udlandet skal man vaccinere for rabies hvert år - men vaccinen holder i 4 år ............... det er så indviklet, at selv dyrlægerne ikke kan finde ud af reglerne - dem bør man læse på de forskellige kennelklubbers hjemmesider .......... og Anne, det er helt i orden du har ambitioner om, at din nye hvalp kan blive champion i andre lande og held og lykke med det - det skal dog også være på hundens præmisser, hvilket mange desværre glemmer ........... jeg har udstillet i mange år og selv haft ambitioner - dog altid tænkt på hundens bedste da det er hunden, der udstilles ...... og om den udstilles af en anden eller ej er ligegyldigt sålænge hunden kan lide det .......... sådan er min holdning - vi er jo forskellige

• #26   10. apr 2008 Pia: Ja men vi holder hund på forskellige måder. Du skriver lidt længere op i tråden: "Sidste år var min ene tæve som jeg har i halvpart med hendes tyske opdrætter på udstillings turnee og var væk i 3 uger - hun kom hjem totalt frustreret og havde tabt 3 kg - det har taget mange måneder for hende at blive sig selv sådan nogenlunde -"
    Her længst ned skriver du: " jeg har udstillet i mange år og selv haft ambitioner - dog altid tænkt på hundens bedste da det er hunden, der udstilles ...... og om den udstilles af en anden eller ej er ligegyldigt sålænge hunden kan lide det"
    I mine øjne er det så ikke på hundens præmisser...
    Jeg skulle aldrig i halvpart gå med til at sende min hund afsted i 3 uger på en udstillingsturné. Synes du at det er på hundens præmisser? eller mener du at det var et mistag ?Jeg har lidt svært at finde ud af hvad du mener.

• #27   10. apr 2008 Pia
    Jeg skriver jo netop, at det også skal være sjovt og hyggeligt for hunden, så det synes jeg da understreger at jeg også tænker på min hund og gør det på dens præmisser.

Og jeg ville aldrig gå ind i en halvparts-aftale, hvor det ikke udelukkende var mig der bestemte hvilke udstillinger og hvor mange hunden skal deltage i. Det er min hund, mit ansvar at den har det godt og er glad og tilfreds.

• #28   10. apr 2008 Åsa E - så skriver jeg det ikke rigtigt - det opdrætteren bød min tæve af hans opdræt var ikke på hundens præmisser men for egen vindings skyld - at du så ikke vil have hund i halvpart er dit valg, nogle gange har vi andre ikke det valg og er så nødsaget til at overholde en aftale - men igen, det har jo ikke noget med rabiesvaccinen at gøre som tråden egentlig begyndte med ............... håber jeg nu har forklaret det lidt bedre ...... ?

• #29   10. apr 2008 Anne R - der er aftaler og halvparter på forskellige måder - du skriver at opdrætteren er medbestemmende hvad angår tæver, der evt skal parres med din han - så er du ikke alene om at bestemme ..... eller forstår jeg det forkert - men igen, det var rabies vaccinen, det drejede sig om

• #30   10. apr 2008 Pia
    Rigtigt at det ikke har med rabies-vaccinationen at gøre. Men du kom selv ind på det med udstillinger og ikke at gøre det på hundens præmisser.

Og nej, på lige det punkt med hvilke tæver min han evt. skal bruges til, er jeg ikke alene-bestemmende. Men det er fint for mig, da jeg som jeg skrev, stadig har meget at lære om avl, om god og sund avl, linier etc. og der kan jeg drage stor nytte af opdrætterens viden. Men med alt andet er det alene mig der bestemmer og det er jeg tilfreds med.

Kommentér på:
Rabiesvacc. / eftervirkninger

Annonce