{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

amstaffens kropssprog {{forumTopicSubject}}

Ja, nu spørger jeg lige med frygt for at træde over ca. 1 mio. tæer.

Amstaffens kropssprog. Er det normalt at disse hunde ikke rigtigt "viser" noget?

Jeg var i skoven i weekenden og stødte på en lidt ældre udgave. Den trissede hen til Samson (Ja, uden snor på offentlig vej - christ!) og stillede sig foran ham og kiggede på ham. Samson ville gerne lege, men amstaffen viste ingen tegn på noget som helst.

De holdt ikke øjenkontakt, den slikkede sig ikke om munden eller udviste andre dæmpede signaler. Der var intet der tydede på aggression eller irritation.
Samson fattede hat og lavede et legebuk - i samme øjeblik markerer amstaffen ved at hapse Samson i nakken.

Ejeren (en ældre herre på omkring de 60-65) sagde self. det sædvanlige med "Det har den aldrig gjort før ext." og "den elsker alle hunde" og "det er din hund der er sindsyg".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amstaffens kropssprog
  • #1   16. apr 2008 Nat - Har ikke så mange kommentarer, men jeg må godt nok sige, at hvis din hund er sindssyg fordi den vil lege.. Så er der da noget jeg er gået glip af, de gange jeg har haft/læst noget om hundesprog!

• #2   16. apr 2008 Nat

Jeg tror, det er meget forskelligt.

De Amstaff´er vi møder på vores gåture har et fint hundesprog, og er rigtigt gode til at omgåes og læse andre hunde. Men vi har tidligere haft et par stykker på træningspladsen, der bare sad som statuer og ikke gav det mindste signal fra sig - hverken positivt eller negativt - ligegyldigt om de andre hunde på holdet signalerede dominans eller lagde op til leg.

• #3   16. apr 2008 Nat ... Tror ikke du træder nogne over tæerne .... smiley Er selv amstaff ejer ... smiley Men lyder slet ikke som min Mickey ville have reageret ... Han viser meget tydeligt sit kropssprog .. Det synes jeg i hvert fald og det er det samme med hans kuldsøskende ...

• #4   16. apr 2008 Jeg ved ikke om amstaff ikke viser sit kropsprog, men jeg tro desværre at mange andre hunde ser en amstaff som en "trusel" i dens meget selvsikker udstråling, og i deres leg, da en amstaff leger med meget lyd på, som knurren og gøen, og det tro jeg også at mange andre hunde ser som aggresion, og så forsvare de sig mod amstaff som så meget sjælden jo siger nej tak en god slåskamp. Og så er balladen

Min gamle tøs, kan heldigvis sit hunde sporg, hvis hun ikke kan lide den anden hund er man ikke i tvil med hende, nakkehårende er rejst, hendes hale er meget højt løftet og hun går på meget stive ben og har et meget stirrende blik, så ved jeg godt at hun ikke skal møde den hund, men nu kan min hund så heller ikke med andre tæver overhovdet. Men hannner gider hun så længe de lader hende bestemme..

• #5   16. apr 2008 Jeg ville ikke have ment din hund var sindssyg ... Men ville da også have studset noget over modpartens hund ... smiley

• #6   16. apr 2008 Volkodav A,
    Jeg sagde ikke de ikke har et sprog. Jeg spurgte om det var normalt at de var svære at "læse" =)

Britta,
    Godt spørgsmål. Normalt lader jeg Samson hilse, og da vi ikke har haft problemer med andre hunde før.

• #8   16. apr 2008 "Vores gør det samme som du har oplevet, stiller sig med hovedet løftet højt, ørene tilbage og halen lodret op i luften. Sådan ser hun fremmede hunde an, inden der skal ske noget mere overhovedet."

Det her er vel også kropssprog som er til at aflæse.

Jeg h ar aldrig oplevet at det er sværer for hunde at aflæse amstaffens kropssprog.

Kommentér på:
amstaffens kropssprog

Annonce