3.644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Korthåret Cavalier Korthåret Cavalier

Hej herinde...

Var på ferie i Jesperhus i vinterferien. Havde alle mine 3 dejlige cavalier med.

Men så mødte vi en korthåret cavalier eller det vil jo sige at den lignede en. Talte med ejer at det var et sted tror jeg i nordjylland hvor der var en der fremavlede korthåret.
Den hun havde med var en han og jeg har også en han, de lignede bare hinanden bortset fra hårlængden

Og øv bagefter så tænkte jeg hvorfor jeg ikke lige fik taget et billede.

Hilsen Laila

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korthåret Cavalier
  • #1   16. apr 2008 Det troede jeg ikke fandtes? Tror du ikke, der er blandet noget andet ind?

• #2   16. apr 2008 Det har jeg godt nok alligevel aldrig hørt om!!! Det er i hvert fald ikke DKK hunde. Gad vide, hvad de "laver dem af".
    Har set en kastreret han engang, som også var meget korthåret, men det var pga. hormonforstyrrelser... eller måske nærmere mangel på hormoner.

• #3   16. apr 2008 Tror muligvisj eg har et billede et eller andet sted derhjemme af en korthåret ... Men eri kke sikker ...

• #4   16. apr 2008 Det findes da ikke???
    Jeg skal selv have en cavalier næste gang og når jeg har kigget opdrættere har jeg ALDRIG set en korthåret...

• #5   16. apr 2008 Nope det må have været en blanding eller en klippet en : )

• #6   16. apr 2008 Har i heller ikke set en langhåret welsh corgi cardigan?
    Det har jeg, og med DKK stambog.
    Så hvorfor skulle der ikke være en korthåret cavalier?
    Rotweiler kommer også ind imellem som langhår

• #7   16. apr 2008 Maj-britt -der er faktisk ikke helt det samme. Hvis der er langhå i generne, ja så sker det af og til at en langhår bliver født (se bare schæferen som eksempel.)

Men korthår opstår (hvad jeg ved af, er jo ikke ekspert), mig bekendt ikke blandt langhårshunde.
    -har jeg i hvert fald fået fortalt. Hvis nogen ved noget om arveligheden ved lang/korthår, må de jo rette mig hvis jeg tager fejl.

• #8   16. apr 2008 Her hvor jeg bor... møder vi af og til en Cavalier..... det er en Blendheim-pige på omkring 3 år..... den er korthåret...

Een af de første gange jeg mødte den , spurgte jeg om det var en hvalp... og hvor gammel den var........ Den er snart 2 år sagde ejeren... og jeg spurgte om han havde klippet den, siden den havde kort " hvalpepels".... men det havde han ikke fået gjort.... og den HAR stamtavle.... :O)

• #10   16. apr 2008 Med " korthåret" mener jeg..... uden faner og det ellers lange hår en Cavalier normalt har...... den er ikke totalt korthåret som f.eks en Bokser ...Labrador... eller en gravhund.... men den er korthåret... :O)

• #11   16. apr 2008 Charlotte -jamen så må jeg være blevet fejlinformeret, og skynder mig at tage det i mig igen :o)

(ville dog gerne se sådan en korthåret havaneser hehe)

• #12   16. apr 2008 Her er en korthåret havaneser...

http://www.dogbreedinfo.com/images16/ShavaneseHavSammy1.JPG

• #13   16. apr 2008 Hmm -den er da rigtig sød, men hold da op det ser helt forkert ud *G*

• #14   16. apr 2008 Nu vil jeg nu heller ikke kalde den " korthåret" den havaneser..... synes da den har pænt langt hår..... men selvfølgelig ikke i forhold til den " rigtige"... :O)

• #15   16. apr 2008 Nittib -det er rigtigt, Jeg synes den ser rigtig sød ud. Men jeg havde aldrig nogensinde gættet på det var den race. Tænk at det er sådan en der gemmer sig under alt pelsen *G*

• #16   16. apr 2008 en korthåret cavalier?... spændende. Har jeg ikke hørt om før... men jeg er jo helt vild med hvalpelooket, så kunne helt sikkert være noget jeg faldt for!
    Klipper jo selv Bergkamp for at holde hvalpelooket lidt. ;0)
    Ja, ærgeligt du ikke fik taget billede.

• #18   16. apr 2008 Lidt mere oplysning

Ja den er blandet med noget andet.

Nej den har ikke nogen stamtavle nogen steder så rolig.

Den var lige så korthåret som en korthåret gravhund, boxer og hvad der ellers er korthåret Der var ikke skyggen af krøl/bølge.

Hi det var altså sjovt

• #19   16. apr 2008 jeg har faktisk hørt om noget der med vilje har prøvet at lave en korthåret cavalier, ved at blande en anden race ind over, kan ikke huske hvilken en, men de sælger dem som værende korthåret cavaliere... Jeg synes sku de er grimme når de er korthåret, jeg har fået en langhåret hund fordi jeg elsker deres pels og selvom min hverken bliver udstillet eller lig. så bliver den i hvert fald ikke klippet andet end poterne..

• #20   20. jun 2008 kan det ikke bare være en blodlinie med en dårlig pelskvalitet????
    Min gamle tæve har en dårlig pelskvalitet,i hvert fald indtil hun fik hvalpe --
    nogle af hvalpene er også,ikke rigtig korthårede,men alligevel ikke så langhårede og så flotte i pelsen,ligesom mere hvalpepels

Kommentér på:
Korthåret Cavalier

Annonce