{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.034 visninger | Oprettet:

Ang. dyrelæge og priser {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle

Jeg har forhørt mig rundt omkring med priser og således ved dyrelæger. Der er en DEL forskel fra Jylland og Sjælland. Blandt andet kender jeg en der har været ved dyrelægen og få trukket tænder ud osv. Hele den konsultation kom hun af med 800 kr (og det var i Jylland)

Herovre på sjælland ville det da helt sikkert løbe op i 1500 kr! så der er sku en del forskel

min familie bor i frhavn og bruger den BEDSTE dyrelæge i Sindal smiley brugte den osse selv da jeg boede deroppe. Så er mit spørgsmål til jer, ved godt jeg selv afgøre om jeg vil.

men få dyrelæge i Jylland, det er trosalt kun hvert år hunden ska til dyrelægen. (og jeg besøger min familie ca. 2-3 måned alligevel) Jeg ka spare en masse penge ved det

Hvis der opstår noget akut, ka man vel tage til hvilken som helst dyrelæge på sjælland, selvom man har sin faste i jylland ikk? (det er det jeg tænker mest på)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. dyrelæge og priser
  • #1   29. maj 2008 Så vidt jeg er orienteret, er du ikke bundet af din dyrlæge. Du kan frit vælge fra gang til gang. Hvis det da altså er optimalt for hunden.
    Så egentlig kan du vil gøre som du vil.
    Det er vel mere et tillidsspørgsmål, end et pengespørgsmål?
    Jeg køre foreksempel selv 5-7 km for at komme til dyrlæge selv om der ligger 3 lige ved siden af mig... Og prisen, det ved jeg faktisk ikke om der er forskel på.

    Men det var dog en stor forskel. Men det er jo det samme med prisen for hunden.


  • #2   29. maj 2008 Det er vel ikke altid kun er sprøgsmål om prisen ? Hvordan bliver hunden bedøvet og hvor meget opsyn er der med det ? Har skisme hørt mange skræk historier.
    Der er mange forskellige priser, men for mit vedkommende er det alfa og omega, at jeg stoler 100% på min dyrlæge. Jeg har 55 km til min dyrlæge.
    Der er ingen, der får lov til at bedøve mine hunde, hvis ikke jeg stoler 100% på dem.
    Man kan vælge at bruge forskellige dyrlæger, alt efter, hvad man skal have gjort ( Vac. Tandrensning osv )
    Jeg har det fint med, at have en fast dyrlæge ( selv om de måske er lidt dyrere, de kender mig og de kender mine hunde :o)
    Har jeg en tæve, der skal føde. Får jeg dyrlægens privatnummer, hvis der skulle opstå problemer. For mig er det guld værd. Det kan slet ikke gøres op i penge.
    Jeg er så glad for min dyrlæge/dyrlæger :o)


  • #3   29. maj 2008 Mener ikk man altid skal kikke på prisen, men på hvad der er bedst for hunden.

    Jeg køre fek. aldrig selv ind til dyrlægen, da jeg mener det er bedst for hunden, at blive behandlet i vandte omgivelser.

    Der kan selvfølge opstå noget, som ikke kan klares her hos mig fek. et kejsersnit.
    Det samme med hvalpene, betaler gerne ekstra for at de kommer her ud og chiper, vacinerer, og sundhedstester dem, det er der to gode grunde til, det er nemmere, end at komme ind til dyrlægen med 8 -10 vildbasser på 8 uger, og jeg udgår, at de bliver udsat for den smitte fare, som kan være i venteværelset (ved jo aldrig, hvad den sidste klient fejlede)

    Jeg kikker ikke så meget på prisen, men på kvaliteten, og servicen.


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #4   29. maj 2008 Christina.
    Kan godt forstå at du er glad for dyrlægerne i Sindal. De er rigtige søde og dygtige. Jeg bruger et dyrehospital der ligger 7 km derfra, men de 2 dyrehospitaler samarbejder om vagter i helligdage, så jeg har også været på besøg i Sindal.
    Når du så tit besøger din familie, så kan Sindal jo sagtens blive "din faste" dyrlæge, selvom den ligger lidt langt væk.... Er jeg på ferie på Sjælland... og der sker mine hunde noget... så kører jeg jo ikke hjem med den.... men finder en dyrlæge så tæt ved, for at få behandling.
    Så ja... valg af dyrlæge hænger både sammen med tillid og pris... og ja... der er forskel på dyrlægers pris på sjælland og i jylland... ved at en aflivning og bortskaffelse af en hund på sjælland løber op i over 1000.... bortskaffelsen af den lille hund på sjælland koster over 300 kr.... her i jylland kan aflivningen gøres for 588... og der kostede bortskaffelse 67 kr. Og skal lige sige at det er ved min egen dyrlæge som både hunden og jeg kender godt.... og har tillid til. Prisen er uanset om det skal være herhjemme eller på klinikken... (7 km. imellem os).
    Så hold du ved Sindal.... de er meget dygtige....


  • #5   29. maj 2008 jeg bor i Jylland, og der lyder 800 billigt for en tand udtrækning, hvertfald hos min dyrlæge smiley

  • #6   29. maj 2008 okay, ja jeg er os egentlig lige meget hvor langt jeg ska køre for at komme til dyrelægen (bare dyrelægen er god) og jeg er MEGET tilfreds med dem i Sindal, ingen problemer har der været med dem. De er så søde og rare og de elsker bare dyrene så højt.

    og når jeg alligevel ska besøge min familie, så er det jo intet problem. Det var noget andet hvis jeg ik havde familie i Jylland. og det er jo bonus at man oss spare en masse penge.

    Fint man sagtens ka vælge imellem dyrelæger. Jeg er sikker på jeg vil benytte mig af den mulighed, da jeg syntes Sindal er god


  • #7   29. maj 2008 Tror jeg gav ca 1200,- for tandudtrækning i nordjylland.

  • #8   29. maj 2008 trine> okay, jamen der er så os forskel på dyrelæger. men det er stadig billigere end herovre på sjælland er jeg 100% sikker på

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #9   29. maj 2008 Jeg giver 400 + moms for en tandrensning + et lille ekstra tillæg hvis nogen tænder skal trækkes ud. Det er også i Nordjylland.
    Da jeg fik Soffy trængte hun meget til tandrensning. Hun fik 3 fortænder rykket ud. regning....650,- kr incl. moms.


  • #10   29. maj 2008 Ja, der er meget forskel på priserne, både landsdelene i mellem, men bestemt også bare fra dyrlæge til dyrlæge, også heroppe i nordjylland.

  • #11   29. maj 2008 Jeg tror at man skal have diverse godkendelser med når man snakker priser også.

    Det er ikke alle der er eksempelvis godkendt af den danske dyrelægeforening!!!! Hvad med kurser og udstyr? Er den "billige" i bund og grund lige så god som den "dyre"? Jeg tror på den led at kvalitet og pris hænger sammen et langt stykke af vejen.

    Og forresten har jeg set at jeg kan komme billigere til dyrlægen i Kbh end Aalborg, så det er ikke generelt at der er billigere i Jylland.


  • #12   29. maj 2008 bianca> okay. Ja somsagt der er forskel. vil selvf os forhøre mig hvor "billigt" det er i Sindal, hvis det ik er billigere end her er det jo unødvendigt at skifte.

  • #13   29. maj 2008 *Christina & Ludwig * - personlig syntes jeg du hellere skal gå efter kvalitet end pris.. Jeg har den dyreste dyrlæge i byen, men kvaliteten er også derefter

  • #14   29. maj 2008 lilly> det er jo os det jeg gør. jeg sys at Sindal er en skide god dyrelæge + jeg sys de levere en meget god service iform af at de er super søde, kærlige overfor dyrene og det de udarbejder er også godt. så det er ik kun prisen jeg går efter

    men den spilder os ind, og især hvis jeg ska vælge en dyrelæge som ligger 500 km væk fra hvor jeg bor!


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #15   29. jan 2013 Jeg har bare verdens bedste dyrelæge. For mig betyder prisen ikke noget, da det er min lille "baby" det gælder. Jeg vil være 100% tryk ved min dyrelæge og det andet personale på hospitalet.
    Man kan altid ringe og snakke om forskellige problemer og spørgsmål man har, og det er super vigtigt syntes jeg. De har altid god tid til en, lige meget om det er klørene der skal klippes eller det er det årlige sundhedseftersyn.
    SUPER god dyrehospital!


Kommentér på:
Ang. dyrelæge og priser

Annonce