963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjælp min hvalp bider mig.. Hjælp min hvalp bider mig..

Hva skal jeg gøre Diego er begyndt at bide mig hvergang han ikk får det han gerne vil have, eller hvis der er noget som han ikk må... jeg har prøvet mange måder til at få ham til at holde op med det men med uden held... Har i nogle gode råd så vil jeg meget gerne høre dem...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min hvalp bider mig..
  • #1   13. maj 2008 Kan du ikke bare sig bestemt nej og bøje dig lidt forover så han ved det er dig som bestemmer?

• #2   13. maj 2008 ER han måske vant til at blive lidt forkælet ? smiley Hvilke måder har du forsøgt ?

• #5   13. maj 2008 Jeg har sagt bestemt nej og jeg har taget fat i ham, men ikk på en sår hår en måde... Jeg synes ikk selv at han bliver forkælet og det synes min veninde heller ikk så...

• #6   13. maj 2008 Christina .... Hver gang han vil bide, så siger du bestemt nej til ham, så giver du ham et stk legetøj, og begynder han så at bide i det ,så ros ham ...

• #7   13. maj 2008 prøv at "hyle" højt når den gør det, som en anden hvalp ville gøre det..

• #10   13. maj 2008 Synes da ikke det lyder alarmerende. Det er ret normalt at hvalpe bider, men self skal de lære at lade være.

• #11   13. maj 2008 I skal ha mange tak... Der er en ting mere som jeg gerne vil høre om ikk kan hjælpe mig med... Han er begyndt at knore at ingenting kan der vare noget galt...

• #14   13. maj 2008 oki så ved jeg da det smiley
    Det er virkelig dejligt at der er nogen her inde som kan hjælpe...

I skal ha rigtig mange tak for hjælpen allesammen...:D

• #15   13. maj 2008 Quila er også kun lige de 3 måneder, så hun bider også. Det sker nogengange at hun kan bide os så hårdt at der faktisk kommer hul, <b> hvis </b> vi ikke stopper hende. Det jeg gør for at få hende til at holde op, er simpelthen at jeg tager min tommelfinger ned på hendes tunge, og holder den nede, mens jeg siger nej!, indtil hun ad sig selv spytter min hånd ud. Det er ikke noget jeg gør hårdt, men det virker, fordi det er træls for hende. Quila gider næsten ikke bide i mig mere, og hvis hun gør, gør jeg bare det en gang mere, og så stopper det med det samme igen. Vi plejer så at bytte med et stykke legetøj og rose rigtig meget når hun så tygger i den.
    Prøv det. Det hjalp meget ved os. ;o)

• #17   13. maj 2008 Ulven -ikke enig. (De fleste) Hvalpe bider (osse hårdt til tider). De skal jo så bare lære at den slags ikke går på mennesker.

• #18   13. maj 2008 Michelle - de skal vel forhåbenligt også være de ikke skal bide andre hunde/dyr

• #19   13. maj 2008 Lilly -self skal de det:o)

Men andre hunde vil typisk sige fra selv når en hvalp bliver for voldsom i sin leg, eller bliver lidt for kæk:o)

• #22   13. maj 2008 Ulven -det var nu ikke tiltrods for dine smileys men pga dit tidligere indlæg hvor du skriver at det ikke lyder godt og linker til adf.behandlere;o)

• #23   13. maj 2008 Hvalpe bider, det er ganske naturligt..

Man behøver ikke at være hård ved dem for at få dem til at stoppe - i mine øjne er det mest enkle bare at lade hunden forstå, at den ikke får noget ud af det.

Leger man og den bider, så stopper legen øjeblikkeligt.
    Et bid medfører konsekvent manglende kontakt og så vil den meget hurtigt forstå, at det ikke kan betale sig.

Og så handler det om aldrig at lege på en måde, så den kan opfatte ens hænder, eksempelvis, som et bytte...
    Den skal ikke jagte hænder og gør den det, så fisker man legetøj frem og leger med det i stedet.

Afledning og at tage kontakten væk er nyttige metoder, som hunden kan forstå og håndtere ligegyldig hvor lille og følsom den er...
    (Bliver den ved, så fjerner man sig fra hvalpen - igen for at den ingen gevinst får ud af adfærden)

Kommentér på:
Hjælp min hvalp bider mig..

Annonce