{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Til alle jer der ude, {{forumTopicSubject}}

der siger "kamphunde, dræberhunde, børneæder hunde mm." Muskelhunde ikk kan være sammen med små børen så se her....

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=21998

Her går det faktis rigtigt godt, ville bare lige vise det. Er nemlig træt af at høre om hvor farlige vi er...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle jer der ude,
  • #1   28. apr 2008 'det er vidst ikke os der er farlige ...Det er hunden ... Eller den kan være det ... Man må aldrig glemme hvad en hund er istand til at gøre smiley

  • #2   28. apr 2008 Nej ville bare vise at de er lige så gode som alle andre hunde, da jeg har fået mange dumme kommentar på det sidst, om jeg har en dræberhund *GAB*



  • #3   28. apr 2008 Sanne e.
    Hun har sit bur hvor hun har helle, det har altid været babys kasse pink låner kun....
    Så hun har helle område, gode billeder...


  • #4   28. apr 2008 Enig med DK Fæhunden.

    Hvorfor oprette emnet på den måde, i stedet for bare fx at skrive "skønne billeder af min hund og datter"

    Billederne er i øvrigt rigtig søde..


  • #5   28. apr 2008 Je er altså enig med Iben, at jeg også har hørt muskelhunde ikke advarer eller signalere på samme måde som andre racer. Googlede det så lige, fordi I jo gerne vill have back-up.. der er lidt om det her:

    (link fjernet)

    Citat: "Signaler og sprog eksiterer ikke. de "gider" ikke forsøge at læse andre."

    http://www.hunde-forum.dk/muskelhunde/1458-muskelhund-ejer-har-din-hund-et-sprog.html

    Citat: "Min veninde har lige været til foredrag, hvor der blev nævnt, at kamphunde/muskelhunde normalt ikke advarer ved konfrontationer.

    Der blev sagt, at muskelhundens historie og avl, gør at den ikke bruger et sprog (som f.eks. at stå lidt stift/stå lidt fremad på benene/logre langsomt/osv) før den 'angriber'.

    Der er altså ingen 'advarsel' i hundens sprog længere, da den gennem avl og miljø har mistet det og eventuelt ikke har haft brug for det. En begrundelse var, at det for kamphunden netop ikke har været hensigtsmæssigt for den at advare opponenten om hvornår den angriber (og derved miste overraskelsesmomentum).

    I dag står vi så med en hund, som ikke kan aflæses, som andre hunde kan, i konflikt situationer - altså med hensyn til at sende en advarsel. "

    Min veninde har lige været til foredrag, hvor der blev nævnt, at kamphunde/muskelhunde normalt ikke advarer ved konfrontationer.

    Der blev sagt, at muskelhundens historie og avl, gør at den ikke bruger et sprog (som f.eks. at stå lidt stift/stå lidt fremad på benene/logre langsomt/osv) før den 'angriber'.

    Der er altså ingen 'advarsel' i hundens sprog længere, da den gennem avl og miljø har mistet det og eventuelt ikke har haft brug for det. En begrundelse var, at det for kamphunden netop ikke har været hensigtsmæssigt for den at advare opponenten om hvornår den angriber (og derved miste overraskelsesmomentum).

    I dag står vi så med en hund, som ikke kan aflæses, som andre hunde kan, i konflikt situationer - altså med hensyn til at sende en advarsel.





    Og så en tråd fra HG om emnet:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=144069


  • #6   28. apr 2008 Og jo, mange eksperter har jo studeret meget i muskelhunde, og netop det med at signalerne er anderledes eller ikke eksiterende er det der bliver holdt foredrag om pt.

    Og jeg vil også gerne påpege at vi snakker generelt!


  • #7   28. apr 2008 og læs lige disse referater fra forelæsninger omkring muskelhunde, det er faktisk utrolig spændende!!!!

    (link fjernet)

    Og jeg mener også man bliver nødt til at anerkende disse ting... jeg prøver ikke at rakke muskelhunde ned eller noget, så der er ingen grund til at gå i forsvarsposition, men man bliver nødt til at være realistisk!


  • #8   28. apr 2008 Dette er muskelhunde ifølge muskelhunde.dk

    Amerikansk Bulldog
    Amerikansk Pit Bull Terrier
    Amerikansk Staffordshire Terrier
    Boerbol
    Bullmastif
    Bullterrier
    Cane Corso
    Dogo
    Dogue De Bordeaux
    Engelsk Bulldog
    Fila Brazilero
    Fransk Bulldog
    Neapolitian Mastiff
    Olde English Bulldogge
    Presa (Dogo De Canario)
    Staffordshire Bullterrier
    Tosa Inu


  • #9   28. apr 2008 Betegnelsen for en muskelhund ifølge DKK
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/918


  • #11   29. apr 2008 kan jeg godt fortælle dig hvorfor hun har, det fordi min svigermor går tur med hende når vi ikk er hjemme. og hun kan ikk finde ud af at give hende den på...

    og var lige kommet hjem...


Kommentér på:
Til alle jer der ude,

Annonce