{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom ordet kamphunde igen i avisen
  • #1   20. maj 2008 Tjaa, eftersom de har angrebet har de vel været i kamp ?

Det ord kan slet ikke hidse mig op, men ok jeg har jo heller ingen af de racer....

• #2   20. maj 2008 Øhh hvad vi du ellers kalde de to hunde? De opsøger kamp, hvilket i min verden gør dem til kamphunde

• #3   20. maj 2008 Hvis det havde været din hunderace tror du så det havde været i avisen på den måde med stor overskrift kamphund

• #4   20. maj 2008 lige netop i denne sag, synes jeg nu ikke kamphund er et forkert ord. Det er jo nogle idioter, som har haft hundene, som ikke har vidst hvad de har mellem hænderne. Hvilket så gik ud over en hund, som stod i egen hundegård....

• #5   20. maj 2008 Hvad skulle de ellers kaldes ?

• #6   20. maj 2008 Jamen det er da kamphunde.. i dette tilfælde..

Og det er det samme hver gang, der sker noget, så ser vi 7-8 tråde om det, og folk går i spåner i forsvar..

Ja det er trist.. Men hvis folk for pokker da bare ville indse, hvad de har mellem hænderne og tage ansvar derefter

Hundene render løst rundt i Nykøbing uden halsbånd eller hundetegn.. hvor er ansvaret henne?

• #7   20. maj 2008 Det er sgu synd for ejeren af den anden hund.. smiley Og jo det her er sgu kamphunde.. meeen amstaffs er det sgu ikke... Men godt at de er aflivet..

• #8   20. maj 2008 det er nu også hunde ejerne som jeg mener er idioter bare så I ikke er i tvivl hehe

• #9   20. maj 2008 I dette tilfælde er det præsis det rigtige ordvalg!!

I hvert fald en ud af de 2 hunde er pittbulls, og eftersom de har angrebet en uskyldig hund så er Kamphunde vist det rette ord.

• #10   20. maj 2008 Giver jer ret gangster og jaenette... Hvis folk erkendt hvad det er de har i hænderne, så ville mange af de overfald ikke ske...

• #11   20. maj 2008 ina L: jeg tror nu heller ikke at en lille puddel kunne finde på, at hoppe over et hegn og ind i en hundegård for at gå til angreb på en anden hund.....
    Disse muskelhunde har altså et noget kræftigere bid end andre hunde, og derfor går det mere galt, når det er dem der er involveret i sådanne ting,... Og desværre så tiltrækkes disse muskelhunde desværre tit af forkerte mennesker...

• #13   20. maj 2008 Tro mig synes også det er synd for hunden ingen tvivl om det, og det er helt ok at I synes at man høre så meget om at vi går i forsvar men på den anden side havde I nok gjort det samme

• #14   20. maj 2008 Ina L= Tina L

• #15   20. maj 2008 De har i hvert fald utrolig røde næser :-(... Men ligemeget hvilke racer det er så ska de sgu bare aflives... Stakkels store bamsehund...

• #16   20. maj 2008 Årh HOLD DOG KÆFT! jeg er så træt af, at høre jeres ynk!

• #18   20. maj 2008 Vil give jer alle ret.. i det tilfælde kan de betragtes som kamphunde.. men det er sørgeligt at man igen skal læse om disse hunde, da ejeren også burde udstilles i artiklen, som uansvarlige.. da det er dem som har ansvaret..
    Desuden mener jeg at racen er en pitt og ikke amstaff..

• #20   20. maj 2008 Jeg syntes absolut ikke der er noget at forsvare her... Amstaff, pitbull eller gravhund, hundene er hoppet over et hegn og gået amok..

• #21   20. maj 2008 Øhm Jeg tror du er i en forkert tråd, "Jeg siger min mening" *S*

Der er vist ingen, der ynker her

• #22   20. maj 2008 Gyng Gang

Det er sgu heller ikke nogen som siger noget om det er fejl at aflive dem jeg håber da enhver mand med fornuft havde sgu da fået gjort det øjeblikkeligt

• #23   20. maj 2008 Tina: Jeg ville aldrig betragte dine hunde som kamphunde.. De er brede i deres munde og det er det! Man kan træde på dem hvis man ville...De hunde der har angrebet denne hund er passende (forhåbentlig) blevet aflivet! på en human måde... Hvis det var mig der ejede Broholmeren, og havde været vidne til dette, var de blevet aflivet på MIN måde. Disse 2 hunde har jeg ingen følelser for! JO! syndt de blev født!

• #24   20. maj 2008 Gyng Gang jeg tror vist du er ude på at piske en stemning op jeg ynker sgu ikke jeg konstatere bare at nu er det igen i avisen så ta en slapper

• #25   20. maj 2008 Jeg siger min mening!!!

Læs tråden....

• #26   20. maj 2008 den er helt klart møntet på Tina! og de andre der snart vil dukke op i tråden... UUUHHHH Min Amstaff gør aldrig noget!
    I dette tilfælde er det meget tænkligt Pit`s, men ja... Kunne meget vel ha været Amstaff`s

• #27   20. maj 2008 Det gør hun da slet ikke.. Hun siger jo lige netop at hundeejerne er idioter.. længere nede..

Prøv dog at læse hele tråden før du "flipper"

• #28   20. maj 2008 Tudefjæs: jeg har skam læst den...

• #29   20. maj 2008 lige i dette tilfælde er det okay.. hunde er dejlige hvis man kan styre sin hund ellers kan de blive en våben

• #30   20. maj 2008 Jeg siger min mening!!!

Syntes nu ikke der er ret meget ynk i den udover det der kommer fra trådstarter :o)

• #31   20. maj 2008 Sindsyge køtere, er min reaktion på de to kamphunde what ever. Køter er ellers et ord jeg aldrig vil bruge om hunde og slår verbalt hårdt ned på folk som ville bruge ordet om/til mine hunde. Afliv begge to og det kan kun gå for langsomt. De har da ikke været i kyndige hænder af den/dem der ejede dem.

Men den stakkels Broholmer, bliver den nogensinde rigtig hund igen, den må da have fået sit livs shock, at blive total umotiveret overfaldet. Hvad skal der ske med den, for den har da virkelig fået ar ikke kun fysiske, men sikkert også psykisk. Stakkels vovse.

• #32   20. maj 2008 Jep. Af med knoppen og tag ejerne med.

• #33   20. maj 2008 Gangster: Men i dette tilfælde er det pits.. Der er ingen grund til at amstaffen skal have mere lagt til sit i forvejen dårlige ry.. Der er idioter nok med vores race der sørger for at de er farlige..

• #34   20. maj 2008 jeg siger min mening; det virker sgu ikke sådan.. alle mener at disse 2 hunde skal aflives.. hvorfor alle de opkast??

• #35   20. maj 2008 Takker Jeanette og Luna lige netop

• #36   20. maj 2008 Underligt at de ikke begge to er blevet aflivet.

• #37   20. maj 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤

den ene døde vist af sine kvæstelser og den anden er aflivet..

• #38   20. maj 2008 Dét der ER kamphunde.

Kender selv to vidt forskellige amstaffs.
    Den ene er den rene engel, som kan lege med alt og alle og den anden er en onskabsfuld djævel, som bider når den kan. :'/

MIN MENING:
    Så der er ikke noget galt ved, at kalde dém der for kamphunde, for når de sådan bare springer på en hund, må de næsten være kamphunde. /:

• #39   20. maj 2008 Gyng Gang: SURPRICE!!!!
    Det kan jeg godt se, er slemt! Som skrevet i til fælde af, du er læsemongol: Har jeg læst tråden!

• #40   20. maj 2008 Aner ik om det er pits. Kan sgu ik se forskel.

• #41   20. maj 2008 jeg vil sige, at det bekræfter min holdning til, at Vanni ikke skal være ude i hverken haven, eller i hundegården uden at jeg eller min kæreste er der til at holde øje...
    Førhen var det kun af frygt af hundetyveri, men nu kommer frygten for at andres hunde kunne finde på at hoppe ind til ham. Det er ærligt sagt fra min side...

• #42   20. maj 2008 Begge hunde burde aflives hurtigst muligt, og rigtig ærgerligt at de bliver kaldt amstaffs da de tydeligvis ikke er det. Medierne burde have styr på dette før de hænger en race ud.

• #43   20. maj 2008 <b>Aner ik om det er pits. Kan sgu ik se forskel.</b>

Er der nogen overhovedet ?????

• #44   20. maj 2008 Synes det er mere interessant, at oprettes der en hund med rød næse herinde..Er alle inde... Nøøøj flot hund.. kommentere man den røde næse... Kommer Amstaffejerene... Det er ikke beviseligt, at det er en Pitbull... Bla bla bla... Lad os håbe der kommer endnu mere fokus på dem nu, end der er i forvejen... forleden dag, bleb der oprettet 3 rødnæser herinde..., men folk byder dem velkommen og beundre deres hund! Meget langt ude og dobbelmoralsk efter min mening!

• #45   20. maj 2008 Øøøøj i hygger var smiley

• #46   20. maj 2008 De er begge to aflivet

• #47   20. maj 2008 nu kalder jeg dem kamp hunde dt gør jeg altid så er ingen i tvivl om hvilke racer man mener,, jeg syntes de alle samen ser onde ud og jeg er pisse bange for dem,, de bider for at bide sådan er det bare.. disse hunde skal aflives ja og stakkels den anden hund.. skal man absolut have disse racer skal man sku vide hvad det er man har fået anskaffet sig

• #48   20. maj 2008 du godeste hvor ser den dog træt ud.. den bamse er jo helt ødelagt... håber, at ejerne og broholmeren kommer sig over den overraskelse og det chok det må have været..... :o(

• #49   20. maj 2008 jeg fatter nu heller ikke at folk byder red nose velkommen herinde

og de 2 køtere der skulle bare have en kugle for panden

og brokker mig bestemt ikke over ordvalget, måske lige over at det er den forkerte race de skriver dem som, men forlanger ikke at BT kender forskellen, og så må jeg jo bare gå ud og være endnu bedre repræsentant for min race

• #50   20. maj 2008 Jeg siger min mening: Jeg tror ikke der er mange af os der har sat os ind i racen amerikansk staffordshire terrier der kommer med ovenstående kommentarere.. Hvis man vil noget godt for racen så tager man afstand for alt hvad der overhovedet kunne indeholde pitbull...

• #51   20. maj 2008 Gangster - Sjovt, for jeg har nu altid hørt at pitten netop var mindre end amstaffen ...

I min verden er der dog overhovedet ingen forskel .. og jeg kan ikke se umuligheden af at en amstaff også kunne lave det nummer.

• #52   20. maj 2008 BT skriver jo heller ikke at det ER amstaff, men FORMENTLIG amstaff. Som Janne H så rigtigt siger, så kan man ikke forlange at BT kan se forskel på amstaff og pit !

• #53   20. maj 2008 gangstar >> hvad er det lige du fyrer af... ???? huh.... en pit er højere..?? huh

Ved du egentlig godt at der er forskellige størrelser på pits..???? ved du godt at der er de helt små pits, som ikke vejer mere end de 13 kilo... huh???? hvor dælen har du det andet fra..????

• #54   20. maj 2008 Bulldog 4-ever !
    Hvor ses det tydeligt? Synes de ligner hinanden.

• #55   20. maj 2008 Maria: forståeligt nok!, men så er der tilsyneladene ikke ret mange herinde der vil deres race det godt!

• #56   20. maj 2008 Tina R - ja, jeg synes nu altså også at de er forbløffende ens ...

• #57   20. maj 2008 Tina: Du kan se det på næsen.. En amstaffs næse kan ikke være rød som dem på billedet... Det er rednose pitbulls.. Andre pits der ikke er rednose ligner amstaffen til forveksling..

• #58   20. maj 2008 jeg vil meget hellere råbe: skyd ejeren!!!
    end: Skyd hundene.

Stakkels hunde... deres temperement afspejler jo tydeligt mangel på opdragelse og træning fra ejerens side.
    Og så lader han dem bare vade rundt for sig selv uden opsyn, uden halsbånd, tatovering eller chip... to våben der er blevet lavet og ladt af ejer.

Skyd ejer!!!!!

Stakkels hunde, nu er de døde, ejer får sikkert en bøde og om 1 måned har han hentet en ny amstaff/pitt med kuperede ører.
    Forhelvede da!!!!!!!!!

• #59   20. maj 2008 Jeg siger min mening: Der er vi enige.. desværre...

• #60   20. maj 2008 gangstar >> der er brede, der er tynde , der er små, der er store... de har ikke en fast standard... og jo pits har ligeså mange farver som ast. + de må være rødnæsede og have gule øjne og være helt hvide....

Men nok om det.... håber bare stadig, at familien til broholmeren kommer sig over det chok de har fået... og at broholmeren kommer sig...

det er ganske forfærdeligt det der er sket... :o(

• #61   20. maj 2008 er der ingen af jer med "kamphunde" der kan følge andre i at de er pisse bange for dem???

• #62   20. maj 2008 karina >> so true, so true....

gyng gang >> jeps... smiler

• #64   20. maj 2008 Jeg tror altså at hele indlægget blev misforstået meningen med det var at sige at dem som ejer disse to hunde er nogle idioter måske det skulle have været formuleret lidt bedre sorry man skal passe på herinde kan jeg regne ud

• #65   20. maj 2008 Tina L: Citat - Ved ikke hvad man skal sige andet end idioter

Tror det kan diskuteres her hvem det er der er en idiot, når du slynger sådan en kommentar ud!!

Syntes det er dybt tragisk at de gang på gang angriber - Syntes snart der må bliver gjort noget!! Som vidnet siger - man kan frygte for sine børn.

• #66   20. maj 2008 Maria L: Jo bestemt.. Og jeg kunne aldirg finde på at tvinge folk til at kunne lide min hund eller valg af race.. men jeg sørger for at være en god ambassadør for racen så min hund ikke er en af dem der pludselig angriber nogen..

• #67   20. maj 2008 maria L
    Jo. Jeg forstår godt nogle kan være bange for Mogens.

• #68   20. maj 2008 jeg syntes der skulle være strammere regler for hold af disse racer, jeg kan ikke gå en tur med vores hund uden frygt for at møde en af disse hunde mit hjerte slår så hurtigt og jeg får det mega varmt,, og hvis man siger til folk der har dem de skal tage dem i snpr fordi man er bange for dem griner de bare og siger at det ikke er deres problem

• #69   20. maj 2008 karina *HG-addict* !

Du kan seriøst ikke mene at det er et spørgsmål om opdragelse og træning fra ejerens side ??????????????????????????????

• #70   20. maj 2008 Karina: tror desværre det spejler sig i andre steder end kun ejeren...

• #71   20. maj 2008 maria l >> jo... jeg ville ikke ønske sådan noget for mine hunde, what so ever...
    ser jeg en person med en hund, de ikke har styr på, går jeg over på den anden side..... det er faktisk næsten uanset race.... men jeg er nok hurtigere til , at komme over på den anden side, hvis der går en person med en uopdragen kamphundetype og vedkommende ikke kan holde den... så jeg forstår dig godt...

• #72   20. maj 2008 gangster >> bare i orden... smiler...

• #73   20. maj 2008 altså hvis vi skal tilbage til det, med at der bliver klaget over, at endnu engang kommer der dårlige ord til muskelhundene som endnu engang får forværret sit rygte. Så er jeg ked af at sige det... MEN når man vælger hund, så vælger man også det evt rygte, som racen nu engang har. Ønsker man ikke at skulle være den gode ambassadør for racen, hvor man skal lytte til folks fordomme og være den smilende og så forklare, at det ikke altid passer, det dårlige rygte. Man skal også kunne leve med at ens race bliver skældt ud i aviser osv. Ønsker man ikke at være ambassadør for racen, skal man ikke vælge den race.
    Jeg står selv som spidshundeejer, og skal tit forklare at rygterne om, at min race ikke kan opdrages, og at de ikke kan bo i byer og hvad jeg ellers har hørt af myter om netop min race ikke passer....

• #74   20. maj 2008 Christel: Det "heldige" ved disse racer er at de er avlet til at være hengivne over for mennesker... Men siger selvfølgelig ikke at det ikke kunne ske..

• #75   20. maj 2008 Tilde du misforstår jo totalt jeg synes at dem som ejer de to hunde er idioter hvad tror du lige

• #76   20. maj 2008 Christel "hepper på Diva" .

Det er lige præcis sådanne udtalelser der gør mig fuldstændigt overbevist om at alt - alt for mange ikke aner hvad hundene indeholder.

Jeg har en god veninde med den absolut mest uopdragne hund - men den hopper ikke umotiveret på andre hunde i deres hundegård af den grund.

• #77   20. maj 2008 Så burde man nok tænke sig om en ekstra inden man bare skriver et indlæg..

Christel "hepper på Diva" .: Ja netop..

• #78   20. maj 2008 Kan kun give ...elsker mine vuffer fuldstændig ret ...sådan nogle hunde er der kun en ting at gør: Aflivning

• #79   20. maj 2008 og så skulle der i det hele taget være strammere regler for at være hundeejer idag...
    mange køber jo bare en hund, så skide være med opdragelsen..... men det er fedt at have en sød ( læs; uopdragen ) hund ved sin side... og what the heck... den kommer jo alligevel videre til en anden ejer, når det lige pludseligt ikke er sjovt mere at være hundeejer og andre ting lokker ... eller andre små hvalpe... vi køber og smider væk.... hvem rammer det i sidste ende... dyrene... sad but true....

for at komme tilbage til tråden, så vil jeg håbe at bøden bliver kæmpe høj og at de hæfter for regningen.... men sådan som det er i lille dk, ja... så køber de jo nok snart en ny lille hvalp....... og så starter balladen jo nok endnu en gang + en anden hund er måske kommet til skade...

eller er jeg bare fuldstændig forkert på den... ?

• #80   20. maj 2008 Christel: Groft sagt: Ja.
    Naturligvis findes der hunde der helt fra fødsel af ikke kan reddes, da de har en kampgejst og angrebslyst der ikke kan modarbejdes eller trænes væk.
    MEN, jeg nægter at tro på, at det netop er disse få hunde, som ikke kan reddes, der havner hos uansvarlige hundeejere.
    Nej, jeg tror, at det er de uansvarlige hundeejere der vender potentielle gode hunde til farlige våben.
    Der er mange eksempler på gode familie amsatffer, faktisk er dette jo langt flertallet.
    De historier der kommer, med amstaffer/pitts der angriber, har netop disse uansvalige, ligeglade, naive, hjernedøde, uvidende osv osv ejere.

Jeg er ikke fortaler for muskelhunde, og jeg er stpr modstander af pitts, men jeg vil gerne slå fast, at det altis er menneskenes ansvar, og ikke hundene!!
    Og er det hunde med gener det ikke kan holdes i skak, så er det stadig mennesker der avler... lige meget hvordan du vender og drejer den, ender ansvaret hos ejer eller avler!!!!!!!
    Dette er min mening.

• #81   20. maj 2008 Martine: se ovenstående svar.

• #82   20. maj 2008 Ja over sin formulering!! Det er da klart folk reagerer som de gør.

Det er da sagen fuldstændig uvedkommende om hun self. har kamphunde eller ehj..

• #83   20. maj 2008 jeg er absolut heller aldrig i tvivl om hvad jeg skulle gøre, hvis det nogensinde skulle ske at mine hunde gør andre fortræd... det er aflivning...
    jeg har gjort det før, med schæferen, der var det bare mod mennesker.. :o(

• #84   20. maj 2008 karina *HG-addict* !

Hvordan kan det så være at visse racer bare topper statistikkerne over bideskader ??

Er det fordi en hel race simpelthen tiltaler de forkerte ejere eller hvad ?

Hvordan kan det være at du ikke skæver til gener, egenskaber, drifter osv. Det er måske uinteressant ???

• #85   20. maj 2008 Martine: Hvor finder du den statestik?? Ikke negativt ment, jeg er nysgerrig,,,

• #86   20. maj 2008 Er du dum??

• #87   20. maj 2008 Hvis mine hunde havde gjort sådan noget tror jeg ik de nåede til dyrlæge. Havde revet knoppen af dem med det samme. Ville nok lure lidt hvis pølsehunden var hoppet over et hegn......

• #88   20. maj 2008 hvad for nogle statistikker..???? jeg troede da ikke der var lavet nogle endnu..? opdater lige med en statestik side... smiler

derudover, skal man lige tage statistikker med et gram salt..... de er kun vejledende og ikke muligvis gældende overalt... man skal huske at være kritisk med statistikker... men jeg vil da gerne se een alligevel... smiler

• #89   20. maj 2008 Martine: Åhh nej!! He he.. Nu kommer bidstatistikken... Hvor Amstaffen slet ikke er med.... Jeg ønsker gerne, at se en statistik fra 2007...?

• #90   20. maj 2008 Maria .

Aner det ikke - jeg har bare ved flere lejligheder fået at vide at en race som Sct Bernhard er den race der står for flest bid mod mennesker .. så jeg går ud fra at der må findes en statistik der underbygger denne påstand.

Og undrer mig over, at det så tilsyneladende er folk der er ligeglade med træning og opdragelse der tilsyneladende vælger Sct Bernhard .. ???

• #91   20. maj 2008 Martina: For lige at svare på dit spørgsmål så JA, jeg tror at hele racen (amstaff) tiltaler de forkerte ejere...

• #92   20. maj 2008 jeg skal nok være kritisk.... ss

• #93   20. maj 2008 Det var et spg.

• #94   20. maj 2008 martine >> med sct. bernharden kunne jeg ikke give dig mere ret... de tilfælde med disse hunde jeg kender til, er blevet aggr. mod mennesker, de er ikke trænet og er kun på gårdene... trist ...

• #95   20. maj 2008 Maria -

Du har selv en ... så der er vel fornuftige mennesker imellem ???

Det der til stadighed undrer mig er at nogle folk seriøst mener at det INTET har at gøre med racernes egenskaber, drifter, aggression osv.

Der er da helt klart forskel ... og hvis man ikke evner at indse det, bør man seriøst ikke ha en hund af NOGEN race ...

• #96   20. maj 2008 Christel: Jeg har endnu ALDRIG mødt en aggresiv amstaff.. Jeg siger bestemt ikke at de ikke findes, men jeg har aldrig mødt en... Men er da ked af at du har så dårlige oplevelser med racen..

• #97   20. maj 2008 Det er også kun negative oplevelser jeg har med dem..

• #98   20. maj 2008 Martine>> ja... racen synes at virke som en magnet på de unge mennesker, der skal være seje... puha hvad jeg ikke har hørt af udtalelser... det er ikke så lidt... nogen unge mennesker fatter simpelthen ikke hvad de køber.... det kunne lige så godt have været den nyeste teknologi.. hvor manualen er blevet væk.... de fatter bare hat, af hvad en hund kræver... også især disse typer hunde...

• #99   20. maj 2008 Den statistik er for gammel.. Lad os få nogle fra 2007... Eller slå et blik hen på andre lande... hmmm Der er vist for mange Pit`s.....

• #100   20. maj 2008 Martine: Ja jeg ejer selv en, og jeg ser mig selv som en fornuftig hundejeer.. Jeg ved at jeg har en hund der stammer fra pit'en og jeg ved at den har været brugt/bliver brugt til hundekamp.. Jeg tror bestemt at racens drifter, egenskaber osv har meget aat sige...

• #101   20. maj 2008 Gyng Gang : den statistik du linker til, er da total mystisk... Spidshunde er forskellig racer, det er schæferhunde jo ikke.....

• #102   20. maj 2008 maria det har jeg mødt når jeg har været på arbejde

• #103   20. maj 2008
    **DIMACE**

Der findes jo andre hunde end sct bernhard, der bor på gårde og ikke bliver trænet eller opdraget UDEN at de af den grund bider mennesker.

Jeg synes virkelig man begår en kæmpe fejl, hvis man ikke kigger på "indholdet" at en race ... der ER forskel.

• #104   20. maj 2008 Christel "hepper på Diva" .: Helt enig med: Den gør ikke noget!!

Det siger de alle...

• #105   20. maj 2008 BTW - I'm out..

• #106   20. maj 2008 Christel: Jeg kunne aldrig drømme om at lade min hunde hilse på andre hunde hvis ikke ejerene selv tog initiativ til det.. Og så er jeg af den overbevisning at man aldrig kan stole 100% på en hund ligegyldig hva rece den er, så den med at den ikke gør noget holder ikke for nogen..

• #107   20. maj 2008 jeg har dog ud af alle de ast,jeg har mødt.... der har der været 2 tilfælde hvor mine ikke skulle lege eller dele rum med dem... så har da set hvordan en ast ser ud, når den er vred.... den kan være uhyggelig....

til gengæld er en vred schæfer eller belgier eller rotte, dælme heller ikke at spøge med, der går jeg udenom... laaangt udenom.... det gør jeg også med disse... arrige hunde skal ikke i nærheden af mig... eller mine...

• #108   20. maj 2008 korrekt, hvor tit hører man ikke folk råbe den gør ikke noget, og 2 sec efter er ens hund bidt

og det gælder jo så for alle racer

• #109   20. maj 2008 Plejer at sige: Den har ik gjort noget. Endnu.........

• #110   20. maj 2008 og den statistik hvor sct bernhardshunden var nr 1, chow´en nr 2 og samojeden nr 3. var da også total misvisnende, for det var noget med at et lille antal samojeder var afleveret til aflivning, hvoraf et endnu mindre tal var pga adfærdsproblemer (der var ikke tale om, hvilke problemer, hvilket kunne være alt fra, at hunden ikke kunne være alene hjemme til at den var bidsk) så regnede man procenten ud af det, og derfor blev det en høj procent... Jeg nævner her samojede, da det er min race

• #111   20. maj 2008 Der laves ingen bidstatistikker her i landet... Så vi får aldrig et svar, vi må nøjes med, at åbne aviserne.. og håbe på billeder!

• #112   20. maj 2008 martine >> jeps... der er forskel på hunderacer... man skal se på hvad man selv kan klare.... og hvad hunden indeholder... smiler.. det er vigtigt... det er også vigtigt, at tage sine forbehold som hundeejer... både overfor andre, men også overfor sine egne....

• #113   20. maj 2008 Martine og Christel: Jeg undskylder jeg svarer så sent... har lige gang i så mange tråde. ;0)

Nej, vil BESTEMT ikke underkende gener og drifter... det er jeg ked af hvis det virker som om jeg lukker øjnene for dette, for det er ikke meningen!! Men jeg mener stadig at drifter og gener med rette træning OG forhåldsregler kan håndteres. (med forholdsregler mener jeg f.eks. at beholde hunden i snor, ikke lade den lege voldsomt med andre hunde, holde den væk fra børn osv osv)

Skulle en hund fødes "ond" (hvilket bestemt er de færreste!!!) så vil jeg stadig ligge ansvaret hos mennesker, da de har valgt at lade hunden parre.

Og ja, jeg tror bestemt at enkelte racer særligt tiltrækker de uansvarlige og uvidende hundeejere!
    Det tror jeg netop er humlet i muskelhunde diskutionen!!

• #114   20. maj 2008 Jeg syntes det er forfærdeligt.....
    Men der er vel en grund til de kalder dem kamphunde, nu de er gået sådan amok på en anden uskyldig hund.... så kamphund syntes jeg passer helt fint i denne sag

• #115   20. maj 2008 Hmm.. gyng gang hvorfor hænge andre racer ud????

• #116   20. maj 2008 Janne H >> præcis...

man er som hundejer ansvarlig for ikke at påføre eller udsætte sin egen eller andres hunde i en situation, hvor helvede kunne bryde ud...

• #117   20. maj 2008 **DIMACE**

Det er også derfor jeg stejler når jeg ser udtalelser som at det er et spørgsmål om opdragelse og træning ..

Der er forskel på racer - kørte jeg min malle som jeg gjorde med mine schæferhunde fik jeg nok ikke det helt vilde resultat ud af det.

Men mange amstaff-ejere har den der " ´hvis de bare får en MASSE kærlighed, så bliver de ligesom alle andre hunde"

og det undrer mig at man seriøst tror på at med de ca 300 forskellige racer vi har i DK ( er ikke helt sikker på tallet ) tilsyneladende kan lave dem ALLESAMMEN helt ens .. udelukkende ved hjælp af en masse kærlighed.

Den holder altså ikke !

• #118   20. maj 2008 Martine, det ville da ellers være smart *G*

• #119   20. maj 2008 Så lad os dog gøre det lovpligtigt med en stamtavle på en amsatff, fra enten dkk eller fci. Så burde der ikke længere være mere snyd

• #120   20. maj 2008 Det glæder mig meget at Ekstra Bladet nu har ændret teksten - så der står Rednose Pitbull i stedet for Amstaff

• #121   20. maj 2008 Janne H -

Ja - men også lidt kedeligt, ikke ???

Ville da være super nederen hvis jeg, den dag jeg skal til min IPO3 vågner op og opdager at Iroc pga en MASSE kærlighed har besluttet sig til at opføre sig som en collie f.eks ...

:o)

• #122   20. maj 2008 Hundene har sikkert haft nogle rigtige dårlige ejere.... og det er så trist.

• #123   20. maj 2008 gyng gang
    jeg synes det er lidt interresant at du kun vælger at sige er ambull, og ikke nogen af de tre andre racer hun er.. er der en speciel grund til det?

• #124   20. maj 2008 Martine: LOL

ja det ville sq ikke være smart *G*

men korrekt, man kan sq ikke leve af kærlighed og kildevand.

• #125   20. maj 2008 Christel "hepper på Diva" .

hehe ...

• #126   20. maj 2008 gyng hvorfor sagde du så ikke sankt bernhardt bla, eller boxer bla... er der en grund til at du fremhæver ambulen

• #127   20. maj 2008 Ja trådene ender altid i lalllallalla - total irriterende engang imellem

• #128   20. maj 2008 martine >> ej, det holder ikke med kun kærlighed, gid det var så vel... gggg...

der skal skam træning til også...

nej, jeg viller ikke træne på samme måde med mine hunde nu, som jeg gjorde ved schæferen jeg havde, der skal lidt noget andet til, men har tricket, så er det egentlig ikke så svært....

jeg tror at mange, ikke er konsekvente nok i deres opdragelse af hund. Det være sig gældende indenfor stort set alle racer... næh men råben og skrigen, slåen, det er noget der dutter... ( forstår du hvad jeg mener ?) ignoreren og ingen træning.... det er ikke en dukke man har mellem fingrene, det er ikke et menneskebarn, uanset om man har børn eller ej.... det er et dyr, der skal tilpasses menneskenes hjem, med respekt begge vegne... stoler aldrig 100 % på en hund, ej heller mine egne... det har jeg aldrig gjort... havde jeg gjort det, havde vores genbo's datter, måske ikke været hel idag... (dagen efter kørte jeg ned med vores schæfer til aflivning)
    derudover har de forskellige hunderacer, forskellige egenskaber, som kan bruges eller misbruges... nogle mere end andre....

• #129   20. maj 2008 hehe min Anton er en wanna be Bull dog

• #130   20. maj 2008 Gyng gang - nej det er ligeså slemt som at skrive cola og popcorn smiley

• #131   20. maj 2008 nåhhh jeg vil i seng og sove min skønhedssøvn:-) så siger hermed Roger over and out

• #132   20. maj 2008 man kan ikke gøre andet end, at håbe på, der bliver indført et eller andet specielt hundetegn eller kort til et specielt reg. som man konstant skal have på sig... så de hunde der ikke er blevet special reg. bliver taget fra ejer, med det samme...

det vil ikke fjerne utrygheden, for den kommer til, at vare mange år endnu, men forhåbentlig kan almindelige mennesker gå i fred, for aggr. løse hunde... eller være i fred i deres haver, sammen med deres egne dyr... uden at de bliver overfaldet.... for" the bad guys" , vil alligevel pisse på loven ( sorry sproget)... og bruge / misbruge hunde til noget de kan tjene penge på... :o( men det ville gøre det nemmere for politiet, at tage hunden lovmæssigt væk fra ejer...

• #133   20. maj 2008 jeg er med på at vi ikke vil være udeover alle problemer.
    Men jer tor det hele vil blive mere normaliseret i forhold til andre hunderacer - en schæfer eller en rottweiler kan jo også være noget så aggressive.
    Vi slipper ikke af med "problemet" ved at gøre amstaffen ulovlig. Så bliver det måske rottweileren der tager over.
    I mine øjne er problemet at "de seje" (jeg kunne ikke lige finde bedre ord) har fået øje på amstaffen, og de aner jo intet om den, og tar den kun pga det den i offentligheden nu udstråler, efter alle disse dårlige historier.
    Gør vi den ulovlig, får de bare øje på en anden race som de ødelægger.

• #134   20. maj 2008 Christel:
    Du skriver:
    Uanset hva er det IKKE medierne eller andre der farver folk det er folks egne oplevelser !!

Det er jo ikke helt rigtigt,
    for er sikker på at de store røde bokstaver med en fed overskrift der lyder KAMPHUND og hvorefter de smider om sig med racenavne, godt kan være med til at familien danmark........ følger troppen og tænker gud de må være farlige....
    herefter bliver emnet taget op til div. familie og venne middage og folk tror oftest på hvad der bliver sagt.......
    Og hvor er det bare rigtig synd, syntes bare man burde lave lov om at, de såkaldte muskelhunde ikke må opdrættes eller sælges uden tavle og de alle SKAL mentaltestes før de indgår i avl......
    hvorefter ALLE hundeejere har en hvis kvote at udfylde på træningspladsen sammen med hunden.....

og ja der vil stadig være dårlige hundeejere og hunde der bliver skøre i hovdet men lur mig om en (lab) ikke også kan få et tick
    og uanset race,
    sådan et stunt som de 2 omtalte hunde i artiklen her har lavet skal efter min mening uden tvivl skydes!
    stakkels familie med broholmeren håber den kommer sig nogenlunde hurtigt...

Har ikke selv haft de bedste oplevelser med amstaffen, men det giver mig da bestemt ikke ret til at dømme alle inden for racen (hvor ville det være nemt og smålligt)

• #135   20. maj 2008 men kæft hvor vile jeg glæde mig til at se folk i hovdet når jeg næste gang på gåturen pressentere mine små muskel egern ....LOOL....

• #136   20. maj 2008 en rigtig pasta...>> jeps.... hvor er det godt skrevet.. smiler

nu hopper jeg sgi da i seng.... skal op kl 4.15... kan I sove godt....smiler

gid mine drømme må vandre til den ulykkelige familie og BH'eren og sende dem varme tanker ....

• #137   20. maj 2008 så sent som forleden dag mødte jeg en dame der spurgte hvad race Tabu var, jeg fortalte det og hun spurgte om ikke det var dem der stod så meget om i aviserne, og det måtte jeg jo sige ja til.

hun og hendes hund fik dog heldigvis en god oplevelse med racen, og vi fik snakket lidt frem og tilbage om det.

Det er i mine øjne sådan nogle oplevelser folk skal have

jeg lægger ikke skjul på at min KAN være farlig, at der er nogen fjolser her i DK der slet ikke burde have den race, og jeg forstår godt folk er bange for dem. Men jeg kan gøre mit til at sørge for at folk ikke skal være bange for at møde mig eller mine hunde.

• #138   20. maj 2008 Frk. Lautrup !

der stod Amstaff tidligere, de har rettet det

• #139   20. maj 2008 Jeg kan ikke se problemet i at kalde dem kamphunde. Jeg kalder mine egne kamphunde racer. Muskelhund eller terrier er bare et pænere ord for det. En jagthund er en jagthund, og en slædehund er en slædehund, og det samme med en kamphund. Alle hunde er dejlige hunde med en god ejer.
    Denne tråd viser igen og igen, hvorfor man kalder disse hunde kamphunde. Kamphunde kan lave fryglig stor skade på andre hunde, så hold jeres kamphunde i snor, hvis ikke de kan med andre. Ellers ender det med, at de bliver forbudte.

• #140   21. maj 2008 Jammen -sikke en herlig nyhed ! smiley
    De er døde ! smiley

• #141   21. maj 2008 det var 2 stk red nose pittbulls og kunne se de havde klippet ørene så kamphunde er det helt sikkert.
    sikkert en indvandre der har haft dem og brugt dem til kamp eller til og skræmme folk med..
    sys det sker for tit efterhånden, og så kan jeg ik se folk blir så pisse sure over de racer blir kaldt kamphunde, for i vores øjne kunne alle hunde blive kaldt dette ord dog ser man jo sjældent en gårdhund gå sådan grassat.
    Nej lad os få det dyrepoliti og få indført strenge regler med hold af de hunderacer der er problemer/populære i det miljø "kamphunde"

• #142   21. maj 2008 synd for den stakkels hund... derudover synes jeg det er ærgerligt der skal lægges føde til folks fordomme med overskrifter ... har lige læst en anden tråd om en schæfer og hønsehund der har angrebet og skambidt en hund - det kommer ikke i avisen og medfører heller ikke så mange reaktioner herinde - hvorfor mon ??

• #143   21. maj 2008 men det er stadig en rednose og en armstaff men det er ik kun 2 armstaff og det er så nemt at sige 2 armstaff men det passe ikke for man kan tydelig se den enden er en rednose

• #144   21. maj 2008 Gu er det da kamphunde når de forcerer en hundegård for at slås med en 3. hund!!! Og nej det er ikke amstaffs, det er beklageligt at det går ud over amstaffen igen igen igen.....

Britt - nu fortæller du ikke hvordan episoden med hønsehunden og schæferen er sket - har de begge været på "rov" og forceret et hegn for at komme ind til en 3. hund og slås??

FACE IT!!! Muskelhunde HAR en anden ADFÆRD end en schæfer eller labrador eller broholmer....
    Længere er den ligesom ikke!!!

Men det er jo typisk at folk begynder at ynke herinde så snart der bliver skrevet negativt om muskelhunde - whatever race....
    I kan jo SE med jeres ØJNE at det er pitbulls der er tale om - så hvorfor tude over at de siger amstaff.... - GRIB KNOGLEN og ring til TV2 og fortæl dem sandheden istedet for at sidde herinde og MUKKE!!

• #145   21. maj 2008 Skrækkelig historie, og skæmmende at man ikke længere kan have sine hunde gående i sin egen have..

Er det mig der tager fejl, eller var der en lign. sag på Lolland med en skt. Bernhards hund for et stykke tid siden, med 2 "kamphunde" lign. hunde? Så måske er det ikke første gang de to rødnæser har været på spil...
    Har man fundet ejeren til monstrene??

• #146   21. maj 2008 milder batmusen R:

Desværre er denne form for agresivitet normaladfærd for en pitt, derfor er de ulovlige... Ellers er jeg meget enig i dit indlæg..

Kommentér på:
Så kom ordet kamphunde igen i avisen

Annonce