{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Import
  • #1   30. apr 2008 RIng til dem og få en snak med dem..

  • #2   30. apr 2008 Er det en hvalp eller en voksen? Det er forskellige regler.

  • #3   30. apr 2008 Du skal være bosat i dk, og du (eller en anden) skal ledsage hunden under rejsen, hunden skal være Id-mærket (Chip eller tatoo) og skal have EU-pas eller veterinærcertifkat (hvis uden for EU).

    Er det en hvalp under 3 måneder skal du desuden søge om tilladelse til at føre den ind uden rabis-vac. Dette gør du ved at sende en ansøgning til din fødevareregion med info om; Dit navn og adresse, hundens art (hund), race og fødselsdato, opdrætterens navn og adresse, Navnet på ledsageren under rejsen, ID-nummeret på hunden, samt en erklæring fra opdrætteren om hunden ikke har været i kontakt med rabissmittede og vilde dyr, med underskrift.
    Denne ansøgning skal din lokale fødevareregion have senest 30 dage før import dagen.

    Impoterer du uden for EU skal du desuden anmælde jeres ankomst i lufthavnen (kbh eller billund).


  • #4   30. apr 2008 Og ja, er hunden over 3 måneder skal den være rabis vacineret.

  • #5   30. apr 2008 Rigtigt, Binne : Samt dato for indførsel og om hvilken grænseovergang du tager

  • #6   30. apr 2008 ups, der skulle stå Ginne

  • #7   30. apr 2008 jeg ringede til dem for jeg fattede hat af den måde de skrev tingene på inde på deres hjemmeside, jeg fik så nummeret til en dyrlæge der har med de ting at gøre, og hun forklarede det så jeg forstod det første gang hehe smiley jeg fik min hjem fra usa

  • #8   30. apr 2008 Ja sorry Annette - her sidder man og forsøger at lave en liste og så glemmer man selvfølgelig noget smiley

  • #9   30. apr 2008 Det er en doberman på 8uger i morgen.
    og han er fra sverige.
    Det vil sige man skal have have en sundhedsattest fra en dyrlæge?
    andet?


  • #10   30. apr 2008 Du skal ikke have en sundhedattest fra dyrlægen....
    Hvis hvalpen er yngre end 3 måned:
    Indsend ansøgning (gerne pr mail) til din lokale fødevarestyrelse.
    Den skal indeholde:
    Dyrets art, fødselsdato, opdrætter, købers(ansøgers) navn adresse, navn og adresse på den person der ledsager dyret til dk, ankomstdato samt grænseovergang, dyrets id-nummer(chip eller tatovering).
    Så skal der medfølge en underskrevet erklræring fra opdrætter vedr. at dyret ikke har været i kontakt til rabiessmittede eller vilde dyr.
    Hunden skal have et eu pas (bruges ved grænsen)
    Hvis hvalpen er 8 uger gammel nu skal det gå hurtigt for at få tilladelse til indførsel under disse regler da det normalt tager ca. 4 uger...

    De er meget flinke og hjælpsomme ved fødevarestyrelsen. Jeg brugte dem en del i forbindelse med import af min hvalp for nylig...*SS*


  • #11   30. apr 2008 Okay tak Lise Juul..

  • #12   30. apr 2008 Du skal være velkommen til at kontakte mig via Pb, hvis du har brug for hjælp.
    Har stadig mine ansøgninger liggende, hvis du ønsker dem som "skabelon"....


Kommentér på:
Import

Annonce