{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Middel mod skovflåter? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er lidt hys omkring skovflåter og har forsøgt at finde det helt rigtige middel. MEN MEN MEN - efter læsning af diverse artikler o.a. på nettet, kan jeg ligesom fornemme, at der er problemer med alle de midler, der pt. findes til hunde. Bayvantic og Exspot er så giftige, at man risikerer, at hunden bliver alvorlig syg af det. Frontline er der åbenbart flere der er blevet resistente overfor. Hvidløg kan åbenbart også være giftigt for hunde. Jeg har læst om et nyt middel, der lige er kommet på markedet: Prac-tic, men det er ikke lykkedes mig at finde fyldestgørende oplysninger om dette.
Er der nogen, der har oplysninger eller erfaring med Prac-tic? Gode råd modtages gerne.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middel mod skovflåter?
  • #1   8. maj 2008 Det kender jeg desværre ikke. Vi bruger selv hvidløgspulver i maden, og det begrænser det helt klart. Men her i år, hvor der er så mange flåter, har vi nu måttet fjerne et par stykker alligevel.

  • #3   8. maj 2008 vi har ikke haft nogen siden vi fik hende for et år siden. og vi bruger hvidløg i maden

  • #4   8. maj 2008 En teskefuld æblecidereddike i hundens vand skulle gerne gøre huden for syrlig til at de gider sætte sig. Evt kan æblecidereddiken blandes 50/50 m vand og sprayed via en blomsterforstøver direkte på hunden et par gange om ugen.

  • #5   8. maj 2008 Iben

    Din heldige kartoffel.. Watson har haft en del flåter - i ansigtet, på issen, i armhulerne og på brystet. Nogle gange er jeg dog heldig at fange dem inden de sætter sig, for der er alligevel en del pels der skal forceres.


  • #6   8. maj 2008 Problemet er, at jeg har en del flåter i min have, hvor min hund ofte render rundt. Jeg ved godt, at det er sjældent, at hunde bliver syge som følge af et flåtbid, men det er dog trods alt sket og så synes jeg simpelthen de er så klamme.
    Selvfølgelig fjerner jeg dem, hvis jeg opdager dem, men da hun render ind og ud af huset hele tiden, er det lidt træls at skulle se hende efter hele tiden.


  • #7   8. maj 2008 Kender ikke det præparat du nævner, men Frontline COMBO kan bruges :o))) Flåterne går stadig på hunden en dør efter kort tid :o)

  • #8   8. maj 2008 en = men ;o)

  • #9   8. maj 2008 De sidste 2 år har jeg ikke set een flåt, hverken på mine katte eller hunde.
    De kommer ikke ud og løbe hvor jeg erfaringsmæssig ved der er flåter. Vi holder os til stranden, og der er ikke endnu kommet nogen i min have.


  • #10   8. maj 2008 Prac-tic indeholder det nyudviklede molekyle pyriprol, som nu er godkendt i hele EU. Pyriprol er det første nye aktivstof mod flåter i mere end 10 år i Danmark. Pyriprol er udviklet specielt mod flåter hos hunde, og har samtidig 100% effekt mod lopper. Prac-tic med pyriprol dræber flåterne og lopperne og forebygger mod nye angreb med fuld effekt i 4 uger. Det gode med prac-tic er også at det fordeler sig ud i talgkirtlerne i huden og lægger sig ligesom en hinde lige over huden og ikke længere, hvor fx. Bayvantic trænger helt ud i pelsen, så vi mennesker får meget mere kontakt med stoffet, hvilket jeg personligt ikke bryder mig om. Men det gør selvfølgelig også at flåterne godt kan gå på dyret uden at dø men de dør når de forsøger at bide sig fast. Derudover er det også godt til dyr med fx. lidt sart hud, da det ikke giver nogen form for hudirritation, som fx. frontline kan give.

  • #11   8. maj 2008 Desuden har det fuld effekt i alle 4 uger dvs. effekten aftager ikke på noget tidspunkt i de 4 uger.

Kommentér på:
Middel mod skovflåter?

Annonce