{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

hvornår er der tale om en muskelhund? {{forumTopicSubject}}

Er det specielle racer der får de betegnelse eller har det noget at gøre med styrke?
Vi kom til at snakke om det da min svigerinde har en blandingshund der er meget stærk og muskuløs.... men ikke er en blanding af de hunde man normalt kalder muskelhund... mener han er en blanding af dansk/svensk og kleiner münsterlænder eller noget i den stil... men han kan på rent udseende minde meget om en pitt bull bare med da/sv aftegninger og øre...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår er der tale om en muskelhund?
  • #1   28. apr 2008 Jeg mener Amstaffs/ambull ingen andre.

• #2   28. apr 2008 Det er noget ordkløveri, betegnelsen muskelhund.

samtlige racer vi har er dækket ind af div grupper (jagt-vogter-selskab osv)

Men ja, det er nogle enkelte racer man taler om, ikke udseendet.

At det så ofte er helt i hampen de racer der betegnes som muskelhunde.

• #3   28. apr 2008 Der ligger en del materiale om det på DKK´s hjemmeside - om hvilken avlsmæssig baggrund der ligger i de racer, som de mener går under betegnelsen muskelhunde.

Se bla. her:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Muskelhunde.pdf

Men selv DKK anerkender, at der er tale om en upræcis betegnelse og uddyber det:

<I>Det er den, fordi den dækker over flere kategorier af hunde – både renracede og blandede. Nemlig 1) hunde, som helt op til i dag har været avlet med kamp for øje., og hvor ”kamp-genet” stadig findes. Ved ”kamp-genet” forstår vi en medfødt patologisk aggression, hvor hunden for det første har en meget lav aggressionstærskel, for det andet angriber uden at sende advarselssignaler (ved at knurre, rejse børster, gå på stive ben) først. Det gælder bl.a. en del af de hunde, der importeres legalt eller illegalt fra Østeuropa. Og 2) hunde, som engang i tidernes morgen blev brugt til f.eks. hunde- og tyrekampe, men hvor ”kamp-genet” mere eller mindre er ”avlet ud” af racerne gennem mange generationer.
    </I>

• #4   28. apr 2008 Der er ikke nogen race der officielt er en muskelhund...
    Det er et ord som danskerne bare har opfundet så det bliver brugt til alt fra labradorkyds til Mastiffhunde uden et facit.....

F.eks så bliver Amerikansk Bulldog kaldt for Muskelhund af de fleste, men Rottweiler bliver ikke... Skønt de begge er blevet brugt til det samme :
    At vogte kvæg...
    + at de har samme bygning....

Så synes at betegnelsen er enormt tynd og er voldsomt træt af ordet *G*

• #5   28. apr 2008 Enig med Stine :o)

• #6   28. apr 2008 alle hunde der har muskler... gggggg

det er ikke andet end en mediebetegnelse... jeg har terrier og terrier bl.....

jeg har ikke nogen muskelhunde... gggggg totalt latterligt ord for en hund, da alle hunde har muskler... ggggg

• #7   28. apr 2008 Muskelhund er et politisk korrekt ord for "kamphund" i mine øjne er min hund en terrier deraf navnet staffordshire bull terrier..
    Længere er den ikke for mig:o)

• #8   28. apr 2008 .

Kommentér på:
hvornår er der tale om en muskelhund?

Annonce