{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykling med hunde
  • #1   24. apr 2008 Jeg har altid ventet til mine hunde var 2 - 2 1/2 år før de kom med på korte cykel ture - her taler vi tunge racer som rottweilere og lign.


  • #3   24. apr 2008 Mickey vejer ca. 28 kg, så han hører vel egentlig ikke ligefrem under de tunge racer... Er det så ansvarligt at begynde lige så stille at cykle med ham nu?

  • #4   24. apr 2008 Ja jeg vil jo mene at han er i den tungere ende *S*

    Jeg ville begynde at trække cyklen med, så han kan vænne sig til den.. Men ville ikke begynde at cykle med ham før han er ca 2 år


  • #5   24. apr 2008 Jeg ville også vente til han var 2 år - for ikke at overbelaste ham i vokseperioden

  • #6   24. apr 2008 Jeg begynder så småt at cykle når hunden er mellem 14-16 mdr. gammel. Startet med korte turer, samt lærer hunden at den skal om på højre side af cyklen, og at den skal "løbe" med hovedet ud fra mit højre knæ, så har jeg styr på hunden. i alle situationer.

    Jeg vikler ikke remmen om hånden eller om styret, den ligger løst i højre hånd, så hvis hunden sætter sig eller stopper brat op, så ryger jeg ikke af cyklen.

    Jeg cykler ca. 2 gange om ugen 30 km.


  • #7   24. apr 2008 nu er basenjien hurtigere udvokset end så mange andre hunde og den er heller ikke så stor, vejer helst max 12 kg - så jeg begynder omkring 11 mdrs alderen og helst sammen med en voksen og erfaren hund (ja, jeg cykler med 2 hunde hver dag) - jeg har hundene på højre side af cyklen og løse snore så man er forberedt på hvad der evt kan ske ..... vi cykler ofte ind til centrum når jeg skal handle ind - har prøvet at cykle rundt på landevejene, men det keder faktisk hundene ! og de bliver ikke særlig trætte af det, for der er ikke noget spændende at se på ......... eller opleve, hvilket også er en del af vore cykelture

  • #8   24. apr 2008 Nu er der labrador i ham, så jeg ville vente til han var de 2.. hellere det end at der sker noget..

  • #9   24. apr 2008 Jeg begyndte at cykle med min da han var næsten et år, så længe man ikke cykler hårdt eller lang kan du skam godt starte..

Kommentér på:
Cykling med hunde

Annonce