1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Forbud i boligforeninger Forbud i boligforeninger

Gode råd savnes.

Halv lang indlæg, jeg ved det. Men please hjælp mig.

Som muskelhundeejer til Balou på 3 år, står jeg nu i en meget træls situation, hvor jeg har brug for nogle gode råd. Jeg har også en Cane Corso blanding. Tæve 2 år.
Jeg har haft drengen Balou i 3 år, altid boet på samme adresse (15 år). i en af AAB afdelinger i Århus. Han er kastereret.
Vi bor i en fritliggende villa med have. Det er et kvarter hvor der er flest ejeboliger men indimellem også lejeboliger.
Vores have er indhegnet, og hundene er kun i baghaven.
Hundene får ikke lov til at gø ret lange tid af gangen af hensyn til naboerne.
En af naboerne er ligeldes et AAB hus og disse kan ikke lide hundene. Af og til står hundene og kigger gennem hegnet for at se hvad der sker inde hos dem. Vi har hæk men den er i en meget dårlig stand så derfor har jeg sat 1,1 meter havehegn op. der er tit børn i deres have og mine hunde elsker at kigge på hvad der sker derinde.

På fredag har vi afdelingsmøde og denne x har vores afdelingsbestyrelse fremsat et foreslag til at forbyde hunde af racerne:
Amstaff og blandinger med disse
Bullmastiff og blandinger med disse
Bullterrier og blandinger
Pitt Bull
Dogo Argentino og blandinger
Dogo Vanarian og blandinger
Dogo Bourdex og blandinger
Amerikano Bull Terrier[/i]

Bagrunden for foreslaget er af de vil begrænse antallet af disse hunde i afdelingen. ydermere er der tilføjet en del ting der skulle være kopieret fra DKK hjemmeside. De aspekter er sat på som argumentation.

I forslaget står der endvidere:
Hunde af ovenstående racer, der på tidspunket for vedtagelse af ovenstående ændringsforslag, er registreret som husdyr i afdeling .. kan forblive hos pågældende ejer indtil hunden afgår ved døden.
Ligeledes er det forbudt at passe eller få besøg af disse hunderacer.
I tvivlstilfælde skal hundeejer stille med attest fra dyrlæge til bestyrelsen for egen regning.

Jeg talte med vores formand igår og han udtalte at hvis jeg havde en hund af ovenstående race så SKULLE jeg lade den registere hos ham inden fredag. Hvis ikke jeg gjorde det så er hunden ikke registreret og derfor ikke en del af vores hustand.
Det synes jeg da ikke er korrekt, kan han bare sige sådan, altså at den skal registereres inden afstemningen.

Min lillebror som gav mig drengen har selv forældrerne til min hunde, (Samme mor, forskellig far)og er af og til på besøg med hundene, alle hunde er i haven eller huset. Nu skal det så forbydes. Han er kommet på besøg med hundene gennem de sidste 4½ år.
Kan det overhovedet kræves at jeg oveni købet selv skal betale for en sådan attest, hvis der bliver nogle tvivlsspørgsmål mht race.

Vi er 21 huse i denne lille afdeling, jeg er den eneste med en muskelhund.
Jeg har overvejet at spørge LLO og spørge min lillebror om vi eventuelt kunne overtage det formelle ejerskab af hans muskelhunde således at de er registreret her med bor hos ham.
Jeg skal have gennemgået vores reglement for afdelingen for at se hvad der præcis står.

Jeg er selv en samfundsansvarlig borger, der sørger for at tingene er iorden, rydder op efter mine hunde, hjælpsom nabo etc og nu har jeg bare ikke lyst til at bo her mere.
Hilsen Bettina B

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbud i boligforeninger
  • #1   6. maj 2008 Hold da kæft hvor er det latterligt.
    Held og lykke med "kampen".

• #2   6. maj 2008 Flyt ! FLyt hvis du kan. Du får uden tvivl kun problemer fremover.

• #4   6. maj 2008 Jeg undrer mig også over det ikke har været et krav at alle husstandens hunde skal registreres ved anskaffelse. Sådan er det i de fleste boligforeninger jeg kender.

Kan ikke se, hvad der er galt i at hundene skal registreres ? Sålænge du kan beholde din hund.

Bliver der et problem senere hen, ville jeg finde et andet sted at bo smiley Det er ikke sjovt, hvis der konstant er folk efter ens hunde..

• #5   6. maj 2008 Balou er selfølgelig registreret i dansk hunderegister og vi har også den lovpligtige forsikring.
    Jeg tror det handler om uvidenhed, og angsten for det ukendte.
    og pressens hetz gør det heller ikke bedre.
    Hvis der er nogle af jer der har en eller anden form for materiale jeg kan bruge så husk endelig at medsende ophavskilden.
    Jeg tror det gør det lidt bedre hvis man argumentere med beviserne iorden.

Måske skulle vi lave en bog, en bog med alle de forskellige typer der har disse muskelhunde. Således at det kommer frem at det IKKE kun er danskere med anden etnisk oprindelse, eller lign. der har disse hunde.

• #6   6. maj 2008 Her hvor jeg bor, skal alle hunde registreres i boligselskabet. Man får så en skriflig tilladelse til at holde hund eller kat. De skal vide hvilket forsikringsselskab hunden er forsikret i, og derud over er der nogle få regler der skal overholdes. Vi har ingen forbud mod nogen hunderacer eller blandinger, da de fleste der har hund her i afdelingen, tager hensyn til hinanden. Vi har flere muskelhunde og blandinger af disse, og har ingen problemer med dem

• #7   6. maj 2008 Mener nu jeg har hørt at man ikke må forbyde enkelte hunde racer. Et ja til hunde i boligerne er et ja til alle hunde.

• #8   6. maj 2008 Ligesom de ikke må sige ja til kun små hunde.

• #9   6. maj 2008 Dorte - Er du sikker? For vi har lige haft det oppe nemlig.

• #11   6. maj 2008 Hos os har vi lige haft sådan et beboermøde hvor vi bla. skulle stemme om hvordan det skulle være.

Der kom en fra lejerbo med som bare skulle skrive ned og sådan hvad vi besluttede os for.
    Så det var os der bestemte det hele. Altså alle beboerne her :o)
    Og det blev så besluttet at man må ha to hunde (eller katte) men INGEN kamphunde (som de kaldte dem) så jo det må man faktisk godt...

• #12   6. maj 2008 Den lov burde da ikke være velkommen i DK, vi bor i et frit land. Vi forarger race diskremination og mener at her er plads til alle. Ja undskyld mig, men hvor er vi lige på vej hen. Det frie land har vi hvertfald ikke mere. Rygere må ikke være her, kamphunde må ikke være her.

Hvor er det lige vi er på vej hen? Tilbage til hitlers tid, hvor man skulle se helt bestemt ud for at måtte leve. Nej nu kan jeg ikke stå ved det DK står for mere. Jeg syntes det er forkasteligt.

UNDSKYLD mit sure opstød. Er bare forarget over at vi er blevet sådan et land.

• #13   6. maj 2008 Lad omgående hundene registre.
    Vedr, besøg af hunde af denne type kan ikke forbydes (krænkelses af privatlivets fred)

• #14   6. maj 2008 Altså i vores situation var det jo os beboer der bestemt. Og hvis der så var flertalt for om pudler blev ulovlige her, så var de ulovlige her.
    Det var ikke lejerbo der besluttede det.
    Han skulle bare sidde og skrive ned hvad vi besluttede os for og så selvfølgelig hjælpe lidt og sådan.

• #15   6. maj 2008 Anita - Ja flertallet, men hvad med resten? De skal bare smutte.

Hvad nu hvis jeg hader rødhåret mennesker, og får flertallet med på den, skal de så også finde sig et andet sted at bo, eller er det pludseligt diskreminition?

• #16   6. maj 2008 Hvad så med at indfære reglen om at de ALTID skal føres i snor i stedet for at sige at de skal væk eller direkte dø.

• #17   6. maj 2008 Mia: Det var lidt det jeg mente med at ham fra lejerbo skulle hjælpe lidt *GG*
    Selvfølgelig skulle det gå rigtig til på det møde...

• #18   6. maj 2008 Anita - Det var heller ikke ment som en anklage på dig. Syntes bare det er synd at et frit land som DK pludseligt ikke er frit mere. Nu er vi tilbage hvor at kun bestemte folk kan leve her. Det gør mig bare så sur at sådan noget kan ske i dette land.

• #19   6. maj 2008 Dorte - Ja men de vil indføre en regl om at muskelhunde altid skal føres i snor. Og så kan de jo ikke gøre så stor skade, medmindre folk eller dyr kommer tæt på.

• #20   6. maj 2008 Jeg står nettop og skal flytte i ny lejlighed, og der måtte man heller ikke have "kamphunde"

Så vi har sagt han er en blanding af rottweiler og boxer, så må vi gerne have ham. hehe

• #21   6. maj 2008 Dorte - Det kan man jo ikke tage sig af. Man må heller ikke stjæle men det gør folk alligevel, de får en straf. Så må dem der ikke går med hundene i snor vel også bare straffes. Man kan da ikke bare forbyde hundene fordi Folk ikke kan overholde reglerne.

• #23   6. maj 2008 Det kan da ikke være rigtigt at folk skal krænkes fordi de ejer disse hunde, når andre hundeejere frit kan gå rundt med deres hunde. Du må slet ikke gå løs med din hund, men det gør da ikke hundene forbudte i DK. Ja men hvis folk ikke kan tage deres hunde i snor(uanset race) Så må det jo gå ud over de medlemmer som ikke overholder reglerne. Det er DYBT forkert at lade det gå ud over alle.

Det kan ikke være rigtigt at man frit kan dømme nogle dyr blot pga deres racer/udseende. Det er diskremination. Det må være de enkelte ejeres ansvar at sørge for deres hunde, ikke alle andres. Jeg skal da på ingen måde stå til ansvar for hvad andre amstaff ejere gør, jeg står kun til ansvar for mine egne handlinger.

Det er forkert at diskreminere folk; såvel som dyr pga bestemte ting. Hvis jeg lavede en boligforening og valgte at alle andre end svenskere(bare et eksempel) måtte bo der, så ville jeg blive dømt på at være diskreminerende. Derfor kan det ikke være rigtigt at man må forbyde folk som ryger eller folk som har en hund der ser farlig ud.

Kommentér på:
Forbud i boligforeninger

Annonce