2.102 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kalveknæ, skader det noget??? Kalveknæ, skader det noget???

Hej

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kendere. Min ene hvalps forben er skæve,(måske kalveknæ) han er uden stamtavle så han kan ikke udstilles, men er det noget der vil give ham problemer i fremtiden? Jeg tænkter på overbelastning af sener, gigt, forkalkninger i knæet...

Jeg ved at det på heste kaldes at forbenene fransker og det ikke er et problem med mindre man vil avle, men er dette også tilfældet ved hunde??

Jeg har nemlig aldrig set det på en hund før.

Link til fotos af det
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=20855

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalveknæ, skader det noget???
  • #1   10. apr 2008 Aner ikke om det har nogen betydning, men hold kæft hvor er han kær, ja det er de alle 3 *S*

(undskyld det var lidt uden for spørgsmålet, men han er da bare for nusser håber ikke, at det kommer til at have nogen gener for ham *S*)

• #2   10. apr 2008 Jeg kan godt forestille mig at det kunne give belastningsskader... Men nu er det jo heldigis en lille hund, så vægtbelastningen er ikke så stor...

Jeg synes du skulle prøve at tage en snak med dyrlægen... Evt om du kan gøre noget forebyggende med kosttilskud eller lignende

• #3   10. apr 2008 Karina: Tak ja han er en lille darling :o)

Jeg har ikke snakket med dr. dyr endnu ville lige høre jeres meninger først der plejer jeg nemlig altid at få gode svar.

Lidt bekymrende fandt jeg denne side, godt nok ikke samme race men tæt på.

http://www.pomdies.dk/om%20pomeranian%20til%20hjemmeside.html#Forskdning_af_knskal

• #4   10. apr 2008 Connie: tak, jeg synes ikke rigtig det beskriver så meget om sygdommen skal lige ha googlet det.

Tina: Det gør ikke ondt på ham og han hopper glædeligt op og ned af sofaen ( selv jeg prøver at bære dem begge op og ned, bisser) og det er kun forben det er på. Han er heller ikke blevet vacc. for nyligt. så jeg tror bestemt ikke at det er det... plus der står at det primært rammer store racer og dette er en chihuahua altså verdens mindste race. Men tak for foreslaget.

• #5   10. apr 2008 Glemte lige at sige at der heller ikke er hævelser omkring området.

• #6   10. apr 2008 Connie: Jeg har lige googlet det og der står en del om forlængede / forkortede lemmer som derfor medføre skævheder, og noget om en hovedform som er flad så det lyder heller som det.

• #7   10. apr 2008 Har telefonisk kontaktet 2 dyrlæger som siger at det lyder som patella lux. men alt jeg kan finde på nettet om patella er på hundens bagben og ikke forben som ved min vaps. Nogen der ved om det også forekommer på forben?

• #8   10. apr 2008 Det hedder også fransk / fransker på hunde og ja det kan give nogle belastningsskader alt efter hvor meget du motionerer men reelt betyder det bare at han bruger flere kræfter for at komme fra A til B pga en konstruktions"fejl" og det burde så være det.
    Det er absolut ikke nødvendigvis patella men bare svage mellemhænder eller fransk front. Jeg ville ta det helt roligt og ska du en dag alligevel ha din hund heldbredsundersøgt så ta knæene med.

• #9   10. apr 2008 Godt så dyrlægen (min egen) sagde at det er ikke farligt men jeg skal være opmærksom på evt. smerter og laaangt ude i fremtiden gigt.

OBS: patella er kun på bagben da det er der knæskalden sidder, skræmmende at 2 dyrlæger så siger at det er patella!

• #10   10. apr 2008 steen: hvad bruger du til forebyggelse? glucosamin?

Kommentér på:
Kalveknæ, skader det noget???

Annonce