{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

happy ending {{forumTopicSubject}}

ÅÅrh det var ellers noget af et eventyr vi har været på idag.monty og mig.
Vi tog tidligt i morges ud og gik morgentur ved charlottenlund strand park. Der gik ikke lang tid før vi mødte en stor bamse af en sort han lab. han virkede til at kende området og hilste på monty. jeg kunne ikke se en ejer og holdt øje med hunden der løb videre og snusede til de andre han mødte på sin vej. Desværre krydsede han også strandvejen et par gange og derfor måtte jeg prøve at fange ham...... ham gik igen nedmod vandet og vi fulgte efter. monty var jo ivrig . jeg fik råbt på en der havde en tæve om han ik lige kunne hjælpe mig med at holde den "beskæftiget" indtil jeg fik ringet til falck. jeg ringedeop og alt i mens jeg stod der og ringede....... sagde manden " god fornøjelse" og joggede videre.... åååårgh ( irritendede menneske)
Monty er ikke lydig når der er andre hunde , slet ikke hanner så jeg kunne ikke tage snoren af monty og fange den anden. derfor fulgte jge bare efter...... den gik ned til vandet og svømmede lidt....den jagtede ænder og snusede til skraldespande, den var glad og ville lege med monty. der stod heldigvis nogle andre piger ikke særlig langt derfra og jeg fik dem til at hjælpe med at fange ham og heldigvis havde de en ekstra snor. han var god som dagen er lang og kunne forskellige komandoer. han havde bare ikke navneskilt på, kun øretato. *( ååårh og så på en lørdag)
Jeg ringede igen til falck... der bad mig ringe til politiet for de rykker ikke udog henter dyret hvis det ikke er såret, m.m. politiet rekvirere dem..!!!! pis... nåh jeg ringede til politiet .... og fik den besked at ingen lab var efterlyst...... efter jeg havde spurgt 10 gange om .. om de kom og hentede hunden ... eller hvordan... spurgte han om jeg kunne ha hunden i nogle timer....WHAT! nåååh men det måtte jeg jo melde pas til.... tror ikke charlie havde synes det var hyggeligt ;).... da jeg sagde det svaredepolitiet at så kunne de kun hjælpe med et nr. til internat i rødovre..
Nu blev jeg gal for det kan ikke være rigtigt at de ikke vil hente hunden før den er kommet galt afsted. jeg fik nummeret og ringede derud..... der var jo selvf. lukket'!!!!!
jeg ringede derefter til dyreværnets akut telefon og fik fat i en sød dame. hun var rystet over at politet havde sagt som det havde og ville ringe derop og KRÆVE at de sendte falck ud...!!! hun ville ringe tilbage.
Imens havde vi jo fået snorpåhamog jeg tænkte at vi skulle tjekke op om den nærliggende campingplads savnede en dejlig basse som ham.... han fulgte gladligt med. DESVÆRRE heller ikke nogen gevinst der.
Hende fra dyreværnet ringede tilbage og fortalte at nu havde politiet lovet at ringe tilbage til hende........ men hun havde stadig intet hørt..!!!
Jeg havde på det tidspunkt gået og stået og underholdt vovsen i et par timer.... og var helt ked af situationen - for det MÅTTE være en der savnede sådan en dejlig basse som ham. han var godmodig og sød og lydig, hvorfor havde han ikke bare et navneskilt!!...
jeg blev tilsidst så frustreret over situationen at vi besluttede selv at kører op med ham til politiet. SÅ SKAL DE TAGE I MOD HUNDEN. Hende fra dyreværnet fortalte at det ikke er første gang hun høre sådan en historie.... det koster politiet penge at sende falck ud og de vil spare penge!!!!!

Sådan noget #%!"()#=#?!!...... det kan man da ik. det er et dyr..... han kunne være blevet påkørt, det der var værrer eller ha´været skyld i et uheld og så havde de jo skulle ha rykket ud alligevel...Bare for at ryde op!!!!

Nåh men vi besluttede os for at vi selvmåtte køre vovsemand!.... og gik op mod bilerne. .... næsten heltoppe ved bilerne kom derpludselig en mand cyklende og HELDIGVIS var det hunden Gonzo som han hedder´s ejer...JUUBIIIIIIIIIIIIIIIIIII

HAn var stukket af fra haven.... det var godt nok et godt stykke derfra , men han havde altså et hundetegn på om morgen, så det må ha revet sig løs.

Det blev en happy ending på Gonzo´s eventyr og hans ejer kunne cykle hjemmed ham i god behold selv om han nok var træt.

Tilbage sidder jeg nu og er gal på nordsjællands politi, jeg ved at de andre også har tænkt sig at klage til politimesteren..... jeg gør det også , for det kan ikke være rigtig.

Jeg tænker jo bare ... tænk hvis det havde været en af vores hunde der var stukket af !!!!!!


vov, vuf og protestfnys fra os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  happy ending
  • #1   17. maj 2008 Ja man kan blive godt rystet over sådan nogle historier og alligevel synes jeg at der kommer flere og flere frem.....
    Og man kan jo ikke lide at gå for dyret men på samme tid er det jo ikke alles ansvar..... Lorte police nogle gange......
    Jeg synes helt klart du skal klage.......


  • #2   17. maj 2008 ja det er bare surt !!

  • #3   17. maj 2008 ham fra politiet sagde....jamen hvis du ikkekan tage da af ham såmå du jo slippe ham igen..... for vi kan ikke komme og hente ham det skal falck, og falck sagde det var politiet... typisk... har bestemt tænkt mig at klage

  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #4   17. maj 2008 Personligt er jeg nu glad nok for at politiet ikke er ude og hente vildfarne hunde hvis jeg en dag pludselig får akut brug for dem. Synes politiet har nok at tage sig af.

  • #5   17. maj 2008 Hvad skulle vi dog gøre uden det danske politi????? (ikke for at fornærme de betjente, som ville have handlet anerledes)
    Og hvor er det da ualmindeligt uhøfligt af ham manden. Han kunne da vel godt have holdt hunden i et par minutter. Eller i det mindste have forklaret, hvorfor han desværre ikke kunne hjælpe, hvis der nu var en anden grund udover han lyder møg egoistisk.
    Men dejligt historien endte med, ejeren kom og fik hunden med hjem... Hvis vores hunde en dag stikker af, så vil jeg håbe, der er en som dig i nærheden:o)

    Håber du får nydt resten af weekenden uden hittebørn..


  • #7   17. maj 2008 Rasmus... jeg håber ikke din hund en dag stikker af og ingen henter den.... jeg ringede til politiet fordi det sagde falck jeg skulle...politiet kan sende falck ud for at hente den, MEN DET KOSTER DEM PENGE!

    Havde det været bedre at jeg bare havde sluppet den ?? for jeg kunne IKKE tage den med hjem til vores anden hund.

    Lajla..Politiet var slet ikke interesseret i oplysninger om hunden, jeg blev ikke spurgte omnoget jeg oplyste den var tatoveret og fik et NÅ... det kan jeg ikke bruge til noget - kan du ta dig af den???!. falck måtte ikke hjælpe mig m.m politiet havde rekvireret dem eller hvis hunden var såret...!

    Hm jeg håber ikke jeres nogensinde går på eventyr når i mener at man selvmå klare det....

    ( det hele er skrevet med et smil men med rysten på hovedet)


  • #8   17. maj 2008 karina... jo tak.. smiley men falder jeg over en igen så håber jeg bare jeg er lige så heldig med en happy ending.

    og ja politiet de var uforskammet.... utroligt at de godt kan skælde ud og folk på cykel uden reflex kl 18 men ikke kan hjælpe et dyr ik??? ( bare et dumt eksempel på hvordan de engang i mellem bruger deres resurser)


  • #9   17. maj 2008 Min mand skulle for noget tid siden have fat i vagthavende i forbindelse med noget arbejde, han skulle udføre på "gården".. Ja han kunne sørme ikke komme til at tale med den vagthavende eller andre, da de var gået hjem for resten af dagen. Da var klokken 15:30 og den vagthavende skulle være der til kloken 16. Så mere travlt har de altså heller ikke.. Ihvert fald ikke her..

    Og uanset hvor travlt de har. Mon de så ikke lige kunne finde to minutter, så de kunne ringe til en "hundefanger", som kunne køre hunden til nærmeste internat. Selvom man har travlt, så behøver man jo ikke være hjerteløs....

    M & K.. ja det kan få en til at undre..


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #10   17. maj 2008 Det har jo i bund og grund ikke noget at gøre med om politiet vil hjælpe eller ej. Jeg er sikker på politifolkenen er nogle gode mennesker der gerne ville hjælpe hvis de kunne. Det kan de bare ikke i og med at vores borgerlige regering har valgt at skære så kraftigt ned på politiets ressourcer at de ikke kan nå noget som helst!

    Min søster og hendes kæreste sad for nogle dage siden uden for deres lejlighed i Århus der ligger op og ned af Gellerupparken. Der kom en gruppe indvandrere og begyndte at kaste sten efter dem og kalde dem nazisvin og luder. Der blev ringet efter politiet som kom EN HALV TIME efter. De beklagede meget, men de havde ikke haft nogle ledige vogne. Giv politiet de penge de behøver! En god politistyrke der kan opretholde lov og orden er fundamentet i et velfærdssamfund. Jeg fatter ikke Anders Fogh og Co. kan være så dumme og uansvarlige.

    Og godt hunden kom hjem smiley


  • #11   17. maj 2008 smiley

Kommentér på:
happy ending

Annonce