{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græske hunde..
  • #1   15. maj 2008 Hej Majse

    Jeg har haft ca. 8 grækere i pleje - både hvalpe og voksne. Og der er fuldstændig lige så stor forskel på dem, som på alle andre blandingshunde. Det jeg har bemærket, som mest kendetegnende for dem vi har haft, har været, at de alle har været rigtigt gode til at omgåes andre hunde - men når det er sagt, så har jeg altså også mødt andre grækere (hanhunde) så ikke var gode til det.

    Nogle af dem falder bare til, så snart de kommer ind af døren, og opfører sig som om de aldrig har boet andre steder. Det har vi bla. været ude for med to af de voksne vi har haft i pleje. Og andre har virkelig mange ar på sjælen og skal bruge lang tid før de får tillid til mennesker igen.


  • #2   15. maj 2008 Jeg er plejefamilie for græske hunde, hvilket vil sige de kommer fra Grækenland til mig, hvor de så bliver videreformidlet til en ny familie.

    Min erfaring er, at det er tilpasningsdygtige og nemme hunde. Men det er jo alle forskellige hunde, fra forskellig afstamning og med forskellig historie. Hvis du er interesseret i en græsk hund, synes jeg du skal kontakte foreningen. De vil bestemt kunne rådgive dig, og også hjælpe dig med at finde en hund der passer ind i familien.

    I forhold til at lære det hele at kende.. så synes jeg de er meget hurtige og lærenemme. Jeg ved ikke om det er fordi de er "hærdede", men jeg synes de meget hurtigt falder til og tager nye udfordringer med gåpåmod. Klimaet har jeg bestemt ikke oplevet som et problem smiley


  • #3   15. maj 2008 Ok tak for svar begge to... - Nu tænkte jeg om vi skulle vente eller gøre det imens jeg er på barsel, så har jeg jo masser af tid til at tilvænne den det hele...

  • #4   15. maj 2008 Prøv at ring og snak med Græske Hunde. De er simpelthen så søde og hjælpsomme smiley Og held og lykke

  • #5   15. maj 2008 Majse.

    Jeg er også plejefamilie til Græske Hunde, og har samme positive erfaringer som de andre. Har haft en 10-12 hunde i pleje efterhånden, og de har været søde kærlige og hengivne allesammen. Et par af dem har været bange for mænd, og det er selvfølgelig fordi de har dårlig erfaringer med mænd.

    Kan godt forstå at du gerne vil have en græker, og også nu når tiden er der til alenehjemme træning, renlighed og meget andet, men hvis du vælger en hvalp, så tænk over at den kommer i "lømmelalderen" når den er 7-10 måneder, og så kan det være en stor mundfuld med et lille barn og en unghund..

    Det er også en god idé at "låne" eller passe en hund i et stykke tid for at se om jeres barn er allergisk over for hunde inden i bestiller en selv, ville være skrækkeligt om i skulle skille jer af med den igen.. )-:
    Lægen kan vidst ikke tjekke dette på et barn der er yngre end 2 så vidt jeg ved..

    Men held og lykke, håber i finder drømmehunden, der er godt nok mange dejlige derinde i øjeblikket (-;


  • #6   15. maj 2008 Iben. Jeg har Pt. en græsk plejehund der er omplaceret pga. deres baby på 2 måneder var allergisk over for stakkels Hugo.. De valgte at få Hugo som hvalp, og ejeren gik på barsel, alt var godt og dejligt indtil deres nyfødte datter havde svært ved at trække vejret.. efter en weekend uden Hugo havde hun det meget bedre, så Hugo måtte desværre flytte pga. barnet..

    Jeg er selv gravid i 7. måned, og håber meget du har ret... Har også læst det, og der er ingen tvivl om at børn har godt af at vokse op med hunde eller dyr i almindelighed. (-: Skrækkeligt hvis jeg skulle af med barnet fordi den ikke kan tåle vores hunde..... ha ha (-;


  • #7   15. maj 2008 Gadehund - jeg håber da ikke at Oscar eller Emil har allergi... Vi har hund i forvejen og har altid haft hunde i familien og der har ikke været nogen udfald...
    Vi fik Oscar d. 1.12.07 og hentede Bella hjem d. 15.1.08 - jeg synes ikke det har været hårdt med en baby og en hvalp, det er nok meget individuelt - men selvfølgelig kan vi også ha været heldige med Bella, hun har været meget nem..


  • #9   15. maj 2008 Majse. jeg kender jo intet til dig, vil bare være sikker på at overvejelserne har været der.. synes nemlig der er for mange der ikke tænker sig om.. Men det lyder til at der er tjek på tingene hos dig (-:

    Ulven og Iben.. Er sat til den 7/7, så husk at tjekke i markedet derefter (-; ha ha


  • #10   15. maj 2008 Iben det er altså kun hvis den er allergisk... jeg er jo ikke urealistisk.. men tak for tilbudet (-:

  • #11   16. maj 2008 Jeg adopterede i november en dejlig græsk hund. Vi hentede ham hos plejefamilien sammen med vores anden hund. Da vi kom hjem var han selvfølgelig trist og nervøs, men næste morgen da vi stod, kom han glad logrende.
    De første uger var han nervøs overfor fremmede mennesker, men nu elsker han når folk gider at klappe ham, specielt børn. Han elsker andre hunde og de fleste hunde kan også godt lide ham. Er der det mindste i vejen så underkaster han sig med det samme.
    Det tog lidt tid, inden han rigtig "lukkede os ind", men det har været det hele værd. Han er mild, rolig og glad. Og ingen af mine hunde kan undvære hinanden nu.
    Håber du kunne bruge det til noget smiley


  • #12   18. maj 2008 Vi har også en Græker, som til tider stadig er lidt sær smiley Der er sikkert mere arbejde i det end hvis man har en hvalp fra lille af, men jeg ved det ikke..

    Men han er helt tosset med andre hunde - ikke så tosset med fremmede mænd


Kommentér på:
Græske hunde..

Annonce