{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Dårlig ånde ? {{forumTopicSubject}}

Ja , Balder har aldrig haft dårlig ånde før , men inden for de sidste par måneder er han begyndt at stinke forfærdeligt ud af munden ..
Nogen der ved hvorfor hunde får dårlig ånde ?

skal lige siges , har ikke ændret hans kost , og han får kalkben , oksehuds tygge ben , og sådan en "pind" der renser tænderne , og får stort set aldrig menneske mad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig ånde ?
  • #1   17. maj 2008 Hvordan ser hans tænder og tandkød ud? Han kan have fået en infektion i munden

• #2   17. maj 2008 Ville nok tage et smut til dr. dyr og få tjekket tænderne. Kunne muligvis være en skadet/rådnet tand, somer så langt tilbage i munden at du ikke lige umiddelbart kan se den.

• #3   17. maj 2008 Ja , må hellere tage til dyrelægen .. Men har lige læst mig til at BARF fodring skulle hjælpe på en lang række problemer , bla. dårlig ånde .. Nogen der har erfaring med det ?

• #4   17. maj 2008 Nadia -hvis du spørger de helt fanatiske BARF'ere så kan BARF hjælpe på ALT hvad en hund kan have af dårligedomme.

Virkeligheden er nok sådan skruet sammen, at hvad der virker for nogle gør det ikke nøsvendigvis for andre. Nogen har supergode erfaringer med BARF -godt for dem, så har de valgt rigtigt for deres hunde.
    Andre har mindre gode erfaringer, og så må man jo vælge noget andet:o)

Men uanset så ville jeg først og fremnmest få tjekket bisserne på ham, istedet for at give foderet skylden, når nu der er kommet ret pludseligt

• #5   17. maj 2008 Michelle *strid kælling *

Okay , jeg vil selvfølgelig også få ham tjekket for den dårlige ånde .. Syntes bare det lød som en god ide med det BARF , ikke kun for tændernes skyld , men også for alt mulig andet , og det lyder jo logisk at hunde ville have bedst af råt kød - da det jo er det de ville spise i naturen .

• #6   17. maj 2008 Nadia -jamen jeg kan sagtens se logikken bag. Det er bare ikke alle hunde der trives på det (som med alt andet foder);o)

Og at gnave ben er jo i hvert fald ingen skade til når det kommer til tænderne.

• #7   17. maj 2008 Det er jo det smiley

• #8   17. maj 2008 Hmm gad vide hvorfor BARF så først er blevet så populært her inden for de sidste par år?? Der må da være en grund til at der ikke er blevet fodret med BARF før de seneste år... Og der er mange flere dyrlæger der anbefaler tørfoder end BARF...

Men mht. din hund der lugter ud af munden - dårlig ånde betyder der er noget galt i munden!!! Det mest hensigstmæssige ville være at ta den til dyrlægen og finde ud af hvad der var galt.
    Held og lykke

• #9   17. maj 2008 Mie -BARF er faktisk ikke nyt. Jeg ved da at min farfars hun levede af en blanding af rå ben fra slagteren, madrester og det rå kød der faldt af under madlavningen;o)

Om man kan kalde det BARF ved jeg ikke. Men en stor del af det var da råt.
    Tørkost er først rigtig kommet frem de sidste ca 50 år.

Dyrlæger anbefaler det nok ikke, for manges vedkommende fordi de ikke har den store erfarring med det, og hvem kan anbefale noget man ikke kender.

-nu skal dette ikke forståes som en forsvarstale for BARF, for jeg er selv lidt skeptisk. Blot ting der kunne være en del af forklaringen

• #10   17. maj 2008 Michelle - læs hvad jeg skrev... Skrev at det var blevet POPULÆRT inden for de seneste år. Selvfølgelig er der hunde der har levet af råt kød før det...

• #11   17. maj 2008 Mie -jeg vil da gå udfra det var populært/udbredt før tørfoderet kom på markedet i større omfang

Kommentér på:
Dårlig ånde ?

Annonce