{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

tillidsøvelser {{forumTopicSubject}}

Nogle forslag til nogle øvelser med hunden, som kan gøre hunden mere tryg ved én???Har snart skrevet det herinde MANGE gange, men min vovse er frygtelig bange for at få renset ører, og vi har lige været igennem en 10-dages kur med øredrypning (som er lige så slemt som at rense dem)

Siden har hun ikke været sig selv!!!! Om morgenen er hun ikke glad som hun ellers altid er. Hun blivver liggende i kurven og logrer ikke... Når hun endelig står op så løber hun ud i hendes kurv i køkkenet, og ikke op i sofaen som normalt. Om eftermiddagen er hun som altid super glad når jeg kommer hjem, men der går ikke lang tid før hun fiser ind i sin kurv igen - og ellers går hun rundt med halen mellem benene og ser frygtelig underdaning og bange ud...

Tror ikke det er noget fysisk. Når jeg finder snoren frem og vi skal gå tur, er hun lige så glad og frisk som altid, og går gerne 2-3 timer med mig, træner og hygger, uden nogen adfærdsændring. Hun halter ikke og har ingen problemer med at rejse sig. Hendes ørebetændelse er væk, og har for blot 2 uger siden fået et dyrlægecheck... Det er KUN herhjemme den er gal!!!

Nogle ideer til hvordan man kan vinde hundens tillid (altså ikke forslag til hvordan jeg kzan træne det med øre-rens, for i.f.t. det forsøger jeg at starte forfra, men ikke før hun er tryg ved mig)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tillidsøvelser
  • #1   15. apr 2008 Bliver bare lige nød til alligevel at skrive et ører fif, hvis du ikke allerede har fået det... Husk altid at væsken der skal i øret, har krops temp, altså 36 grader, så mærker de det ikke...

• #2   15. apr 2008 er hun madglad??

• #3   15. apr 2008 Maria;

Det er stuetemp, og uden alkohol, og burde ikke være slemt... Hun reagerer meget sjældent på smerte, så tror mere at det er fordi hun føler at vi "forgriber os " på hende smiley

• #4   15. apr 2008 Leduce

Meget.... men når hun er meget bange rører hun dog intet mad!!!

• #5   15. apr 2008 Jeg mener du skal øve noget hvor du nærmer dig hendes ører......og roser stille og roligt mens hun får en rigtig lækker godbid. Det skal du gøre mange gange dagligt.....uden at du direkte "roder" i hendes ører. Når hun er helt tryg ved det går du stille og roligt videre så du til sidst kan komme til ørerne og stadig skal du rose og give godbidder.
    Hun skal med andre ore vendes til at det "smager godt" at få pillet-ordnet-nusset-rørt i ørerne......
    Kun korte øvelser men mange gange....

• #6   15. apr 2008 det er noget der måske tager 3-4 uger.......

• #7   15. apr 2008 LIse Ø;

*SS* Det er jeg allerede helt med på, og det er også sådan vi har trænet det før (uden nogen form for effekt - hun kan sagtens tåle at få nusset ører og hun har fået store mængder godbidder i den forbindelse, men det har IKKE hjulpet når øret vendes, går hun i panik) - Har brugt mange måneder på flere gange dagligt at stille ørerens og vat på gulvet, tale sødt til flaksen og vattet osv.... Det har IKKE hjulpet, men er nødt til at prøve at starte igen helt fra bunden af igen

Men det jeg spørger om lige nu er hvordan jeg kan gøre hende tryg ved mig, for lige nu synes jeg det ville virke nyttesløst at træne det andet!!!

• #8   15. apr 2008 Hun kan også mærke på dig at du er påvirket af hendes nervøsitet. OG bare det kan være skyld i hendes ændrede adfærd.

Hun har garanteret et sted som hun elsker at blive kløet. Så sæt dig ned sammen med hende og klø hende netop der.

Når I begge to slapper af ved at du klør hende det gode sted, så er det tid til at tænke på ørerne igen. Bare lige strejf øret med den ene hånd. Hvis hun på nogen måde regerer, så ignorer det. Det var jo bare et uheld at du rørte øret.

Stille og roligt øger du berøringen af øret, men aldrig mere end at hun stadig kan falde til ro ved at blive kløet det gode sted. Og det kan tage meget lang tid at lære hende det. Så gå endelig meget langsomt frem.

Hvis hun vil tage imod godbidder er det fint, men så skal hun have dem inden hun bliver stresset. En stresset hund kan ikke spise. Til gengæld kan spisning dæmpe stress.

• #9   15. apr 2008 Ok......det lyder som noget værre møv....
    Så synes jeg du skal forsøge at bryde jeres daglige vaner.......prøve at lave noget med hende hun kan lide......eventuelt massage.......svømning......leg med forskellige slags legetøj.....gåture...eller almindelig lydighedstræning hvor du styrker hendes selvværd og knytningen til dig.
    Når du bryder dagligdagens vaner, åbner du for nye som hun ikke associere med de ubehagelige oplevelser fra tidligere.

Det er da et forsøg værd og der kan ikke ske noget ved det....

• #10   15. apr 2008 Lise Ø; Det lyder rigtigt fornuftigt.... Så er det sikkert bare smart at gøre vores hjem til et sjovt sted at være igen. I øjeblikket har jeg ikke særligt meget kontakt med hende herhjemme, netop fordi hun er utryg, og jeg har det rigtigt dårligt ved tanken om at gøre det hele værre ved at kalde på hende eller bare træde et lille skridt forkert...

Kunnw være jeg skulle lave noget lydighedstræning herhjemme i stuen - hun elsker det, når vi gør det udenfor, så det kunne måske gøre det lidt sjovere at være herhjemme!

• #11   15. apr 2008 lotte N;

Tak for råd:-)

Igen så VIL jeg bare ikke røre de ører med en ildtang i øjeblikket... Skulle det blive nødvendigt det næste stykke tid, så slipper jeg gerne de 250 kr jeg har aftalt at en ørerensning hos dyrlægen koster...

Det eneste jeg gerne vil have lige nu er bare at min hund kan lide mig igen, og er tryg ved mig...

Det andet kommer senere, og vil også starte meget blidt op, som du selv foreslår

• #12   15. apr 2008 Ja prøv det og lad os høre hvordan det går.....;o)

• #13   15. apr 2008 Vover lige at stille et enketl spørgsmål mere før jeg går i seng.... Ved godt i nok ikke er eksperter, men det er et forsøg værd, for kan ikke helt gennemskue hvad jeg gør, og hvilken effekt det har...

Hvis jeg nu hyggetræner med Trøffel her i stuen, og jeg så gør en forkert bevægelse, som får hende til at fise ud i kurven i køkkenet, skal jeg så ignorere hende, eller forsøge at lokke hende ud igen???

Kunne nemt forestille mig at hun IKKE ville komme ud, hvis jeg lokkede - men på den anden side, så ville hun jo bare ligge og glo i kurven resten af dagen, hvis jeg ignorerede.......

• #14   15. apr 2008 Zif har et sjette sans for hvis der skal ske noget med hende.....uanset hvad det er.....og jeg har efterhånden trænet og trænet.....så meget at der ikke er noget når vi træner.
    Det er så bare ligegyldigt hvor "tilfældigt" jeg går til hende når jeg skal f.eks. give dryp i nakken mod lopper......HUN VED DET ! ! !
    Engang skulle hun have Zolac imod dårlig mave.....og hun elsker smagen......men lige så snart jeg viste mig med den kæmpestore sprøjte..........væk var hun.....

Det har også været en kamp at få hende til dyrlægen. Vi tager derned med jævne mellemrum blot for at vise hende at det kan være rart......men NEJ.....hun ryster, hyperventilere og smider den halve "jakke"...........
    Hun har haft en meget ubehagelig oplevelse før jeg fik hende. Øv...

• #15   15. apr 2008 Rie J...jeg ville øjeblikkelig sætte mig på hug med ryggen til hende og "pille" ved noget på gulvet. Du kan eventuelt snakke lidt til "det" på gulvet......men ignorer hende til hun selv kommer fordi hun er nysgerrig og vent til hun tager kontakt til dig.....

• #16   15. apr 2008 Lise Ø;

Tror Trøffel har det lidt på samme måde. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror hun har en 6. sans, men tror hun reagerer på den mindste forandring i mit blik eller måde at gå på... men det er jo så det jeg må forsøge at vende til noget positivt, for kan øjensynligt ikke "spille" nonchalant og ligeglad når jeg går ind efter ørerens og vat, selvom jeg virkelig prøver!!!!

• #17   15. apr 2008 Det vil jeg forsøge!!!

Må checke for flere svar i morgen; havde ikke set hvad klokken var, og har både arbejde, skole samt jobsamtale der venter i morgem + esktra sjov for hunden, så må hellere komme ind i seng nu!

Nat nat, og tak for rådene:-)

• #18   15. apr 2008 Rie J.......det er sg godt du har en hunderace der normalt har et stort tomt rum nede i maven.......beregnet til at fylde frikadeller i og med en direkte forbindelse til ørerne (indvendigt fra)...........*GGG*

• #19   15. apr 2008 Nat nat....

• #20   17. apr 2008 LIse Ø;

DE sidste 2 dage ER gået rigtigt godt:-) - Jeg har ladet Trøffel ligge og sove i kurven, når hun har haft behov for det, men ellers har jeg ópfordret hende til at komme ud derfra ved at gemme godbidder i lejligheden, rulle bolde med hende og kæresten, leget FIND bamse, kylling, bolden etc... HUn er glad gået med på legen hver gang, og i dag har hun flere gange været henne for at aflevere bamsen og tyggeringen til mig, så vi kunne lege trækkeleg!

Tænk sig bare.... man aner ikke hvad man skal gøre, og så er det så ligetil... bare at lege lidt med hende:-) - Har haft det elendigt med at gå hen og forstyrre hende, og været ked af hendes reaktion med at krybe sammen!!!

Nu skal hun lige glemme det HELT, og så kan vi igen begynde at træne øre-basserne... Men kan da lige fortælle at der ikke er direkte forbindelse mellem maven og ørene:-) HUn kan sgu næsten alt, når der er en godbid i nærheden, men når det kommer til ørene, så hjælper hverken deller, rå mørbrad eller det lækreste stinke-ost, det må vi træne på anden måde:_)

Ville sådan set bare sige tak for rådene, og er enormt glad for dem - selvom det er så simpelt:-) det kunne jeg bare ikke selv gennemskue!!!

• #21   17. apr 2008 Rie J
    Selvtak.

Det glæder mig at høre at det er gået godt. Ja det er nogen gange meget simpelt......

Jeg synes det lyder som en god ide at du lader hende få fred med ørerne til jeres forhold igen er stærkt og tæt, og hun er glad.

Når du mærker at det er på plads så prøv ganske ganske langsomt at nærme dig ørene på den måde jeg har beskrevet. Så snart du mærker tøven eller den mindste smule uro / angst hos hende........stopper du.....og går "tilbage" i processen......så er du gået for hurtigt frem.

Jeg ønsker dig held og lykke med det....

Hilsen Lise

Kommentér på:
tillidsøvelser

Annonce