{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Oliver tisser... {{forumTopicSubject}}

Ja Oliver tisser - helt ligesom alle andre her i verden.. men Oliver tisser også indenfor... Han har været renlig siden vi fik ham, der er sket et uheld eller to på vejen men ikke mere end hvad man kan forvente af en hvalp.
Når men sagen er at Oliver nu er 5-6 måneder gammel. Han synes selv han er en stor hund nu og er begyndt at løfte benet når han er ude og tisse, og det er helt ok for os - det der bare "pisser" os af er at Oliver pisser indenfor - han er begyndt at tisse imens han går rundt i stuen og soveværelset. Derudover tisser han i sengen på hans sækkepude - vores dyner og andre ting som nu ikke er markeret endnu. Dette er ved at blive så klamt at jeg er ved at gå ud af mit gode skind - jeg ved at det kan/har noget med dominans at gøre, men forpokker jeg trænger virkelig til en masse gode råd for det her er bare for meget. det er især frmeget fordi han som sagt også kan finde på bare at tisse imens han går rundt i huset og det er svært at se at han har pisset fordi han hverken står stille, lætter ben eller sætter sig når han gør det... og dermed er det svært at fange ham i unoderne.

Alle gode råd og idéer er mere end velkomne... På forhånd tak.

Mvh

Malene J & Co.

Ps. vi holder meget af ham selvom han er en tissetrold... vi skal bare have lidt opmundtring ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliver tisser...
  • #1   15. okt 2005 Det er ikke et nemt problem i har jer, for som du selv skrev ved i godt at det er et dominansproblem. Han er jo lige kommet i puberteten, så I kan håbe at det går over, lige så snart at puberteten er overstået.
    Det var desværre det eneste råd jeg kan give jer ;o(


  • #3   15. okt 2005 Hej...

    Det er sgu hårdt - også selvom man ved at det kommer så irritere det mig bare at det er sådan specielt fordi han altid har været så dygtig... men ja det går over vi håber at det snart er forbi - det startede for ca. 3-4 uger siden og er blevet rigtig slemt de sidste 10 dage... men hver aften håber vi på at det var den sidste aften med Olivers tisseri og at det hele bliver "godt igen"...


  • #4   15. okt 2005 Ja Oliver går ud og tisser - han går til døren når han skal ud. Men det der er problemet er at selvom han lige har været ude er der altid nok til en (ret så stor) tissetår indenfor - og helst på gulvtæppet/dyner/sækkepuden (han gør det meget sjælent i stuen og køkkenet hvor vi har trægulv) men mere de andre steder. Synes også det virker forkert at han pisser der hvor han faktisk selv skal ligge og sove...

  • #6   15. okt 2005 Ok, ja jeg vil være den først til at indrømme at begge vores (meget store) hunde ligger i senge - jeg tror jeg vil smide ham på gulvet i nat så nå han ligge derned og tisse ;o) Dvs. at jeg skal prøve at "straffe" ham over en periode ikke fysisk men mere på de ting han normalt får lov til, og så "pisse" mit teritorie af så han ved at han lige så godt kan lade vær med at tage kampen op med os? Har jeg forstået det rigtigt?

  • #9   15. okt 2005 Jamen det er helt klart - jeg prøver her om lidt når jeg går i seng at få ham til at blive på gulvet. Jeg er ellers meget opmærksom omkring det med mig og ham - men selvfølgig skal han prøve mig af... det kan jo heller ikke være godt det hele...;o)

  • #12   15. okt 2005 Prøv at se her smiley

    (link fjernet)


  • #13   15. okt 2005 Har lige lagt et par ord her:

    (link fjernet)

    da vi allerede nu i det små har døjet med det problem... og vores hvaps er KUN 11 uger. Nope, hans blære fejler intet og han har forstået tissebudskabet, blot tager fanden ved ham nogen dage/specielt aftener, hvor han skal "vise sig". Han har tisset i sin kurv, på tæppet på sofaen, smådryppet på guvltæppet i stuen, hvor vi har været sammen med ham - og dette vel at mærke lige efter, han har været ude og tisse. Dog kan vi også tydeligt se, at han ikke tømmer blæren helt uden for.

    Han kan jo ikke gå lange ture endnu, selv om det skulle være en god idé, dog kan hanhunde jo altid lette ben, hvis de vil. Vores prolem er jo intet set i forhold til en hanhund i puberteten, derfor følger vi godt med i debatten for at være klar, når det vitterligt går løs.

    Håber I får styr på ham inden for mange grå hår!!! Hold uuuuuuuud..... Kati & Gigolo


  • #14   15. okt 2005 Hej med jer...

    Tak for jeres svar... Det er rigtigt at man IKKE kan se når Oliver tisser, for han kan gøre det på alle mulige måder og på alle tidspunkter... Men jeg kan godt se det vedr. om han kan være stresset over at han er ved at blive en "rigtig" hanhund. Jeg synes jeg nu kan huske hvordan Tux var lige inden hun gik i løbetid første gang. Jeg tror jeg vil slappe lidt af med det her, og prøve at finde ud af hvad der sker i det tidspunkt han tisser. Jeg har lagt mærke til at han altid lige skal tisse om aftnen - Vi lukker altid døren til soveværelset når vi ikke er der inde, men hvis vi så åbner døren når vi er på vej i seng er der tisset i dynerne ud af 2 gange når vi kommer ind i soveværelset. Når jeg en sjælen gang har fanget ham i det, er han helt uforstående over hvorfor han får skæld ud og halen køre frem og tilbage og han er mere legesyg end normalt.

    Mvh

    Malene

    PS. det skal lige sige at han også bestiger ALLE hunde - hanner som hunner (dog mest hunner) selv en af vores venners hund som er en amstaff blanding og som er meget dominerne, men Oliver synes alligevel han skulle have en "omgang"...


  • #15   15. okt 2005 Jeg vil prøve at læse ham noget bedre - men det er lidt svært for mig - jeg har før haft dyr, men det har været Ildere og derfor er Tux min første hund. Hun er speciel ved at hun er sky og det arbejder jeg meget med men det er hårdt når man nu også skal have Oliver der tisser alle steder jeg vil så gerne at de har det godt og er glade og gode hunde. Jeg overvejer kraftigt at invitere en mand/dame hjem der kan se lidt på deres hverdag og hjælpe mig lidt i deres hverdag - måske vil det give mig nogle værktøjer til at give dem et bedre liv (ikke at det er dårligt -håber jeg da ikke) men jeg er sikker på at det vil hjælpe lidt på opfattelsen af deres sprog..
    Jeg er allerede ved at "læse" dem bedre, efter mange bibilotekts besøg og mange bøger, men jeg er meget glad for jeres hjælp og støtte... tak for det...

    Kan i anbefale nogle "adfærds" personer der ikke koster en halv bondegård??? og som er dygtige!?!?!!



  • #16   15. okt 2005 Charlotte... tak for dit kompiment omkring Oliver - ja vi har været heldige med ham - han er da en smuk hund. Det der også er rart ved ham er at han til dagligt bare er så glad så glad og altid er glad for mennesker og ingen problemer har med ham - lige udover tisseriet... han er så dygtig til hundetræning - vi skal faktisk til prøve i morgen - så kryds fingre. Sidste gang vi var til prøve var med Tux og det blev desværre ikke et særlig godt resultat (nr. aller aller sidst) men man kan ikke sammenligne de to hunde de er som nat og dag i deres adfærd...

  • #17   16. okt 2005 Majbritt - nej vi er ikke medlem at DKK, jeg må indrømme at jeg troede at DKK var forbeholdt "stamtavle"-hunde og da Oliver ikke er stamtavle ville jeg ikke "blande" mig i deres tilbud - men hvis alle må melde sig ind vil jeg klart gøre det.

    Jeg tror også at tux har brug for mere ro, hun er meget glad for Oliver, men da hun er meget usikker, bruger vi meget tid på at give hende tryghed omkring hende - Oliver er jo bare en hvalp og hun klarer det rimeligt indtil videre, men jeg tror ikke hun vil kunne klarer det i længden - medmindre hun en dag siger helt fra, hun har kun knurret af ham få gange i denne forbindelse (når han hopper op på hende)

    HURRA - det skal lige siges at Oliver sent i aftes gik rundt som han plejer når han er ved at tisse over det hele, men af en eller anden grund gik han til døren. Jeg har sagt til mig selv at jeg her i weekenden ville se hvad det var han gjorde når ham tissede, det jeg har fundet d af er, at han nogen gange når han er "alene" dvs. at tux og ham ikke er sammen eller leger - går rundt og tisser - derudover gør han det så ogsp på andre tidspunkter men jeg har ikke set i hvilken forbindelse det finder sted endnu....

    Men hurra for at han gik til døren...


Kommentér på:
Oliver tisser...

Annonce