{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Dobbelt tænder :( Hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Nu har min chihuahua, kaare på 6 mdr fået sine nye tænder. Problemet er bare at de gamle stadig sidder der og at de allerede kom frem for 3 uger siden, han har dog tabt én.. Men hvad gør jeg så?
Kan det ha noget at gøre med at han tidligere har fået konstateret et "saksebid" af min dyelæge?
Jeg kan ikke rigtigt rokke med han rokketænder, selvom jo dog både trækker tog med ham, han bider i halvfrosende klude og tygger i gulerødder.. Kan jeg gøre mere?..
Jeg har snakket med vores dyreklinik i dag over telefonen og de siger at de gerne vil vente 14 dage. Men når tænderne ikke rokker, er det så ikke på tide få fjerne de gamle?..
Se i album, det er ikke par billeder af hans haj gab http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=21732


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbelt tænder :( Hvornår og hvordan?
  • #1   24. apr 2008 Ej hvor vildt! Jeg tror du skal til dyrlægen, det kan være han skal trække dem ud.. Det er ikke alle hunde der taber dem af sig selv!

  • #2   24. apr 2008 Jeg ved godt at chihuahua´er ofter skal ha trukket et par tænder ud, jeg syntes bare at det her er overdrevet :S

  • #3   24. apr 2008 ja et smut til dyrlægen

  • #4   24. apr 2008 ja, det er mange den ikke har tabt, men tror desværre ikke der er andet for end at få fat i dyrlægen!'

  • #5   24. apr 2008 da bergkamp fik sine tænder, var der 2 hvalpetænder der stadig sad der, og de var ikke løse. Disse skal fjernes af dyrelægen, da det skubber hele tandsættet og kan ødelægge biddet.
    Så hurtigt til dr dyr!!
    Sidder tænderne derimod løse, skal man rokke lidt i dem i løbet af dagen så man fremskynder at de falder ud... men som skrevet, sidder de ikke løse, så er det afsted til dr dyr.
    Hunden får en sprøjte og blive fuld bedøvet og herefter trækker han dem bare ud... så får hunden en sprøjte igen for at vågne op, og det eneste er at hunden er lidt omtåget... ikke andet... kein problem!


  • #6   24. apr 2008 Molly har godt nok ikke saksebid (hvad jeg ved af i hvert fald), men hun havde nogle af tænderne dobbelt en overgang. Dér bad dyrelægen os vente i et par uger, og dagen før de to uger var gået, faldt den sidste af mælketænderne ud af sig selv - ellers ville dr.dyr have fjernet dem. Så vi var heldige.

    Men hvis dr.dyr allerede har sagt, at du skal vente lidt, så tror jeg altså ikke at der sker så meget ved det. Der er ikke ridser eller noget på Mollys tænder efter at de andre sad der samtidig.


  • #7   24. apr 2008 Din og min. Det var dog alligevel et "lidt" af et underligt syn.
    Jeg har aldrig set noget lignende, men ok, jeg går så heller ikke og kigger på andre folks hundes tænder ;o)
    Men ud over det, så er saksebid en tandstilling visse racer har, og derfor har det intet med de flere tandsæt at gøre, men hvorfor de nye bisser, ikke har skubbet de små babytænder ud kan kun være pga. forkert tandstilling i kæben af det nye hold tænder, jeg ville også tro at de burde fjernes kirugisk, da det ikke ser ud til at de gamle på noget tidspunkt vil kunne komme til at skubbe babybisserne ud.


  • #8   24. apr 2008 Haha Anita smiley Han ser jo MEGA farlig ud.. Det ser også sådan ud i under kæben, men der måtte vi ikke tage billeder for den lille...
    Men jeg syntes godt nok de sider fast de gamle tænder.. :S


    Prøver nok lige at gi dyrlægen et kald igen..


  • #9   24. apr 2008 Jeg tror lige at vi prøver at gi dyrlægen et besøg..


    Skriver når vi kommer hjem igen.. Men tak for svarene indtil vidre smiley


  • #11   24. apr 2008 Din og min. Ggg, jeg prøvede jo også bare, at skrive det så pænt som muligt, jeg ville jo ikke støde dig..GH.
    Men jo det ser VILDT ud, og når det også ser sådan ud i undermunden, ja så er han da noget af en lille "Draculahund" ;o)
    Men held og lykke hos Dr.Dyr, jo før det bliver ordnet jo mere sikker er man på, at det nye tandsæt sætter sig rigtigt i munden, og ikke giver et skævt bid.


  • #12   24. apr 2008 Øv sidder og bliver helt nervøs nu, min Chiki, er 18uger/5mdr" lige nøjagtigt idag "Som tiden dog flyver afsted", og han har ikke en eneste løs tand, ALLE mine andre hunde uden undtagelse, har været igang med tandskiftet på nuværende tidspunkt uanset race og størrelse af hunde.. Jeg håber da ikke at min lille Chi`vovse også har/får sådanne et "PAR" perlerækker..

  • #13   24. apr 2008 Så er vi kommet hjem fra dyrlægen, og rigtigt nok skulle vi ikke vente 14 dage..
    I morgen kl 9 skal vi komme fastende smiley Åh! Ikke nok med det er dyrt, så er det da det værste at skulle lægge en hund i narkose :S


  • #14   24. apr 2008 Din og min. Ja det er noget skidt at skulle i narkose, men det skal jo desv. ordnes. Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med imorgen. Du skal se, det går helt glat og problemfrit ;o)

    Hov kan se at jeg har skrevet forkert før, gad vide om jeg skal ha mine skolepenge tilbage...18uger=5mdr..Gosh..4½mdr. da..Ggg..


  • #15   29. apr 2008 Din&min: Hvordan gik det?
    Ville være rart med en update... har nemlig tænkt meget på Jer... synes det var ret vildt med de tænder!!! Det var jo nærmest to sandsæt på samme tid....


  • #16   30. apr 2008 karina *HG-addict* !

    Det er gået rigtigt godt! smiley og tak fordi du spørger.. Han fik jo fjernet tænderne fredag morgen, samme eftermiddag hentede jeg ham og 14 tænder i en pose smiley han er en hård lille fyr som ikke har haft brug for de smertestillende vi fik med hjem


  • #17   30. apr 2008 det er jo også helt vildt... 14 tænder! Men dejligt det er gået godt! Havde jeg lige brug for at få at vide. ;0)

  • #18   30. apr 2008 Hej igen. Hvor er det dejligt at hører at det gik godt, jeg har også været mega nys. for at hører hvordan det var gået, 14 bisser var godt nok også mange..
    Nu er du over min rekord, jeg har 12 tænder fra en af mine hunde, men dem har jeg selv hevet/lirket ud fordi de sad og generede min Basenji ok, nogle af dem fandt jeg på gulvet efter leg, men det sker sjældent at man opnår så at få så mange fra en og samme hund ud. ;o)
    Jeg har ellers gloet min lille Chi i munden dagligt siden du skrev denne tråd, "pga. skræk for at se det samme som dig" men jeg tror at han har skiftet alle fortænderne "de 4 i overmunden" for jeg syntes at de bliver større og større for hver dag jeg kigger, Chiki tror vist at jeg er ved at blive skør fordi jeg vil se ham i munden konstant nu ;o)
    Men tillykke med det gode resultat..


Kommentér på:
Dobbelt tænder :( Hvornår og hvordan?

Annonce