425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp Hjælp

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Er gået fra min kæreste og fået en meget mindre lejlighed, og er begyndt at arbejde igen, efter en lang sygemeldning, og min hund Monty er gået helt amork der hjemme. Inden for en uge har han ødelagt min seng, sofa, topmadras, sko, Han kommer ud at gå 4 gange om dagen, og er meget social sammen med mine forældres hunde, selv om han kun er selv hjemme i en time begynder han at ødelægge, men ikke andre steder, kun hos mig. Ved ikke hvad jeg kan gøre mere. Om jeg skælder ham ud eller bare peger på det han har ødelagt og siger nej, er han ligeglad. Han har aldrig været en der har ødelagt noget før.
Er der nogen der har nogle gode råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp
  • #1   19. maj 2008 en border collie er en skøn race, men den kræver lidt mere end en gennemsnitlig familie hund for at være velfungernede. Får den brugt sit hoved dagligt, træner du med den hver dag? Kommer den og og får nok motion? Det er en race der kræver meget, og får den ikke det den kræve, så kan den godt blive et destuktivt monster.

Hunde ødelægger oftes ting inden for de første 30 min den er alene hjemme. Hvis hunden ikke bliver aktiveret nok, så sørger den selv for at aktivere sig selv.. Den kan også lide at seperations angst, men mon ikke du skulle tale med en dygtig adfærdsbehandler, da det nærmest er umuligt at svare på hvad der går galt for dig og din hund..

• #2   19. maj 2008 vi leger sammen hver gang vi er ude, undtagen om aften på den sidste tur. har nyt legetøj med som jeg gemmer, og godbidder, og jeg gemmer mig også, kaster legetøj med ham. har en tur hver dag med med far, hvor alle hunde også leger sammen. det ville jeg mene var nok?
    Eller er jeg helt forkert på den?

• #3   19. maj 2008 hej Majken
    Du skal lave noget med din hund så den bruger sin hjerne..... ikke kaste lege, kun en gang imellen.
    prøv at træne noget spor med den.
    lav forskellige søge øvelser, hvor den virkelig skal tænk for at løse opgaven.
    lær den en masse tricks så den skal bruge hjerne for at huske dem.
    det er sådan noget du skal lave med din hund og det gør den træ i "hjernen" og ikke løbe den træt, for det giver faktisk mere energi.

Jeg ville også give den en masse papkasser med godbidder i , wcruller med godbidder, den splitter dem i atomer, men hellere det end dine møbler.
    bruge legetøj hvor du putter godbidder indeni osv.
    det har jeg altid gjort og mine har aldrig ødelagt møbler.

• #4   19. maj 2008 Følgende er taget direkte fra en Border Collie beskrivelse og jeg tror, at de fleste Bordere kan nigge genkendende til det *S*

Man kan ikke sige at border collien er en rolig hund, der bare ligger i hunde kurven hele dagen. På grund af hundens gamle hyrdeegenskaber, er den i besiddelse af en fantastisk energi og arbejdsiver. Hunden elsker at få stillet opgaver. Hvis man ikke selv formår at stille hunden disse opgaver, kan den selv finde på sådanne "opgaver", der ikke altid er lige ønskværdige. For at få en velafbalanceret border collie er det derfor nødvendigt at beskæftige den på en eller anden måde - f.eks. ved hjælp af agility, lydighedstræning eller hyrdning.

Som også **Skønheder med hjerne* * skriver skal du aktivere din hund mentalt gåture/leg er ikke nok :o)

• #5   19. maj 2008 *at de fleste Bordere kan nigge = at de fleste Bordere ejere kan nikke ;o)

• #6   19. maj 2008 Begynd på klikkertræning - Der får han brugt hjernen meget, samt du får en dejlig lydig hund samtidig med;-))

Lær den nogle tricks - bare et eller andet som gør at den skal tænke..

• #7   19. maj 2008 Du skal træne en masse med den, som de andre skriver, hvor den skal bruge hjernen. Læste et sted at bordere snildt kan løbe op til 100 km på en dag, når de vogter får, så du kan umuligt gøre den træt ved gåture. Og så er det en super intelligent og lærenem hund som hver dag har brug for nye udfordringer. Og hvis du ikke finder på noget, gør den det selv.
    jeg havde en bl. af border og tervueren. Den åd hælene på mine støvler, hvis den en dag ikke fik den nødvendige aktivering. Til gengæld var han den mest lærenemme og dygtige hund jeg nogensinde har haft.
    Gi ham en masse opgaver! Det er den eneste løsning når man har sådan en aktiv race.

PS: Du må ALDRIG skælde ud et stykke tid efter hunden har gjort noget den ikke må. Den kan ikke forbinde en ødelagt sofa med noget den gjorde for ½ time siden! Det eneste du opnår er en usikker hund med endnu flere problemer.

Kommentér på:
Hjælp

Annonce