758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Frontline Frontline

nogle der har efaringer med det.. vi brugte det på vores slanger da de havde blodmidder...

men nu er problemet så at vi har de satans små bæster i resten af huset... har bla en rotte som jeg vil behandle.. alle skal behandles... men tør ikk rigtig bruge frontline, da jeg har hørt at det er noget virkelig giftig stads...

jeg kan ikke få fat i min normale dyrelæge. og vagtdyrelægen vidste knap nok hvad blodmidder var...

(blodmidder ligner lopper, de er bare meget mindre, og er i fammilie med tæger. de lever i den danske natur)

nogen der ved hvor giftigt det frontline er eller bare har et andet råd...

blodmidder kan hurtigt tage livet af små dyr som rotter..
blodmidder er mest kendt for at andgribe krybdyr (de er forhadt af mange krybdyr ejer)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frontline
  • #1   19. apr 2008 Jeg ved ikke, om frontline må bruges til gnavere. Forskellige arter reagerer tit meget forskelligt på indholdssftofferne. Ser lige, om jeg kan tjekke op på det, men er hos mine foældre og har vist ikke min bog med de forskellige produkter med.

Frontline er ikke giftigt for hunde (der er risiko for allergisk reaktion, som ved al anden medicinering), så den kan du roligt behandle.

• #2   19. apr 2008 okay.. ja dyrelægen sagde at jeg bare skulle give rotten også.. men der står jo også på falsken at dyrene ikk må slikke sig bagefter.. ha ha hvordan fanden forhindre man en rot i det.. eller for den sags skyld katten eller hundene.. så mange arme har jeg jo ikk hehe

• #3   19. apr 2008 Du skal dryppe i nakken og der kan hunde og katte ikke nå... og hvis bare du drypper rotten langt nok oppe i nakken, kan den vel heller ikke... (?) Har ikke meget forstand på rottemotorik :o). Du kan jo, hvis du vil være helt sikker, holde dyrene adskilt efter behandlingen, så de ikke slikker på hinanden. Jeg ville nok bare holde lidt øje med dem. Har aldrig set, at de havde lyst til at slikke det af hinanden.

• #4   19. apr 2008 Har googlet gnaver og frontline;
    (link fjernet)

Som jeg forstår hvad de skriver, så er alm. frontline i pipetter ikke smart til gnavere, mens sprayen kan bruges hvis man kan doserer det ned.
    Men ellers kan de slet ikke vente til mandag? Jeg ville personligt foretrække dyrelægen havde kigget på det, og havde sagt godt for det. Evt. fundet noget der var lavet til gnavere, som de også skriver om der inde.

• #5   19. apr 2008 jo det kan det jo enlig godt.. men de små bæster er jo også på mig sider og klør og gør ved.. de syntes min navle er vildt spændene.. arggg de bider de sataner... hmm måske jeg skal stoppe rotten i bad bare for at tage det værste.. hundene er ikke rigtig påvirket af det.. fanged en enkelt på buffy i går.. men katten (main coon) har fået nogle slikke sår.. det ved dyrelægen og skal også der over på onsdag.. men hun kunne ikke få noget sidst da hun også skulle vacsineres...

dyrelægen ved endnu ikk at det er blodmidder opdaged jeg først da jeg var kommet hjem i torsdags og nåed ikke at fange hende inden lukke tid..

• #6   19. apr 2008 men ja tror jeg venter til på mandag sku jo nødig gøre dyret endnu mere syg...

• #7   19. apr 2008 vi brugte reptomite til vores slange da den havde det

• #8   19. apr 2008 vores slanger er fri for blodmidder.. har ikke hørt om det produkt.. hvad består det af

Kommentér på:
Frontline

Annonce