amstaffens kropssprog {{forumTopicSubject}}
Ja, nu spørger jeg lige med frygt for at træde over ca. 1 mio. tæer.
Amstaffens kropssprog. Er det normalt at disse hunde ikke rigtigt "viser" noget?
Jeg var i skoven i weekenden og stødte på en lidt ældre udgave. Den trissede hen til Samson (Ja, uden snor på offentlig vej - christ!) og stillede sig foran ham og kiggede på ham. Samson ville gerne lege, men amstaffen viste ingen tegn på noget som helst.
De holdt ikke øjenkontakt, den slikkede sig ikke om munden eller udviste andre dæmpede signaler. Der var intet der tydede på aggression eller irritation.
Samson fattede hat og lavede et legebuk - i samme øjeblik markerer amstaffen ved at hapse Samson i nakken.
Ejeren (en ældre herre på omkring de 60-65) sagde self. det sædvanlige med "Det har den aldrig gjort før ext." og "den elsker alle hunde" og "det er din hund der er sindsyg".
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.759
Jeg tror, det er meget forskelligt.
De Amstaff´er vi møder på vores gåture har et fint hundesprog, og er rigtigt gode til at omgåes og læse andre hunde. Men vi har tidligere haft et par stykker på træningspladsen, der bare sad som statuer og ikke gav det mindste signal fra sig - hverken positivt eller negativt - ligegyldigt om de andre hunde på holdet signalerede dominans eller lagde op til leg.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
Min gamle tøs, kan heldigvis sit hunde sporg, hvis hun ikke kan lide den anden hund er man ikke i tvil med hende, nakkehårende er rejst, hendes hale er meget højt løftet og hun går på meget stive ben og har et meget stirrende blik, så ved jeg godt at hun ikke skal møde den hund, men nu kan min hund så heller ikke med andre tæver overhovdet. Men hannner gider hun så længe de lader hende bestemme..
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
Jeg sagde ikke de ikke har et sprog. Jeg spurgte om det var normalt at de var svære at "læse" =)
Britta,
Godt spørgsmål. Normalt lader jeg Samson hilse, og da vi ikke har haft problemer med andre hunde før.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Det her er vel også kropssprog som er til at aflæse.
Jeg h ar aldrig oplevet at det er sværer for hunde at aflæse amstaffens kropssprog.
amstaffens kropssprog