Hjælp Hjælp
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Er gået fra min kæreste og fået en meget mindre lejlighed, og er begyndt at arbejde igen, efter en lang sygemeldning, og min hund Monty er gået helt amork der hjemme. Inden for en uge har han ødelagt min seng, sofa, topmadras, sko, Han kommer ud at gå 4 gange om dagen, og er meget social sammen med mine forældres hunde, selv om han kun er selv hjemme i en time begynder han at ødelægge, men ikke andre steder, kun hos mig. Ved ikke hvad jeg kan gøre mere. Om jeg skælder ham ud eller bare peger på det han har ødelagt og siger nej, er han ligeglad. Han har aldrig været en der har ødelagt noget før.
Er der nogen der har nogle gode råd?
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Hunde ødelægger oftes ting inden for de første 30 min den er alene hjemme. Hvis hunden ikke bliver aktiveret nok, så sørger den selv for at aktivere sig selv.. Den kan også lide at seperations angst, men mon ikke du skulle tale med en dygtig adfærdsbehandler, da det nærmest er umuligt at svare på hvad der går galt for dig og din hund..
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 4
Eller er jeg helt forkert på den?
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
Du skal lave noget med din hund så den bruger sin hjerne..... ikke kaste lege, kun en gang imellen.
prøv at træne noget spor med den.
lav forskellige søge øvelser, hvor den virkelig skal tænk for at løse opgaven.
lær den en masse tricks så den skal bruge hjerne for at huske dem.
det er sådan noget du skal lave med din hund og det gør den træ i "hjernen" og ikke løbe den træt, for det giver faktisk mere energi.
Jeg ville også give den en masse papkasser med godbidder i , wcruller med godbidder, den splitter dem i atomer, men hellere det end dine møbler.
bruge legetøj hvor du putter godbidder indeni osv.
det har jeg altid gjort og mine har aldrig ødelagt møbler.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Man kan ikke sige at border collien er en rolig hund, der bare ligger i hunde kurven hele dagen. På grund af hundens gamle hyrdeegenskaber, er den i besiddelse af en fantastisk energi og arbejdsiver. Hunden elsker at få stillet opgaver. Hvis man ikke selv formår at stille hunden disse opgaver, kan den selv finde på sådanne "opgaver", der ikke altid er lige ønskværdige. For at få en velafbalanceret border collie er det derfor nødvendigt at beskæftige den på en eller anden måde - f.eks. ved hjælp af agility, lydighedstræning eller hyrdning.
Som også **Skønheder med hjerne* * skriver skal du aktivere din hund mentalt gåture/leg er ikke nok :o)
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Lær den nogle tricks - bare et eller andet som gør at den skal tænke..
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
jeg havde en bl. af border og tervueren. Den åd hælene på mine støvler, hvis den en dag ikke fik den nødvendige aktivering. Til gengæld var han den mest lærenemme og dygtige hund jeg nogensinde har haft.
Gi ham en masse opgaver! Det er den eneste løsning når man har sådan en aktiv race.
PS: Du må ALDRIG skælde ud et stykke tid efter hunden har gjort noget den ikke må. Den kan ikke forbinde en ødelagt sofa med noget den gjorde for ½ time siden! Det eneste du opnår er en usikker hund med endnu flere problemer.
Hjælp