{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil lige høre...
  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #1   25. okt 2005 Jeg har tit set de samme navne i stambøgerne og synes ikke på nogen måde at det er ok.

  • #2   25. okt 2005 June - Jeg kan kun bakke op omkring dette, det er sgu noget svinerri og ikke mindst osse for dig, jeg ved jo hvor meget du har glædet dig til at få den hund og nu er det hele tabt på gulvet. Men det er rigtig godt at du ikke bare siger nå pyt, men vælger at ta afstand fra det på trods af det store arbejde du har lagt i at finde den rette hund (troede du) og snakke med opdrætter osv.
    Kram herfra.. du skal nok finde dit guld et andet sted.. ;o)


  • #3   25. okt 2005 Julie - Det kaldes "Grov linjeavl" som vel egentlig bare er et pænt ord for indavl? Linjealv er ikke forbudt, men burde være det når det er i sådan én grad som denne...!

    Mette, Ja, jeg må i gang igen smiley Andet er der jo ikke rigtigt at gøre... Hund nr.3 <i>skal</i> findes før eller siden *S*


  • #4   25. okt 2005 Hej Reese - interesant med et andet synspunkt. Nu har jeg jo været inde og lure og kan se at det er længere ude at Vegas aner er forbundet.. Jeg ved nu stadig ikke helt hvad jeg mener om det... Synes stadig ikke at det er i orden. Har det dog bedre i og med at det er væsenligt længere ude end i tilfældet med bulleren, men..Jeg mener stadig at der bør være flere hunde i verden end lige dem som der er anvendt i dit tilfælde...

    -Og så vil jeg self lige skrive at jeg godt er klar over hvordan bulleren og så mange andre racer er blevet fremavlet i sin tid, men mener dog at vi nu er i stand til at tage afstand fra det... (?)


  • #5   25. okt 2005 Reese : Så forklar ig lige hvornår det er okay? Så længe hundene er raske og sunde?
    Hvis jeg skal kunne forstå det (det vil jeg gerne da jeg har indtrykket af at du som sagt har styr på det du laver) , vil du så ikke lige forklare mig hvor grænsen går?


  • #6   25. okt 2005 jeg synes selv at linie avl på et tidspunkt bliver til indavl - grænsen er i hvert fald svær at se!

  • #7   26. okt 2005 Reese, tak for en flot gennemgang af dit synspunkt. Jeg har fået et nyt syn på tingene efter at have læst dit indlæg.. Men overbevist om at det er "okay" (etisk korrekt) er jeg nu stadig ikke.. Men det lyder som om at vi kunne få os nogle gode diskutioner irl :0)
    Men mht til at købe en hvalp efter en halvsøskendeparring forbliver min mening uændret -sunde hunde eller ej...



  • #8   26. okt 2005 *LOOOL* Nej, nej, jeg sletter mig skam ikke! Det er jeg for stolt til - jeg skal losses ud ;0)

    Jamen jeg skal udstille Joker lørdag i Herning, vi jagter jo det sidste CK *Gg* Men det er sådan at jeg skal til Sunds søndag, hvor min foderleverandør skal udstille hendes gd´er i unghunde klassen i Herning, så det ender nok med at jeg kommer forbi i Herning igen om søndagen... Skal nemlig hente en ordenlig omgang foder :0) Så sparer jeg nemlig omkostningerne ved leveringen *S*


Kommentér på:
Vil lige høre...

Annonce