{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Kan ikke være alene hjemme!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har et stort problem med min bulldog, Tika. Hun er 10måneder gammel, og plejer at være alene hjemme uden problemmer, dog hvor jeg har hende i et stort bur.

Problemmet er her den sidste 1½ uges tid, har hun slet ikke kunne holde ud at være i buret. Når jeg kommer hjem fra arbejde, står buret 2 meter fra dets oprindelige sted, og hun har blod på snuden fordi hun nærmest prøver at smadre buret med sin snude. Det er en rigtig ærgelig situation fordi jeg ville meget gerne have at hun bare kunne gå frit rundt i lejligheden, men hver gang jeg har forsøgt, har det som regelt kostet,: en seng, et par sko, tøj m.m. så mit eneste valg er hun er i bur. Hun har legetøj, kød ben og vand i buret, mens jeg er på arbejde. Radio/Tv kører altid i baggrunden.

- Nogle forslag ideér ?

- På forhånd tak

Mvh

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke være alene hjemme!!!
  • #1   27. maj 2008 Synes det er MEGET syndt at hun er i bur...!
    Du skal bare igang med alenehjemme træningen, først 2 min,så 3 min, så 5 min, så 7 min så 10 min osv..
    Tager langtid men er nødvendigt, og så fjern de overflødige ting som sko og diverse fra gulvet som er lige til at gå til...
    Men når du efterlader hende i 2,5,eller10 min hvor langtid man nu er kommet, så efterlad hende altid træt eller beskæftiget!

• #2   27. maj 2008 Tja et bur er mange gange symptombehandling, altså man fjerner hundens muligheder for at ødelægge men hunden bliver ikke mere sikker på at være alene af den grund. Og med det du beskriver lyder det som en hund der er meget bange for at være alene, og det skal jo komme til udtryk på en eller anden måde.
    Har i overvejet at kontakte en træner/adfærdsbehandler af en slags?
    Men tror ikke i kommer udenom at begynde forfra på træningen, altså helt tilbage til start. Nu skriver du heller ikke noget om hvordan i har trænet med at være alene i hele huset og heller ikke hvordan i har vænnet den til bur, så det er ikke til at sige hvad der er gået galt.

• #3   27. maj 2008 Ja jeg syntes også det er synd for hende + det er grimt af h.t. at have stående i stuen smiley Buret måler dog 120x74x83, så det er en forholdvis pæn størelse. Men det kan da være jeg skulle til at prøve den træningsmetode uden bur.

• #4   27. maj 2008 hun var været i bur de sidste 6 måneder uden nogle problemmer overhovedet, hun ligger bare og sover når jeg kommer hjem, men lige den sidste 1½ uge har det været helt slemt. Snakkede med en træner som forslog at jeg brugte et mindre bur, så de de ligger sig ned og slapper af, kan være det virker, syntes dog det er meget at "spære" hende inde i så lille et bur, som jeg f.eks. bruger til transport i bilen. Men der falder hun altid til ro lige med det samme...

• #5   27. maj 2008 Hvor længe ligger hun i det bur ?

• #6   27. maj 2008 Det er da vel løgn at en træner har anbefalet at bruge et mindre bur.. håber ikke du følger det råd.. din hund er tydeligvis hunde angst for at være i det bur og tror ikke det hjælper at komme hende i et bur der er endnu mindre...... Bliver sgu en smule ked når jeg læser sdan noget her......

• #7   27. maj 2008 Har heller ikke taget mindre bur i brug da jeg syntes det vil være synd. Men jeg kender mange der bruger bur og det har selv fungeret perfekt for mig og hende, hun har aldrig beklaget sig før nu. og alle forsøgene på at hun er alene hjemme har snart koster 60.000kr i senge, sko og det hele smiley

• #8   27. maj 2008 det er da klart hun falder til ro når hun er i det mindre bur i bilen..så er hun sammen med jer og ikke alene.. ideen om et mindre bur er helt vanvittig i mine ører.. bare igang med noget alene hjemme træning...

• #9   27. maj 2008 hun ligger 6timer i bur

• #10   27. maj 2008 syntes da ikke det bur kan være mindre til så stor en hund.......
    Har du ikke overvejet, at din hund er meget bange for at være alene ?

• #11   27. maj 2008 når hun har været uden bur har hun så haft fri adgang til hele dit hjem..eller bare et værelse??

• #12   27. maj 2008 hele hjemmet.

• #13   27. maj 2008 og hvad har hun inde i buret??

• #14   27. maj 2008 kødben, vandskål, legetøj, madskål (efterlader hende altid mens hun spiser sin morgenmad) og sit tæppe at ligge på

• #15   27. maj 2008 tro mig jeg har været der med alene hjemme problemmer ...skrig og skrål...og jeg er enda aldrig mere væk fra eddie end mere end højst 4 timer ...men det der gjore sagen dengang han stoppede var KUN 1 rum...fjrensyn tændt med lyd ...ikke for højt og lukkede persienner ...en flaske med godbidder i og et ben og hans bamse ...efter det har der ikke været en lyd mere fra ham...

• #16   27. maj 2008 okay, jamen det kunne da være jeg bestemt skulle prøve det ? Hvor stort et rum vil du anbefale? køkken, badeværelse ?

• #17   27. maj 2008 og intet måltid mad før jeg går for hvad hvis nu det trykker:-)
    så stå han der og kan ikke komme ud...
    (har en tendens til at lave lige efter han har spist)

• #18   27. maj 2008 oki, hun plejer altid at lave 1 & 2 ved sin morgentur, inden morgenmaden

• #19   27. maj 2008 jeg har soveværelset til ham ..hvor hele sengen jo dufter af os..det tror jeg også er meget vigtigt ..soveværelset er ca 9 m2...

• #20   27. maj 2008 prøvede engang at lade ham være i hele lejligheden ...og sagde til min nabo om hun ikke lige kunne høre efter og der var så tuderi da jeg var væk...så den er god nok hos ham her han kan ikke overskue flere rum...

• #21   27. maj 2008 okay, mit soveværelse er ca. 25 kvadratmeter hvorimod køkkenet er ca. 9kvadratmeter, hvilket vil du anbefale. Der er tv i soveværelset og radio i køkkenet

• #22   27. maj 2008 Tror du skal overveje at fodre hende og så lufte hende bagefter.. de fleste hunde har noget de skal af med ikke ret lang tid efter de har spist... det kan bla. vare med til at gøre hende urolig.... har hun været i løbetid--??? det kan også være hun er på vej ind i sin første løbetid det kan nemlig også ændre hendes adfærd.....

• #23   27. maj 2008 det kan godt være dit soveværele er stort men alligevellet kun et rum ..og jeres seng er der ..ved ikke hvordan du har det med at hun er deroppe??

• #24   27. maj 2008 har også en veninde hvor hendes hunde gør og tuder hvis hun ikke har persienner for...ellers kan de kigge ud...

• #25   27. maj 2008 sorry alle stavefejl...

• #26   27. maj 2008 hun har det med at liste op i sengen om natten smiley så det genererer mig ikke hun er i sengen, men har oplevet et par gange hun har tisset i sengen når hun har været alene hjemme uden bur.

Hun har lige afsluttet sin 2. løbetid.

Men det vil jeg da prøve med soveværelset imorgen. - og håbe der ikke ryger endu en seng smiley

• #27   27. maj 2008 ja desværre må man ta det med ...
    ja prøv soveværelset ...håber det hjælper ...det er så forfærdeligt at ha alenehjemmeproblemmer med sin hund troede aldrig at ham her kom af med det tilsidst ...men det lykkedes..

• #28   27. maj 2008 Kan hun eventuelt være falsk drægtig...??? kan det vare det der gør hende urolig..??? Har hun ellers ændret adfærd det sidste stykke tid.....???

• #29   27. maj 2008 Tror jeg vil prøve med soveværelset imorgen smiley og håbe på det bedste, hehe....

Nej hun har ikkke ændret adfærd, tror heller ikke hun er falsk drægtig for hun slæber ikke rundt med noget efter sig hele tiden og prøvet at beskytte det.

• #30   27. maj 2008 tak for hjælpen alle sammen & sov godt

• #31   27. maj 2008 sålidt..

• #33   28. maj 2008 bare lige et enkelt spørgsmål: har i ikke mulighed for at finde en hundelufter der kan komme i løbet af dagen?........

• #34   28. maj 2008 Thomas P - Vil anbefale dig atprøve at lade hende være i køkkenet, med radioen tændt. Især hvis du spiller meget musik/radio når du er hjemme. Selvom du kender mange der bruger bur, fjerner det jo ikke DIN hunds angst, som hun tydeligvis har. Det at du har sat den i bur, fordi den ødelagde ting, har jo heller ikke fjernet hendes angst - blot begrænset den. Nu er hun blevet stor og stærk, og forsøger at gøre opmærksom på, at hun ikke trives med den løsning.

En hund på 10 mdr. der har haft 2 løbetider kan også være tegn på mistrivsel. Syntes du skal få fat i en adfærds fidus, der jo vil vurdere ikke bare hunden, men også dig og den måde du gør tingene på.

• #35   28. maj 2008 Enig med smUdi *G*

• #36   28. maj 2008 Tante & Susie - hæ hæ

• #37   28. maj 2008 godt råd - og bestemt et forsøg værd;o)

• #38   29. maj 2008 også huske på at det skal gå minimum 20 minutter efter hun er blivet luftet til du går fra hende, så hun når at falde til ro efter turen. Afgrænse køkkendelen til din hund. Lad være med at gøre noget stort ud af når du forlæder hende.
    Vente med at gå fra hende til hun har spist sin mad og du set hun faldet til ro...fordi mange hunde går gerne bananas lige efter de spist af nogen grund. Mine hunde skal jeg altid sige til at de skal gå og lægge sig efter de spist...fordi ellers går de igang og leger. Så går det 5 minutter og så er al deres energi gået ned i maven og så snorksover de helt pludselig.
    Hvis du har mulighed så træne at du kommer og går nå hun er i køket ...lad være med at sige noget til hende, du laver lidt køkkenarbejde, og går igen for at komme tilbage igen. Tilslut gider hun ikke rejse sig op fordi du kommer og går hele tiden, og slapper af.
    Hvor gammel var hun så når hun kom i løbetid den første gang ?????hun er 10 måneder gammel nu....bulldog..
    Kom det blod den første gang ? for det jeg tænker er som nogen anden sagde : Måske er det hendes første løbetid som er overstået, og det kan være meget forvirrende for en tæve...og at det måske er derfor hun rumlr rundt som hun gør.
    Bare en tanke.
    Held og lykke med hende
    Hilsen Åsa

Kommentér på:
Kan ikke være alene hjemme!!!

Annonce