14.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Hvor hurtigt løber din hund? Hvor hurtigt løber din hund?

Vi var en tur hos min far i weekenden for at prøve at måle hvor hurtigt Chilly løber.
Min far har en lille GPS som vi satte på selen, for at måle hendes topfart.
Hun elsker at løbe så det var ikke svært at sætte fut i hende, når bare der er en bold at løbe efter.

Hun havde en topfart på 36 km/t. Synes det er meget godt klaret af min lille hund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor hurtigt løber din hund?
  • #1   21. apr 2008 Smart måde at måle det :o)
    har ikke målt det, men hun kan ihvertfald løbe stærkt og hun er meget smidig og kan lave skarpe sving i hendes løb :o)

• #2   21. apr 2008 hmm har aldrig målt hvor hurtigt de kan løbe smiley
    Men Felix kan løbe rigtig hurtigt! Når han løber minder han meget om sådan en væddeløbshund! Der er meget fart på!

• #3   21. apr 2008 Har ikke målt hvor stærkt min mindste pige Bolette løber. Men når hun leger med andre hunde, store som små, så har de svært ved at løbe hende op.

Måske vi skulle holde et lille væddeløb en dag?

• #4   21. apr 2008 Mischa er fandme os hurtig men hvor hurtig ved jeg ikke.. Men stærkt går det hvertfald..

• #5   21. apr 2008 christine R det var en smart måde at måle det på :O)

• #7   21. apr 2008 Min løber ikke specielt hurtigt.. Hun er nærmest lidt gumpe tung idet ;0)
    Meeeeeeeen Hun er jo heller ikke bygget til at skulle løbe hurtigt, men langt ;0)

• #8   21. apr 2008 Tror Luna løber for langsom til at få en reaktion på en gps *GGG*

• #9   21. apr 2008 Når hun altså endelig løber...

• #10   21. apr 2008 Det kunne da være meget sjovt at måle. Synes min virker rijmelig hurtig når han løber og leger med andre hunde. Især når han skal fange en der har en pind, eller har en pind selv smiley

• #11   21. apr 2008 GGG hvis hun skal løbe efter mad går det nok ret stærkt

• #12   21. apr 2008 god ide ...eddie spæner godt nok hurtigt....har ikke mødt en hund der kan følge med endnu....(tror der helt sikkert er noget mynde) i ham....
    han ligner en rigtig væddeløbs hund når han er igang...og han elsker det...går helt i selvsving..

• #13   21. apr 2008 Uha ja.. sæt noget mad foran, så skal Luna nok sponse *GG*

• #14   21. apr 2008 er total god til i svingene og hopper over andre hunde hvis de står i vejen...

• #15   21. apr 2008 Ved ikke hvor stærkt giz ka løbe, men det er i hvert fald stærkt. Det er så man næsten ikke ka se de små ben bevæge sig *GG*

• #16   21. apr 2008 Jeanette, som du da kan sige det...... da hun jo er en lab, så kunne du sætte lidt mad foran snuden på hende, så vil hun nok slå alle rekorder.

• #17   21. apr 2008 Alt for hurtigt ind i mellem smiley

• #19   21. apr 2008 Mon man skulle låne en gps til Thea?... Kunne være sjovt, da hun løber fra alt, selv greyhounds. Hun skal nok lige være færdig med løbetid (hmm) først, for hold op hvor er hun sløv *G*
    Men ved at det er mere end 55 km/t for det er målt fra bil, før hun løb fra den smiley

• #20   21. apr 2008 Bolette, og gårdhunde for den sags skyld, løber som en Gepard - den trækker bagbenene helt op under sig samtidig med forbenene og får derved god fart på.

• #21   21. apr 2008 Ja Luna er meget doven.. Tror hun har læst bogen om dovendyr fremfor den om labradoren *S*

men mad... SÅ skal der nok komme fut på..Den del HAR hun læst *GG*

• #22   21. apr 2008 ja, det er lidt sjovt. Vi overvejer at købe en GPS til os selv, så kunne vi se om der er en udvikling.

• #23   21. apr 2008 Jeg HAR en gps.. Men som sagt, tror jeg ikke, der vil komme en reaktion *GG*.. Og hvordan vil man kunne læse det?

Hvis den sidder på hnden, skal man jo selv kunne løbe med? Eller er jeg bare lige blond et kort øjeblik?

• #24   21. apr 2008 Zhiro kan heller ikke følge med endnu, så han lægger sig på lur som en kat og så angriber han når hun kommer tæt nok på.

Nu vil vi hoppe i seng. Vi faldt lige i søvn på sofaen med en film.

• #25   21. apr 2008 Jeanette...hopper med på din vogn :o)
    Emma "løber" ski nok 5 km/t.......men kommer der en hare foran hende så slår hun GTI ´en til og sniger den nok op på 10 km/t........men så skal hun også helst have direkte indsprøjtning bagefter .......ellers kan jeg bære hende hjem :o)

• #26   21. apr 2008 Hehe Susie:-) Ja vores to tøser kan knapt overhale en snegl loool

• #27   21. apr 2008 Sikke nogle dovne tøser I har - hihi.
    Jeanette, de GPS'er sportsfolk bruger kan huske tophastighed og gennemsnitshastighed mm, lidt som en cykelcomputer. Tror det må være sådan man kan måle det.

• #28   21. apr 2008 ja, min gps kan da vist ikke måle max hastighed af hvad jeg kan læse mig til

• #29   21. apr 2008 Ja Emma er doven og hun gør intet for at skjule det...

• #30   21. apr 2008 Smilende Susie, har lige set din album med travle Emma.. Synes ligesom der er et mønster....

• #31   21. apr 2008 Camilla...he he...tjaa det kan man godt sige der er.....og vil sige at det gentager sig igen og igen og igen.....nu bliver hun snart 5 år så har opgivet at forbedre hende :o)

• #32   21. apr 2008 Tja Cleo løber en hare op så snildt som ingenting og sådan en skulle efter sigende have en fart af 70-80 km i timen ;o)

• #33   21. apr 2008 Jeg "lånte" min mors GPS (Hun ved ikke hvad den skulle bruges til og skal heller ikke vide det, jeg ville jo ikke bruge min egen, den kunne jo gå i stykker *G*) og satte den i Mesters halsbånd og så ellers på crosseren ud over marken men hunden efter, hvis jeg huskede at nulstille GPS´en inden løb han 52,8 km/t.

• #34   21. apr 2008 Karina: Din hund er helt sikkert hurtig, men så hurtigt løber den ikke smiley

En greyhound er den hurtigste hund i verden og den har en topfart på 75 km/t. En whippet er lidt langsommere, tror den løber omkring 70km/t når den er hurtigst og den kan løbe en hare op uden problemer. Den eneste chance haren har, er at løbe zig-zag og så gemme sig. Jeg vil tro at en hare ligger på ca. 60-65 km/t.

Til de matematik glade kan banerekorder findes her:
    (link fjernet)
    Men der skal regnes lidt, da det ikke er målt på 1000 m.

• #35   21. apr 2008 Stine som jeg også skriver, så løber en hare EFTER SIGENDE 70-80 km i timen, hvis du siger, at den løber 60-65 km i timen, så har du sikkert ret, men så er det det min hund kan løbe, for hun henter dem gang på gang, tro det eller lad være ;o)

• #36   21. apr 2008 Bordere er hurtige, det ved jeg for Thea elsker at løbe med dem smiley Så jeg tror på dig.
    Dog fanger hun dem ret hurtigt....

Jeg kender ikke hastigheden på en hare, men jeg ved at whippet blev brugt til at jage harer, fordi de kunne løbe dem op. Så over 70km/t løber de ikke.

• #37   21. apr 2008 Stine

Alligevel synes jeg når du hævder at en hare kan løbe 60-65 km i timen, at du skal se dette, Biologi: Med en topfart omkring 80 km/t er haren et af danmarks hurtigste pattedyr.som er kopiret fra denne hjemmeside http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=907

• #38   21. apr 2008 Jeg kan selvfølgelig overhovedet ikke udtale mig om, hvor vidt de hare hun jagter/løber op løber med højeste hastighed, men henter dem, det gør hun ;o)

• #39   21. apr 2008 Jo, men hun kan på ingen måde løbe hurtigere end greyhounden der er avlet til at løbe stærkest i verden. Det har hun ikke kroppen til. Mynder har større hjerter, større lunger og anderledes muskelmasse end bordere.
    Og en greyhound løber max 75 km/t....

Det må være nogle alt for tykke eller gamle harer, hun er stødt på *griner*

• #40   21. apr 2008 Fra (link fjernet)
    "Haren er et typisk flugtdyr! På korte strækninger kan den nå op på ca. 8okm i timen, og på længere strækninger (1 km) kan den holde en fart på 50 km. i timen."

Så efter bare ganske kort tid er haren helt nede på ca. 50km/t. Og 1 km er ikke ret meget, det vil en greyhound klare på ca. 1 1/2 min. Der er haren allerede nede under 50 km/t.
    Jeg vil tro at de 80 km/t kun drejer sig om max. 100m.

• #41   22. apr 2008 Hehe, så løber min hund jo langsomt. Men hun er selvfølgelig heller ikke så stor, 5,4 kg og 36 km/t. Det må være okay.

• #42   22. apr 2008 Absolut godkendt Christine. Husk på at jo mindre hunden er jo mindre ben, så den vil ikke kunne løbe lige så stærkt som en Greyhound.

• #44   22. apr 2008 stine...tjah, en mollos burde jo heller ikke kunne løbe en whippet op vel... men det har hun nu gjort alligevel... nu er hun blevet større men hun klarer det nu stadig okay når hende og cleo (karinas border) blæser af... du skal ikke tro på alt hvad der står på nettet og så lad da vær med at betvivle det folk siger på den facon!

"Det må være nogle alt for tykke eller gamle harer, hun er stødt på *griner*" - enormt nedladende bemærkning at komme med når ikke du kender hunden eller har set den løbe! jeg er slet ikke i tvivl om at cleo kan løbe en hare op (du ved, ganske normale, sunde harer i deres bedste alder)

• #45   22. apr 2008 MT> Det var bestemt ikke ment nedladende... Når jeg skriver *griner* betyder det at det er en joke. Som jeg også har skrevet så ved jeg udemærket godt at bordere løber stærkt, så jeg siger ikke at hun har en langsom hund.
    Det jeg ser som værende lidt komisk er hvis hun mener at hendes hund kan løbe 80km/t, for det tror jeg helt bestemt ikke at den kan.

Mht at din hund har løbet en whippet op, så tror jeg dig gerne, for langt de fleste whippets bliver jo ikke løbetrænet og løber derfor ikke særlig stærkt. Og så har det også meget med forholdene de løber under at gøre.
    Når Thea løber med andre hunde, løber hun sjældent til, da det ikke er nødvendigt, så derfor bliver hun også indhentet somme tider.

Igen vil jeg undskylde hvis det jeg skrev blev set som negativt, for det var det ikke. Det var ment i sjov og jeg regnede med at man kunne se ironien.... Men åbenbart ikke.

• #46   22. apr 2008 tjah, jeg ved hvor stærkt det går når cleo løber - det gør du ikke! men tror da du er velkommen til at komme forbi og se det! jeg VED det går stærkt og jeg er overhovedet ikke i tvivl om at hun løber harer op...

• #47   22. apr 2008 "Greyhounds are the fastest running of all dogs, with their long legs and lanky frames. They are commonly known for their use on the racetrack, where they can reach speeds up to 45 mph (72 km/h)."

Jeg nægter stadig at tro at den er hurtigere end verdens hurtigste hund.... og som skrevet før, så løber haren kun 50 km/t efter ganske kort tid. Så hvis den løber ca. 65-70 km/t som en whippet kan, så kan den jo godt løbe en hare op.
    Og igen... Jeg har på intet tidspunkt skrevet at hendes hund er langsom!
    Jeg har flere gange skrevet at jeg godt ved at bordere er hurtige.

• #48   22. apr 2008 Stine

Havde egentlig besluttet mig for ikke, at deltage mere i tråden, da jeg synes at den begynder at bevæge sig ned på et børnehave stadie....

Et så synes jeg egentlig ikke, at du var nedladende før du skriver :Det jeg ser som værende lidt komisk er hvis hun mener at hendes hund kan løbe 80km/t, for det tror jeg helt bestemt ikke at den kan....

Så synes jeg at du skal endnu engang bemærke, at Helle L også skriver, at hendes Border løber en hare op, så måske du ved, at de løber hurtigt, men egentlig ikke HVOR hurtigt ;o)

Så vil jeg godt lige poientere, at det ikke er Cleo (min Border) der har løbet en Whippet op, men MT's Dogo canario og det burde den sgutte kunne, set i forhold til den størrelse og korpus kontra en Whippet, trænet i løb eller ej ;o)

• #49   23. apr 2008 nemlig...mit fede kamp-rugbrød smiley

• #50   8. aug 2008 Min Laika er blevet målt til 67 km/t men så var vejen ikke længere. jeg tror godt hun ville kunne snige den lidt længere op smiley

Smiler stort og stolt. hehe

Kommentér på:
Hvor hurtigt løber din hund?

Annonce