{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

nogen der kan give råd?? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan se en lille hvis plet på den nederste våde kant i øjet på Bergkamp.
Jeg ar googlet "bygkorn" og hund, og læst en smule om det... men føler ikke jeg kan finde svar nok...

Ved mennesker er et bygkorn jo ikke noget særligt, men derimod noget der går væk af sig selv... kan ikke helt finde ud af om dette også gælder hunde.

Kan læse mig lidt frem til en mindre operation, men synes det virker meget voldsomt.

Nogle steder står det beskrevet som en "byld", hvilket jeg ikke synes det ligner.... det ligner et bygkorn som hos mennesker... en lille hvis prik på den våde kant.

Nogen der har oplevet det eller har gode råd?

Bestiller tid hos dyrelægen mandag lige for at få det tjekket... men altid rart med andres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen der kan give råd??
  • #1   12. apr 2008 rocky har en lille bitte udposning på hans ene øjen kant, og min dyrlæge siger det ikke gør noget, så hvis det ikke generede ham, ville der ikke ske noget ved det, og så vidt jeg har kunnet finde frem til, har han haft det fra hvalp af, og den hverken vokser eller klør på ham,

    men det er måske ikke det samme,,, så prøv og spørg din dyrlæge for en sikkerheds skyld


  • #2   12. apr 2008 Hejsa - jeg har hørt, at hvis det er et bygkorn, så forsvinder det højest sandsynligt af sig selv i løbet af nogle dage - ligesom på de fleste mennesker.

  • #3   12. apr 2008 blev bare så forskrækket, da det eneste jeg kan læse mig frem til er at det fjernes via en mindre operation.

    Bergkamp har først fået det igår eller forgårs, så ikke fra hvalp.


  • #4   12. apr 2008 Der var en anden tråd herinde for nogle uger siden - også om bygkorn, men jeg kan ikke huske hvad den hed - måske du kan søge på ordet????? Ked af at jeg ikke kan være mere behjælpelig - ville ellers rigtig gerne komme med "das Lösnung" - men det skulle vist ikke være denne gang.

    Jeg ved også, at min nevøs hund fik en vorte - også i øjenkanten - og dr.dyr sagde, at der skulle en meget fin og dyr operation til - men efter lidt tid, så gik hans svigermor på apoteket og købte vortemedicin (mener at det hedder verucid - den tyktflydende), og så puttede de noget af det på og vortetingen forsvandt - og der er hverken ar eller noget - meeeeeeeeen hold lige øje med det og tjek med dr.dyr for en sikkerheds skyld.

    God bedring til Bergkamp - og kan I SÅ komme i seng ;o)


  • #5   12. apr 2008 Damn... havde ellers håbet på "Das Lössung" her på HG!!!!! Lige en der kunne skirve: "Hey, det har jeg prøvet" eller "min vens brors kusines fasters nabos eksmands lillebrors hund havde også bygkorn, og det gik væk efter 3 dage maks" øv øv øv...
    jeg tjekker lige forum... synes nu ellers jeg er herinde 24-7, så undrer mig jeg ikke har set tråden. ;0)
    Men jeg søger lige. ;0)
    I seng? En fredag aften kl 01? nahaj!!!! The fun has just begun!


  • #6   12. apr 2008 for fanden... sidder selv nogle gange og bliver irriteret over folk ikke kigger gamle tråde igennem når jeg ser f.eks. nummer 25 tråd om spørgsmål til en bestemt sele eller lignende.... og så tjekker jeg ikke selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad er det man siger: moral er godt... dobbelt moral dobbelt så godt..........
    så søgte jeg bare under bygkorn i forum, og op kommer der 15 gode tråde med emnet og jeg kan tage råd derfra...
    Jeg undskylder gentagelsen af min tråd. ;0)
    Jeg vil prøve at huske at søge i forum først fremover, og kan kun varmt anbefale dette for andre!!!!!!!!!!! Hihi.


  • #7   12. apr 2008 Tayson har haft et, fik det checket ved dyrlægen i forbindelse med noget andet g jeg skulle bare holde øje med at det ikke blev større og ellers ville det højst sandsyndligt forsvinde af sig sig, og det er da også blevet meget mindre.

  • #8   12. apr 2008 hehe... jeps... det var netop Tyson jeg læste om i en anden tråd da jeg søte under bygkorn. ;0)
    Får dte lige tjekket af dr. dyr, men har i hvert fald fået ro på, og tænker ikke operation. ;0)

    Vil prøve at smøre en lille bitte smule fucidin på som der også bliver skrevet om i en tråd.

    Fik I nogle gode råd fra dr. dyr? Varme omslag på øjet?
    Noget creme? Øjendråber? eller andet?


  • #9   12. apr 2008 Niks. Han har ikke været generet af det, så skulle bare holde øje med størrelsen, da det var vigtigt at det ikke voksese. Har slet ikke rørt ved det, tror så længe de ikke er geneet af det er nok bedst ikke at pille ved det ihvertfald til dyrlægen har setpå det:)

  • #10   12. apr 2008 Var/er der ekstra meget søvn i Tysons øje? Synes nemlig der er ekstremt meget snask i Bergkamps, meet mere end normalt, er også kun i det ene øje med pletten... så jeg renser det med vatrondel, og engang imellem saltvand.

  • #11   12. apr 2008 Hejsa Karina
    Jamen - du skal da ikke undskylde fordi du ikke lige overvejede at søge i gamle tråde. Det tror jeg at der er mange der glemmer ;o) Dejligt at der måske er hjælp at hente.

    Håber at I er vågnet op efter en hård nat ved HG-skærmen GGGGG Jeg er nu i hvert fald.


  • #12   23. jul 2009 hejsa.

    jeg har en hvalp på 11 uger. Og jeg har lige i dag opdaget en lille hvid "bule" på kanten af øjenlåget, men i begge øjne, har din kun på det ene eller begge to?


  • #13   23. jul 2009 Bergkamp havde kun på det ene øje, men de kan sagtens få på begge... fik nemlig læst mig frem til, at det smitter, altså ligesom forkølelsessår... og hvis hunden så klør i det eller lign, så kan det smitte over på det andet øje.
    Det var i hvert fald hvad jeg fik læst mig frem til.

    Bergkamps gik forresten i sig selv!
    Dr. dyr tjekkede... vi fik en smule salve, men ellers skulle det bare gå i sig selv... gjorde det ikke det, så skulle vi igen til dr. dyr og så måtte vi se derfra.
    Men det gik væk.


Kommentér på:
nogen der kan give råd??

Annonce