617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund (stadig hvalp) som trækker hund (stadig hvalp) som trækker

Gode råd modtages gerne.Vores dejlige Buster på 7 mdr. er meget legesyg/lalleglad"ggg"
Men når vi går tur trækker han utroligt meget elsker det grønne område vi har tæt på,hvor han får lov at løbe i sin flexline(8 m).Men ser han en stor kæp,eller en anden hund,som måske vil lege,eller mennesker som vil sige hej så siger det hivvvvv om hvis ikke man er klar og hiver igen så ligger man ned,også vores børn på 12 og 14.Han har fået af vide plads,nej og andet men elsker leg. har også et kædehalsbånd ikke pig,men ligeglad.Er ikke fordi han er alene hjemme er det aldrig da jeg er dagplejemor.
Hvad kan hjælpe :gode råd modtages gerne.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund (stadig hvalp) som trækker
  • #1   10. okt 2005 Køb en sele til ham.

• #2   10. okt 2005 Mit bedste råd er, at hver gang hunden trækker, så stopper du op. Og så går du ikke videre, før hunden er holdt op med at trække.
    Det kan sagtens komme til at tage en time, at gå en tur, der ellers kan tage 10 minutter, men er man konsekvent, og sørger for, at hunden ikke får "gevinst" ved at trække, så går der sjældent mange dage, før man mærker en klar bedring..

• #3   10. okt 2005 Kenjan er et super godt dansk mærke.
    Ved at bruge halsbånd aktivere du stresskirtler i halsen.

Du skal ikke trække igen i ham. Træk = Træk. Men stop op, stå Helt fast og stille, indtil han kigger på dig. Og først der går i videre. Dette tager LAAAAANG tid at lære ham. Men det er det værd. Ronja's "søster" Lola trak som et mulddyr, dette har hjulpet meget.

• #4   10. okt 2005 Nu er hunde jo meget forskellige. Men min Bella er 8 mdr, og var også meget slem til at hive og stikke af når hun var løs, og der kom en hund eller et menneske.

Jeg har dog brugt rigtig meget tid på at træne hende i at være løs, men ikke løbe hen til mennesker og hunde. Hun løber dog stadig nogle gange hen mod dem, men stopper som regel og vender om igen, når jeg kalder.

Bella er MEGET glad for at lege med frisbee, og det udnytter jeg. I staten var det et pivedyr hun var glad for. Så når hun løb væk pev jeg med det, og lod som om jeg ville kaste det. Så kom hun tilbage efter at have overvejet det lidt.

Idag vil hun næsten hellere lege med frisbeen end med andre hunde.

Jeg håber at det hjalp dig lidt.

• #5   10. okt 2005 Laila, lige mine ord *gg*

• #6   10. okt 2005 Belinda
    Er afprøvet,virker ikke,ej heller hvis han må gå et par skridt på bagben viker dog lidt.Har også prøvet et lille spark(efter råd fra en anden) med højre ben,vrøvl nej ikke spark må ikke forveksles kun en fod lige op på hans baglår hver gang han trækker, er dog lidt svært når han går bare 20-30 cm længere fremme,også svært til hundetræning ,da det er svært at dreje til venstre,når han er længere fremme end han skal være + line skal være rimelig stram,men elsker at lege med de andre så der er ikke så meget koncentration."ggg" tror det er fordi han er hvalp.

• #7   10. okt 2005 Hvor længe har du prøvet det, og har du været konsekvent?
    Og nej, spark eller rusken virker ikke. Det gør kun, at din hund ikke mere tør stole på dig... Og så bliver det endnu sværere.

• #8   10. okt 2005 Ellers kan klikkertræning være en løsning, du måske kan bruge.

• #9   10. okt 2005 Belinda ikke spark kun en fod op på ham lige for at han vender sig om og kigger.Har ellers været konsekvent over for ham lige fra lille,Virker rimeligt med at stoppe.Dog ikke hvis han ser ser andre,hunde eller mennersker kunne jo være de ville sige hej.Prøver hver dag med godbidder,og ros.
    Flex-linen er jeg heller ikke glad for hellere den rigtige snor,virker bedre

• #10   10. okt 2005 BM
    ikke afprøvet men lyder spændende.
    takker.
    Træner altid med friske kræfter ,glæde og lyst.

• #11   10. okt 2005 kliktræning bryder jeg mig ikke om tror mere på ros ,har den samme virkning

• #12   10. okt 2005 Med min lille tæve på 6 måneder, gør jeg det at lige så snart at hun trækker, stopper jeg op, nykker lidt i snoren samtidig med at jeg går baglæns. Når hun så er lidt bag ved mit venstre ben, går vi videre. Gentager selvfølgelig, hvis hun starter forfra. Det tog en time at få hende til at fatte, hvad øvelsen går ud på. Har nemlig også prøvet det der med at stoppe op, og det har ikke virket. Jeg fik så besked på fra min hundetræner at, når hun ved hvad det går ud på, skal man trampe i jorden, lige så snart at hun trækker, så går hun automatisk tilbage bag ved benet. Og det mest utrolige...det virker sgu! Bella er vi ved at træne det med, har aldrig gået pænt i snor. Hun er også allerede ved at forstå det efter bare 14 dage og hun er næsten 2 år.

• #13   10. okt 2005 Skal lige sige at man intet skal sige i den øvelse. Ikke engang dygtiiiiiig :O)

• #14   10. okt 2005 trine takker
    Vil afprøve det,

• #15   10. okt 2005 Troede altså ikke på at det ville virke, så jeg var overrasket over at det virkede :O) Håber at det lykkedes for det er alt for frustrerende at hunden går tur med ejeren ;O)

• #16   10. okt 2005 Ros har ikke helt samme virkning, som klikkertræning, da du med klikkeren har bedre mulighed for at ramme på det præcis rigtige tidspunkt.

Men, det Trine skriver, det er præcis det, jeg mener i mit første indlæg, blot lidt grundigere beskrevet.
    Kender dog ikke den med at trampe i jorden, men det må jo komme an på en prøve ;o)

Kommentér på:
hund (stadig hvalp) som trækker

Annonce