{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

snuser/tar ting på bordet {{forumTopicSubject}}

Kessler snuser enormt meget på vores bord, mest sofabordet også selvom vi sidder lige ved siden af... vi siger nej til ham hver gang, men det virker bare ikke, hvad kan man gøre?

Og når vi så ikke lige er i stuen kan han finde på at tage mad og andre ting fra bordet... vi har fået afvide at vi skulle prøve at stille en mad med noget stærk dijon sennep, det prøvede vi og den åd han bare som ingen ting... det er virkelig belastende, hvad kan man gøre? Jeg er åben for alle ideer, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig lidt ville jeg blive rigtig glad ;o)

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snuser/tar ting på bordet
  • #1   16. apr 2008 Jeg ville rejse mig og "gå ind i ham" og sige tilbage eller væk. Hver gang!
    (for at presse ham væk fra bordet og fortælle at det ikke er hans område)
    Det skal gøre en halv million gange, men tilsidst burde det virke.
    Jeg forsøger at lære Kikkie at holde sig væk fra opvaskemaskinen på samme måde.
    Jeg ved godt at det er 2 vidt forskellige racer, men det er da forsøget værd. - Held og lykke.

• #3   16. apr 2008 Louise: tak, det vil jeg prøve, for det er virkelig irriterende...

Simone: hehe jeg kunne lige se kessler det store brød, gå på bordet... det ville sgi nok brase sammen ;o)

• #4   16. apr 2008 Så et program hvor hunden stak hovedet op på køkkenbordet, de satte træklodser op, lidt ligesom en legobygning, når hunden så stak næsen op på bordet væltede klodserne ned på næsen. Den gjorde det kun èn gang og derfter holdt den op med at stikke hovedet op på bordet.

• #5   16. apr 2008 Simone jeg kan stikke den, hvis vi har noget højt til at stå på boret en kande eller en dåse fx ja så går min op og tisser på det når vi ikke er hjemme, prøv at stikke den, og ja det er for klamt så ingen høje ting på vores sofa bord.

• #6   16. apr 2008 jette: tror ikke det virker på kessler, det er næsten kun sofabordet han gør det på og det er jo ikke så højt, og selvom der står en masse ting, så vælter han dem ikke... men det er måske værd at prøve alligevel ;o)

• #8   16. apr 2008 Simone, håber ikke det begynder:-) Det er ikke lige det lækreste at komme hjem til, lige nu sidder jeg og er spændt på at se hvad jeg vender hjem til da der står noget på boret og ved ikke om han syntes det er så højt så det skal have en tur:-(

Sandra, Jeg har hørt at man kan stille ting hele vejen rundt som så larmer helt vildt når han vælter dem så han får et chok.

• #9   16. apr 2008 karen: hmm jeg kan selvfølgelig prøve... men vi har før prøvet med ting der lavede høje lyde når han gjorde noget forbudt og han kigger bare lige op og fortsætter, han bliver ikke bange... men det er selvfølgelig værd at prøve ;o)

• #10   16. apr 2008 Du kan da prøve. Ja jeg ville nok gøre noget som folk ikke er til her inde, men her kommer det alligevel:-)
    Jeg ville råbe nej meget bestem og hvis der ikke blev reageret ja så ville jeg gå hen og skubbe hunden væk eller give den en over snuden hver gang den kom på boret. Men i må nok lære ikke at have ting p åboret.

• #11   16. apr 2008 ja jeg må jo prøve det og se hvad der sker...

• #12   16. apr 2008 Der er ikke andet at gøre:-)

• #13   16. apr 2008 Noget af det sværeste at pille af en hund er dens drift for at søge føde...
    Og måske skal man også overveje, om det er hensigtsmæssigt?

Jeg tror at jeg ville lade det blive ved et NEJ (forudsat at hunden ved, hvad det betyder) når jeg var tilstede, og at rydde alt spiseligt væk, når jeg ikke var.

• #14   16. apr 2008 nej ved han godt hvad betyder, men det virker bare ikke på ham, når han snuser på bordet... problemet er også hvis man har stilt sin mad på bordet og man lige skal hente noget i køkkenet, så er maden bare væk når man kommer tilbage... det er ikke altid han tar maden når der er noget på bordet, kun nogen gange, mne det er også nok...

• #15   16. apr 2008 Sandra, i mine øjne er det sørme også meget at forlange af en hund!

Det er aldrig noget vi har praktiseret - er maden på bordet, så er der også et menneske i rummet, hvis der er en hund ;o)

• #16   16. apr 2008 jeg kan godt se hvad du mener. men det er bare det når man så "lige" skal hente saltet i køkkenet, så er maden væk når man kommer tilbage... ved godt man bare kan ta den med, men det er bare ikke lige altid man tænker så langt... og så syntes jeg også det er ret ulækkert at bordet bliver smurt ind i hundesavl hver gang han har været og snuse på bordet...

• #17   16. apr 2008 Ja, det er klamt... Men en hund er en hund ;o)

Der er trods alt grænser for, hvad man kan forlange af den ;o)

Og jeg tror ikke, der er mange hunde der vil afstå fra at spise mad, der står lige foran næsen på den....

• #18   16. apr 2008 det er selvfølgelig rigtigt, men jeg tror alligevel jeg prøver med de der klodser der er blevet forslået, så må jeg jo se om det virker og ellers er der jo nok ikke noget at gøre ved det...

• #19   16. apr 2008 ... det er det gode ved at have en lille hund, der ikke kan nå op på bordet... for lola ville da helt sikkert snuppe sig en lækker hakkebøf.... hvis bare de pokkers korte ben var lange nok..... smiley
    for som CH siger så er det virkeligt umuligt at få en hund til at miste interessen for lækker duftende mad... vi kæmper ude på gaden, her på nørrebro, hvor massere af folk er så flinke at ligge rigtigt lækkert muggent brød, gammel pølse, burger snask og så videre til hundenes store fornøjelse.... vi øver og øver... men lola syntes stadig at det bare er mums !!

• #20   16. apr 2008 Personligt synes jeg faktisk det er synd for hunden, at den skal tilføres ubehag, eventuelt smerte fordi du ikke gider at tage din tallerken med dig når du går fra sofabordet.

Når man har med hund at gøre, er det ikke rimeligt at straffe den for krav man har stillet den, som den ikke har en chance for at honorere..
    Og det mener jeg bestemt ikke den har, når den bliver sat i en situation, hvor maden står lige foran dens næse og den er helt uovervåget...

Jeg bliver faktisk lidt nysgerrig efter at høre, hvor mange hunde, der egentlig er i stand til det - og hvor mange ejere, der forlanger det... Så der dukker en ny tråd op om et øjeblik :o)

Kommentér på:
snuser/tar ting på bordet

Annonce