{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Min hund kommer ikke når jeg kalder.. {{forumTopicSubject}}

Er snart ved at blive sindssyg af mine lille hund....specielt af 2 ting..

Hun opføre sig som om hun er fuldstændig døv når jeg kalder på hende.. Eller også kigger hun på mig,og så løber hun videre.. og jeg skal endelig ikke begynde at gå efter hende,for så er det sjovt,så løber hun bare endnu hurtigere væk..

jeg går til hundetræning,og der kommer hun selvfølgelig når jeg kalder..:-) jeg bliver ikke sur når hun kommer tilbage til mig.. roser hende.. Jeg har prøvet at ha lang lang snor på hende,og så lære indkald med hende.. men intet virker.. og bliver bare så misundelig når man ser andre hvor hunden går lige ved siden af dem..:-)
Hva gør jeg???

mit andet problem. Hun gøer. ved godt jeg har valgt en blanding af en hund der gør meget.. men SÅ meget.. Hun gøer bare et blad falder ned fra træet i haven..Når hun ser et egern i fjernsynet.. Når vi går på gaden gøer hun af folk... Hjææææælp!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund kommer ikke når jeg kalder..
  • #1   8. maj 2008 Har du dejlige godbider til hende, når hun kommer når du kalder på hende ?.... Det og ros i lange baner og tålmod, plejer at hjælpe rigtig godt ;o)

Og klikker, er heller ikke at foragte *S*

• #2   8. maj 2008 Har du prøvet at løbe i den modsatte retning af hende, når hun ikke gider at komme når du kalder?

Det virker fantastisk på Lubsen - så kommer hun springende som en gazelle i brunst smiley

• #3   8. maj 2008 det første ved jeg lidt om
    da i startede med indkald fik hun så snor på når i kaldte hende ind?
    vi fik nemlig at vide vi minst 25 gange på en tur skulle kalde ind give godbid og sige fri så man ikke skulle have snor på hvergang. vi skulle løbe den anden vej, skulle smide os o højt græs eller løbe om bag et træ eller andet så han ikke altid viste hvor han havde os. og han er meget opmærksom på os og kommer hver gang vi kalder

det med gøen. ja vi kæmper stadig med diesel, og skal snakke med en adfærds ekspært som vores dyrlæge er tilknyttet

• #4   8. maj 2008 En lækker godbid hver gang du kalder er effektivt - når hun ikke kommer så skal du løbe væk fra hende og i værste fald smide dig på jorden og husk så igen at rose når hun kommer hen til dig -

Det er meget vigtigt, at du kalder, giver en godbid og lader hende løbe igen rigtig mange gange, inden du sætter linen på hende, eller tror hun jo at du vil indfange hende hver gang hun kommer hen til dig :-))

Rigtig god fornøjelse med træningen.

• #5   8. maj 2008 karina: ja hun får lækre godbidder...:-) men når hun så ved jeg ingen har så kommer hun ikke..hun skal vel ikke regne med at hver gang hun kommer får hun en godbid??

• #6   8. maj 2008 Nu ved jeg ikke om det er blevet nævnt .. smiley

Men husk - IKKE at blive sur eller frusteret , for så gider hundi slet ikke komme hen til en ... smiley ( det siger egentlig os sig selv smiley )

• #7   8. maj 2008 Tak for alle rådene..synes bare jeg gør alt det i skriver.. men er nok ikke tålmodig nok.. Vil gerne ha en hund jeg kan gå med uden snor..

jeg har flere gange løbet den anden vej.. og der kommer hun for det meste også løbne efter mig.. men sgu ik hver gang..

• #8   8. maj 2008 Laura: jeg roser hende til skyerne...:-) Roser så meget,så min træner synes jeg nogen gange skal lade vær med at gøre det så meget...

• #9   8. maj 2008 Bodil: takker.. jeg må ud og prøve noget af det af i morgen...

• #10   8. maj 2008 Luna: hehe.. smart:-) men folk glor vel lidt når du står og råber sulten hunde...*G*

• #11   8. maj 2008 Bodil: Åh bodil kommer du ik hjem til mig et par dage.. *G* Det lyder så nemt når du skriver det.. Synes bare det er skide svært...
    Og gør så meget for at opdrage min hund godt.. Da det er min første hund,så ingen skal komme og peje fingre af min hund:-) Vil gerne ha den er lydig..

• #12   8. maj 2008 Bodil: nogen gode råd til al den gøen?

• #13   8. maj 2008 Hejsa Pennie

Vi har haft sammen problem med al den gøen.

Prøv at smide små skinke stykker ud over hele fræsplænen så den kan blive aktiveret.

Gå selv rundt ude i haven uden at tale til den - bare vær der (pluk ukrudt imens) Det virker beroligende på de fleste hunde når ejeren er i nærheden istedet for bare at blive lukket ud i haven alene...

Held og Lykke Malene:)

• #14   8. maj 2008 græsplænen:)

• #15   8. maj 2008 Malene B: Altså det handler om aktivering?

• #16   8. maj 2008 Bodil: super.. Må jo bare igang:-)

• #17   8. maj 2008 Ja det handler om stille og rolig akrivering. Ikke noget med leg eller fange i starten.
    Jeg køber en af de der skinke tern i plastic i fakta og lige hakker dem igennem.
    Spreder dem ud i græsset lidt af gangen så der skal snuses godt og grundigt efter dem. Bruger bare orden SØGE og så ved han der er stykker i græsset der kan spises.

Men der er jo for at få gang i ´noget´ de gør - så prøv at vær på forkant.

Jeg beder Bastian om at blive siddende i dør åbningen og så spreder jeg lige et par stykker ud på terassen - så er han allerede godt i gang lige så snart han kommer ud af døren:)

• #18   8. maj 2008 malene: okay.. må jo lige prøves...:-)

• #19   8. maj 2008 ..... og ja det er cool når folk bare har total styr på deres hund uden snor. men det er de færreste hunde hvor dette kan lade sig gøre. Så skulle man vælge en retriver istedet.

Der sker desværre også al for mange uheld af den ene og anden slags når de ikke er i snor + du kan aldrig vide dig 100 % sikker på din hund lige meget hvor dygtig den er.
    Hold den i snor + så er du sikker på der ikke sker noget uventet:)

Vh MAlene

• #20   8. maj 2008 Malene: giver dig fuldstændig ret...:-)

• #21   9. maj 2008 jeg tror nu bare du skal sørge for at, specielt med de raceblandinger i din hund, hunden VED HVEM der bestemmer, og ellers lære den at det er SJOVT at lære lidt tricks, og lissom med børn .... masser af tålmodighed, good luck
    vh jens

Kommentér på:
Min hund kommer ikke når jeg kalder..

Annonce