{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Vægttab :( {{forumTopicSubject}}

Ja, der er jo mange med Cavalier'er som kæmper med overvægt.. herhjemme kæmper vi med undervægt.. Nando vejede jo flotte 6,2 kg, men nu har den lille sk*d tabt sig, så han kun vejer 5,9....................

IHH, og han får ligeså meget foder som han plejer (har foder ad libitum). Altså ingen ændringer i foder eller aktivitetesvineau...

Så nu er der aftalt med dr dyr at vi kommer ned og får ham kontrolvejet 1 gang om måneden, for han må ikke tabe sig mere...

Så gode råd til hvordan man får sin vaps til at tage på i vægt på en sund måde smiley Han får i forvejen hvalpefoder, og rene kødgodbidder for det meste, da jeg tror der er mest energi i dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab :(
  • #1   1. jun 2008 JO, det er faktisk noget skidt, for vi kæmper virkeligt med at få ham til at holde vægten i forvejen... og han var meget slank da han vejede 6,2 kg, så nu er han bare direkte undervægtig.. Har fået indskærpet fra dr dyr at han under ingen omstændigheder må tabe sig mere, men hvordan filen får vi ham til at holde op med det? Han spiser jo hvad han kan/vil og han får god lødig kost.. så er lidt på bar bund...

• #2   1. jun 2008 Ja, det er det de umiddelbart hælder til, men hvis han taber sig mere går vi også igang med en større undersøgelse af ham. Hvis han ikke taber sig mere, er der jo ingen grund til at udsætte ham for det... Så vil helst kunne holde ham på vægten eller bare gerne 200 gr på smiley

• #3   1. jun 2008 En Cavalier må veje helt ned til 5,5 kg hvis den skal holde standarden.

• #4   1. jun 2008 Det er nok også mest normalt at hanner vejere mere end tæver.

• #5   1. jun 2008 Tina: Ja, men hunden skal jo også se harmonisk ud smiley Nando's størrelse kunne sagtens bære 7 kg uden at være for meget. Så at racestandarten siger det andet, er ikke så relevant smiley

MK: Nej, men omregnet så har han jo altså tabt 5 % af sin i forvejen lille kropsvægt. Det er ikke meget nej, men det er meget for ham. Når maven i forvejen går indad, så ses 300 gram tydeligt...

• #6   1. jun 2008 Jessica J: Hmm, ja, men Nando er ikke kræsen. Han æder næsten alt hvad der sættes foran ham... og han er god til selv at tage mad fra bolden (han har en fyldt madbold døgnet rundt med hvalpefoder).

Olien ville måske være en god idé. Evt hældt over over noget hjemmelavet mad?

• #8   1. jun 2008 Ok, ja må da lige holde øje med hans kugle så. Det plejer at svinde godt ind i den, men det svinger da en smule, hvis han er blevet forkælet igennem dagen...

Vil klart forsøge at få fat i noget foder til højaktive hunde... Det må være dét der skal til smiley Mange tak, Jessica og Pia ^^

• #9   1. jun 2008 Tror I ikke, at I måske skal give ham noget mad med mere krudt i? Som Pia også skriver *S*

• #11   1. jun 2008 Jeg ville heller ikke lade mad stå fremme hele tiden...... så er der jo ikke noget " spændende " at se frem til.....og så ville jeg komme lidt " lækkert " menneskemad i..... f,eks..... lidt bøf....lidt frikadelle...kylling...torskerogn...tun i olie...pølse...leverpostej.... eller hvad man nu lige har....... ikke ret meget, men bare 1 spsk. og blande det godt.

Jeg tror mange hunde , der ikke vil spise.... eller kun spiser lidt....ikke synes tørfoder er det mest spændende at gå i gang med.
    Og det forstår jeg godt....tænk hvis vi fik serveret den samme tørre bøf hver eneste dag..
    Og så er det en god ide , at komme lidt lakseolie i hundens mad hver dag......:O)

• #12   1. jun 2008 Jeg ville heller aldrig have mad stående ad libitum - det er simpelthen ikke naturligt for hunde, og kan give kræsne hunde.

• #13   3. jun 2008 Hvor får man fat i sådan noget lakseolie ?
    For jeg har selv en spinkel, undervægtig hund..

Kommentér på:
Vægttab :(

Annonce