{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

min dygtige hund {{forumTopicSubject}}

Efter at haven er lagt om gider Babett ikke at, være inde mere, hun elsker bare at være ude, og det får hun så lov til, jeg har bare lade døren stå åben, så kan hun selv gå ud og ind som hun vil.
Den gamle plads hvor hun plejede at ligge på, inden jeg flyttet hegne, der ligger hun sig stadig, så nu kan kun gå rundt om huset og kan komme om i forhaven.
Men sjov nok, så gå hun kun til græskanten / gavlen af huset, og ligge lige ud til den lange indkørsel, uden for hegnet, hun er ligeglad med om posten eller skraldemanden kommer og tømmer og lægger posten, hun bliver bare liggende.
Det samme med at der går mange forbi med deres hunde, hun er slet ikke interserret i dem. Holder bare øje med hvad der forgår.
Når klokken så er 21 kan jeg gå ud og lukke hundegården, så er hun selv gået ind og har lagt sig der. Det er da dejligt at hunden slev kan finde ud af hvor grænsen går, og ikke bare gå på opdagelse..
Men igen er det jo hvordan man opdrager og præger hunden til hvad den må og ikke må.
Naboen er godt nok ikke glad for det, men det kan jeg jo ikke tage mig af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min dygtige hund
  • #1   30. apr 2008 fedt at høre :)... herhjemme kan de gå ude i hundegården på 200 km2 og ja de gider ikke at være inde i det fine vejr...

Vores golden er en udbryder konge så det siger spar 10 :)... vores labbe kunne vi sikkert sagtens lade løbe rundt på gården men tager ingen chancer.... vi har mange katte her omkring og ja.... de bliver jagtet

• #2   30. apr 2008 Det lyder da helt perfekt og det må være skønt at man sådan kan slappe af og vide hunden ikke stikke af....men hvordan lærer man sin hun "hertil og ikke længere" - fx at blive på matrikel-nr. Laver du nogle specifikke øvelser ude ved fortovskanten ?? Min hund ville aldrig løbe langt væk men hør han hundene overfor gø - ja så drøner han over vejen hvis han kan komme til det....(det kan han så oftest ikke da vi har hegn men kunne som sagt være rart at han kunne gå rundt i den åbne forhaven sammen med os også).

Mvh Gitte

• #3   30. apr 2008 Gitte J

I de sidste 10 år har det været et lille hegn for enden af den lange indkørsel, så hunden kunne gå omme i baghaven.

Hunden har så selv valgt at ligge sige et sted, et sted med udsyn til en anden verden end lige baghaven.

Og her for 1 måneds tid siden fjernede jeg så det hegn og flyttet det ca. 15 m. da haven blev lagt om, og siden har hunden bare lagt sig der hvor den altid har ligget.. og går ikke længere..

Hvis vi går en tur og når vi kommer til "grænsen" skal jeg be hunden om at gå med.

Kommentér på:
min dygtige hund

Annonce