Min lille Futte har ledproblemer:'( Min lille Futte har ledproblemer:'(
Da Futte var 11 uger tabte en af vores venner hende ned fra sofaen, og hun begyndte at halte på venstre bagben.
Vi tog til dyrlægen som tog røntgenbilleder af hende. De viste at der var sket en skade på vækstlinien ved knæet i venstre bagben. Vi skulle holde Futte i ro i 3 uger, hvor hun også skulle have smertestillende dagligt. Vi begyndte at fodre Futte med barf, da hun ikke var glad for noget hvalpefoder overhovedet = hun spiste ikke nok. Med barf er vi sikre på at hun får meget varieret mad med masser af vitaminer og andet godt.
I sidste uge var vi til kontrol ved dyrlægen, hvor der igen blev taget røntgen billeder. De viste at vækstlinien var begyndt at hele.. vi var simpelthen SÅ lykkelige over denne besked.
Hvis det ikke var blevet bedre skulle knæet opereres for ca. 10.000 kr. uden dyrlægerne havde nogen idé om, om det virkede. Derfor var det bare glædens dag, da vi fik at vide, at det var ved at hele.
I dag gik jeg ud af fordøren (skulle lige hente noget i bilen). Så kom kæresten løbende ud og sagde, at jeg skulle ringe til dyrlægen NU.. han troede at Futte havde brækket benet. Da jeg kom ind sad Futte på gulvet med højre bagben strittende ud til siden. Hun var hoppet op af fordøren, fordi hun ville med mig.. og landede åbenbart forkert på bagbenet.
Vi skyndte os afsted til vagtdyrlægen, som tog røntgenbilleder af benet. Det viste ingen brud eller andet soom kunne forklare Futtes smerte. Dyrlægen mener, at der er sket et vrid i hofteskålen, og at hun har smerter pga. det. Vi skal dog have det tjekket af vores egen dyrlæge i næste uge, hvis hun fortsat ikke støtter på benet.
På billedet kunne man se alle hendes vækstlinier i benene.. de så allesammen dårlige ud:'( Dyrlægen mener, at Futte ikke har fået korrekt kost da hun var lille.. det kan være årsagen til dårlige vækstlinier. Vi skal fortsætte med at give hende smertestillende og holde hende i ro. Først når Futte er fuldt udvokset kan vi se, om hun kan få et helt normalt liv uden problemer med leddene. Det gør bare så ondt indeni at vi ikke aner, hvordan Futtes fremtid bliver:'(
Tankerne om aflivning melder sig engang imellem (for Futtes skyld.. det skal lige siges at ingen af dyrlægerne har nævnt noget om det), men Futte er den dejligste lille hvalp i universet. Hun er kvik, fræk og kælen. Hvis jeg skulle miste hende ville det føles som om jeg mistede en del af mig selv. Hun betyder simpelthen ALT for mig.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Tak.
Ane-Mari:
Vi begrænser hendes springen rundt så meget som overhovedet muligt. Hvilke erfaringer har du med det? Kan hun blive helt normal?
aug 2007
Det er ikke selve knæskallen der er problemet. Det er vækstlinierne imellem knoglerne. Derfor er det ikke Patella. Gør mig ondt at læse om din Mila:'(
aug 2007
Hun får barf, da hun bestemt ikke bryder sig om hvalpefoder. Det er meget varieret barf, så hun burde få ALT hvad hun har brug for.
aug 2007
Mange tak for dine råd:) Jeg spørger lige dyrlægen mht. Flexvital. Go' søndag til dig.
Min lille Futte har ledproblemer:'(