15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Jeg fatter bare ikke nogen hunde-ejere {{forumTopicSubject}}
Vi bor i hus med have. Baghaven er lige ud et et fri-areal/brandbælte. Der går der rigtig mange tur med deres hunde, og det er også fint nok.
Mine to synes desværre at de skal kommentere/hilse/skælde ud på stort set alle de hunde der går.
Det er jeg jo en smule træt af, og når de går i gang er jeg fluks ude for at sende dem ind.
Men der er bare nogle mennesker som bare står og glor og deres hund(e) får lov til at gå helt hen til vores hegn, hvilket jo er virkelig provokerende for mine hunde og mig. Og når jeg så komme ud og prøver at sende vores egne ind, så ville det da være mest høfligt hvis de så skyndte sig videre.
Måtte lige sige til et kvindemenneske med en hund, om hun ikke syntes at hun skulle se at komme videre, for hun måtte da kunne se at det var provokerende at hun blev stående. Så kom hun med en eller anden sur kommentar jeg ikke hørte. Men det er sg da mig der er tosset på hende.
Hvis jeg går med mine og kommer forbi et sted, hvor der står en hund eller flere og gør som mine, så skynder jeg mig da videre. Der er da ingen grund til at stå og provokere hunden(e) - det er da logik for høns.
Hvorfor tænkere folk ikke så langt ?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
feb 2007
Men hvis nu at du så hundeejerene kom ud for at sætte deres hunde på plads , få dem til at holde mund og sende hundene ind. Ville du så ikke straks gå videre, for at hjælpe hundeejeren ved ikke at provokere hundene mere ?
Og når man så ved at lige de ejere af de 3 schæfere er bedøvende ligeglade, så ser jeg da ingen grund til at blive ved at provokere hundende. De kan jo ikke gøre for at deres mennesker er dumme, det er jo næsten synd for dem.
feb 2007
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 197
- jeg plejer som regel at trække Romeo med videre når vi går forbi steder hvor hunde gør. Hvis jeg går selv, så mumler jeg også bare "jaja, hold kæft køter" og går videre. Stopper aldrig op, for jeg gider ikke høre på det gøen i længere tid end højst nødvendigt - og det er da sådan de fleste burde have det.
feb 2007
Sorry, det missede jeg lige i farten - det skrev du jo også.
Kan godt forstå at hvis hegnet til de 3 schæfere ikke er specielt højt og der ikke er plads til at gå en stor bue udenom, så kan det godt være temmelig skræmmende.
Men her hos os er der ingen undskyldning for ikke at gå en stor bue uden om. Brandbæltet har en bredde svarende til en alm. 2-sporet vej med fortov på begge sider, så folk kan jo bare gå over til den anden side, så var det måske også nemmere for dem at få deres hunde med uden at skulle hive og slide, hvis de ikke har styr på den/dem.
feb 2007
Jeg skriver heller ikke, at de ikke må gå tur med deres hunde derude, det gør vi jo også selv.
Men lige i dette tilfælde hvor folk bare stiller sig op og glor og lader deres hund gå helt hen til vores hegn, selv om de kan se og høre, at jeg prøver at få mine hunde til at stoppe, det gør man bare ikke.
Og mht. vandgeværet, så ville jeg jo ikke åbenlyst sprøjte på dem, men står de lige i skudlinien hvor mine hunde står og skaber sig, så er det da muligt at der måske kunne falde en stråle vand på dem. Det er jo ikke altid nemt at ramme korrekt med et vandgevær. Vil da self. sigte efter mine egne hunde.
Men nu skal jeg jo først have købt et ind, måske det også kunne stoppe hundene lidt.
feb 2007
Har læst og svaret
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
feb 2007
Okay, ja så ville jeg også flejne helt ud hvis der var nogen der kasteder æbler og sten o.l. efter mine hunde.
Men det har jeg nu ikke oplevet. Har heldigvis også sluppet før børn der provokere. Det har mest været voksne som ikke kan finde ud af at gå videre.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Synes selv det er træls, og får Trøffel til at gå pænt ved siden af - men kæresten lader hende løbe hen til hegnet og snakke med de andre hunde... Tænker at det er irriterende for ejerne.... men ved det ikke!!!!
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Jeg har problemer med nabohunden her hvor jeg bor. Det er en lille hidsig terriertæve, som får lov at agere som det passer hende. Hun galper af alt og alle konstant og hele tiden. Specielt kan mine to tæver hidse hende op. Jeg har boet her i 3/4 år nu, og til stadighed knurrer, snerrer og hapser denne møgkøter efter mine hunde når de går forbi på vores side af hegnet (hvilket de gør MANGE gange om dagen, for indgangen til huset er lige ved hegnet ind til naboen.
Mine hunde ignorerer blankt nabohunden. De kan sagtens opholde sig lige på den anden side af hegnet uden at provokere nabohunden og alligevel går den helt rokoko. Skulle jeg hver gang køteren går amok over at mine hunde er for tæt på, kalde dem væk/sørge for at nabohunden ikke gøede af dem, når mine hunde ingen reaktion har på den?
Det kan da virkelig ikke være mit problem at ejerne ikke formår at få kræet til at opføre sig ordentligt? Jeg vil virkelig ikke dikteres af en fremmed hund, når det ikke er mine der har upassende opførsel!
feb 2007
De to ting synes jeg ikke man kan sammenligne.
Det er da r.. trist at jeres nabohund ikke kan vænne sig til jeres hunde. Men det er da dejligt for dig at dine hunde er bedøvende ligeglad med den lille hidsigprop.
Det jeg skriver er, at det er provokerende at folk bare bliver ved at stå med deres hunde og glor, når jeg nu prøver at få mine til at holde mund.
feb 2007
Det er jo netop det jeg prøver at få banket ind i hovedet på mine hunde, at de ikke skal gø af alt og alle der går derude. Men lidt forståelse fra folk ville da være rart.
Jeg håber at mine hunde snart forstår, at når de gør kommer de ind = kedeligt. Så hvis de vil have lov at blive i haven hele tiden, så må de holde op med at gø.
Måske jeg forventer for meget af deres intelligens, men man har da lov at håbe. Teorien virker jo på andre områder.
feb 2007
Hvor er det en sød måde at du skriver det på "klap møffen i". Men ja/nej skal måske trænes noget mere intenst.
Men det virker nogenlunde nu med at sige i en streng tone f.eks. "Enzo, IND", det virker nogenlunde men ikke 100% endnu.
Karin og Molly.....
Selvfølgelig løber jeg ud hver gang og forsøger at stoppe dem, for jeg synes også det er ulideligt og irriterende at høre på. Og den eneste måde at få det stoppet på er jo ved at handle. Jeg skal måske bare handle på en anden måde, så de forstår budskabet (hundene altså)
Der er mange som ikke tager ansvar for deres hunde desværre !
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Men hold da op hvor tænker man bare tit - Se nu at komme videre, kan du ikke høre at jeg prøver at gøre noget ved det..(vores hæk er 2m, så det er de færreste som kan kigge ind)
Selv skynder jeg mig at komme videre hvis jeg er ude at gå, giver da også lige et smil med på vejen hvis jeg kan se ejeren. sådan et "jeg føler med dig smil"
feb 2007
Jeg fatter bare ikke nogen hunde-ejere