858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

gode råd ang. ny kat i huset gode råd ang. ny kat i huset

Ja vi har desværre mistet vores store maine coon kat Bella for et par måneder siden - og har ikke rigtig ville snakke om at få en ny killing. Vi har p.t. i husstanden en lille neut hunkat og så Laika, og de to elsker hinanden, de leger og putter sammen som bedste venner.

Igår faldt jeg så over en 4 årig blandingskat kastrat som søger nyt hjem. Jeg var solgt med det samme, og snakkede med ejeren igår, hvor vi aftalte at vi besøger dem i weekenden. Hvis alt går vel så kunne det godt ende med at vi tager ham med hjem med det samme (der er næsten 3 timers kørsel hver vej) så jeg er så småt igang med at gøre klar, også selvom det måske ikke bliver..

Har i nogle gode råd til at klare de første dage, og vænne dem stille og roligt til hinanden. De skal kun være inde, min mand er igang med at lave en løbegård - men indtil da er de indekatte - da vi har mistet for mange på udekattekontoen.

Den nye kat er vant til andre katte og hunde - og jeg har ferie så er herhjemme indtil d 4/5

kom med jeres erfaringer og råd

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode råd ang. ny kat i huset
  • #1   16. apr 2008 Jeg ville ikke bare lade din tråd stå tom.

men jeg har kun erfaring ved at sætte en killing sammen med en voksen kat, så jeg kan nok ikke hjælpe dig..

Men jeg håber da det lykkes dig at få lidt hjælp.. har du prøvet at spørge på kattegalleriet?

• #2   16. apr 2008 Jeanette hvor er du sød, ja den er netop lagt på kg også - men tager alle de råd til mig der er fra begge verdener

• #3   16. apr 2008 ih tak da *s*

Jeg håber du får nogle gode råd.

Altså skulle jeg sige, hvad jeg ville gøre, tror jeg at jeg ville sætte dem sammen (kattene) og se, hvordan det går.. men jeg aner ikke om det er den rette måde *s*

• #4   16. apr 2008 Altså... hvis det var mig, ville jeg - som Jeanett siger - lade kattene møde hinanden først. Hvis din nye kat er vant til hunde, tror jeg ikke der bliver nogle problemer med dine hunde =)

• #5   16. apr 2008 Nat og Jeanette

Altså lade Laika være i et andet rum - eller på en gåtur med far, og så præsentere kattene for hinanden først ? Ja kan godt se at det vil være smart, for Laika er lidt vild når der sker nyt, men regner med at jeg kan dække hende af og så lade den nye kat komme til hunden..

• #6   16. apr 2008 Hun behøver ikke "direkte" at være i et andet rum - du kan evt. adskille rummene med babyhegn, hvis du ligger inde med det smiley

• #7   16. apr 2008 Som Nat siger, så kunne du adskille ved at sætte et børnegitter i en døråbning. Dem jeg har (brugte, da jeg fik bette Luna hjem), der kan Oliver (katten) enten gå igennem eller hoppe over.. Så kan katten selv vælge, hvor han vil være:-)

• #8   16. apr 2008 nåårh ja det var smart - tror min bror har sine babygitre endnu fra de fik hvalp i huset - må lige høre ham ad...

• #9   16. apr 2008 hos os fik den nye misser lov at blive i transportkassen en lille times tid så de andre kunne dufte til den samt omvendt og så blev der åbnet ingen problemer. det en løsning der passer for os..

Kommentér på:
gode råd ang. ny kat i huset

Annonce