{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halekupering og markprøve?
  • #1   13. apr 2008 Det kan man ikke.

• #2   13. apr 2008 må jeg så spørge hvorfor man ikke kan det??

• #3   13. apr 2008 og den lange

man skal følge gældende lovgivning. Vi havde en hund i Spaniel Klubben der som voksen blev halekuperet pga en opstået haleskade under jagt. Denne hund var tidligere højt præmieret på markprøver og der blev søgt højt og lavt om tilladelse.

Hvis ikke jeg husker forkert, så var sagen en tur forbi justitsministeriet som forvalter lovgivningen. Men svaret var nej. Der kan ikke gives dispensation, uanfægtet den er kuperet som følge af en skade.

• #4   13. apr 2008 Tak for svaret Sarah S..

Jeg syntes så det er lidt underligt at man ikke kan få disp.
    Når det ligger til grund at ens hund har haft op til flere haleskader, og hunden er generet at det, og har ødelagt gennemstrømingen til halen.
    Når selv dyrlægen syntes det er synd hvis der ikke bliver gjort noget ved den.

Så min grund til halekupering, er at min hund i en alder af 10 mdr. har ødelagt sin hale så mange gange at jeg ikke gider tælle det mere, og der til skal det lige siges at hun ikke har været på en jagt endnu, hvor hun skulle yde noget. Så efter lang tids overvejning har jeg ladet hende lettere halekupere, for min hund skal lide af smerte hverken der hjemme eller under jagt.

Jeg kender desværre alt for mange spaniels som evig og altid ødelægger deres hale og har smertet i den. Kan man så kalde det for lettere mishandling, når hunden skal lide under at man "ikke" må halekupere, for så kan man ikke komme til prøver.

• #5   13. apr 2008 Sanne

Jeg er ikke uenig i at der er en skævvridning i at man ikke kan få disp hvis nu man vitterlig har en skade der er opstået senere end hvalpestadiet. Men jeg kan også godt se at for nogen ville det være en åben dør til at kupere og kalde det en haleskade.

Når det så er sagt. Så er ovenstående eksempel faktisk det eneste vi har haft i Spaniel Klubben. Så for standardspaniels vil jeg vove at påstå at der ikke er noget problem generelt.

• #6   13. apr 2008 Jeg vil tro et af problemerne ligger i at hvis man siger god for at man må deltage hvis bare en dyrlæge skriver under på at den er kuperet af medicinske årsager, så vil der ikke gå lang tid før MANGE hunde vil blive kuperet. Det er nemlig (desværre) ikke svært at finde en dyrlæge der vil sætte sin underskrift på den slags:o(

Men det er bestemt ærgerligt for de med hunde der rent faktisk HAR problemer, men som man stadig ønsker at bruge til prøver

Kommentér på:
halekupering og markprøve?

Annonce