{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommerklip af pomeranian
  • #1   7. maj 2008 Hmmm, der er en dame i nørresundby som har en pomeranian som er blevet klippet helt kort, og dens pels vokser ikke ud igen...

    Jeg ville ikk gøre det ved louie. Jeg sommerbader ham nu her og får fjernet de sidste rester af vinterulden og så holder jeg ham inde í de varmeste timer på dagen.


  • #2   7. maj 2008 uha det lyder ikke godt. jeg snakkede lige med en hundefrisør og hun sagde at det ville være dumt da de jo er bygget til at ha så meget pels så de faktisk ikke kunne tåle det, og det lyder jo meget rigtigt

  • #3   7. maj 2008 Bare sørg for at få fjernet alle de løse hår og så hold ham inde når der er alt for varmt. Og helt ærligt- en pomeranian uden pels er verdens grimmeste kat smiley

  • #4   7. maj 2008 kat..??!!

  • #5   7. maj 2008 du kan sagtens klippe en poms.. jo det vokser ud igen men men pelsen bliver aldrig lige så pæn som den var.. den vil nok altid se lidt klippet ud, men igen en poms skal jo faktisk studses før udstilling..

    min gamle chef avler pomser.. og er også udannet hundefrisør med hendes egen salon.. du kan gå ind på hendes hjemme side og skriv en mail til hende, hun tjekker den hver dag...

    www. lisas hundesalon.dk


  • #6   7. maj 2008 Julia P

    *fnis*


  • #7   7. maj 2008 hehe kender en som blev andgrebet af en rottwailer.. og han blev klippet.. kender faktisk to nu jeg tænker over det.. de får løve klip... sådan at de stadig har deres "løve" manke.. altså deres krave.. de ser enormt søde ud.. ligner bestemt ikke en kat..

    men ja kan du undgå at klippe i ham ville det nok være bedst.


  • #8   7. maj 2008 betina: Oss mere når de er våde og ikke har den fluffy pels så ligner de mærkelige katte. Eller Louie gør ihvertfald... he he... oss mest en joke.

    Jeg ved bare at jeg talte med en dame som havde fået klippet hendes pomeranian helt kort (vi taler næsten skaldet) og hun sagde at den havde set så'n ud i over 1år og pelsen ville ikke vokse ud igen, hvilket hun var rigtig ked af.


  • #9   7. maj 2008 ja det tager lang tid for pelsen at vokse ud igen.. og man skal virkelig også tænke sig om når man går ind og klipper i pelsen.. for den bliver aldrig som før igen... hehe ja når de er våde ligner de noget der er løgn hehe...

    min tidliger chef klipper dem kun med saks ikk med maskine.. ku godt forestille mig at den ser hæselig ud nu hvis den er blevet klippet med maskine...


  • #10   7. maj 2008 jeg klipper noah, men det også kun fordi han ikke har noget underuld, og hans pels vokser vildt hurtig, og den er ligesom en poms pels..... men han er begyndt at få noget underuld nu hvor jeg har klippet den... så næste r skal han nok ikke klippes.... men en poms med underuld, ville jeg aldrig klippe, de regulere selv kropstemperaturen, ved hjælp af underulden....

  • #11   7. maj 2008 Jeg har en hel lille flok pomser, de bliver alle klippet!! Dem der er med på udstillinger bliver bare stusset, så de bliver rigtigt fine. Jeg kunne aldrig finde på at ta´ på udstilling uden at ha´ klippet hunden/hundene, det ville bare være forkert!!

    For tiden har jeg 2 rendene rundt med "sommerhår", de ser lidt spøjse ud.... MEN deres pels bliver totalt lækker når den har været klippet i bund, underulden vokser helt vildt.. Det er ikke sidste gang jeg gør det!!! Min dyrlæge har også fortalt mig, at deres hud har rigtig godt af lidt luft, og hunden får en sundere pels efter.

    Det tager bare omkring 3- 5 mdr. at vokse helt ud, alt efter hunden. Jeg vil dog ikke anbefale at bruge en maskine, brug en skarb saks smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Hunde: 4 Svar: 1
    #12   18. jun 2008 Min lille Astrid på 12 uger er lige blevet sommerklippet.. Hun ser noget så sød ud.. Jeg tog trimmeren og så røg pelsen af på kroppen, hvor hun nu så er blevet helt grå..
    Min tidligere bordercollie blev også maskineklippet og hun så også sød ud..
    Jeg kan simpelthen ik ha at de har alt det pels i den varme og det er også meget mere praktisk med kort pels..

    Naturligvis vokser pelsen da ud igen..

    Astrid skal ikke bruges til udstilling, så om pelsen blir underlig, underulden forsvinder, farven forsvinder, så blir min poms klippet fremover..


Kommentér på:
sommerklip af pomeranian

Annonce