{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

patrick b
patrick b
Tilmeldt:
20. feb 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

hund har spist chokolade {{forumTopicSubject}}

min stakkels lille hund, (coton de teluar) fandt en skål med en chokoladefrø og en karamel lækker. så han har spist det hele. chokoladefrøen har han spist med det der staniol på smiley jeg er så ked af det og har så meget skyldfølelse. kan han overleve det? hvordan kan jeg få ham til at brække sig? kan jeg trykke et sted på ham eller ligende? smiley

Please hjælp mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund har spist chokolade
  • #1   11. jun 2008 ej, det er ikke godt - lad mig lige finde et link.

  • #2   11. jun 2008 Chokolade

    Cacao

    Chokolade og cacaopulver indeholder stoffet theobromid, som er giftigt for hunde, fordi disse ikke kan udskille stoffet så hurtigt.
    Det varer ca 17.5 time for en hund, at halvere mængden af det indtagne theobromin, men det tager ca 2-3 timer for et menneske.
    Theobromin påvirker nervesystemet, hjerte- og muskulatur og fremmer vandudskillelsen
    Skemaet nedenunder viser de skadelige mængder for din Pomeranian, hvis den vejer 2.5 kg.
    Hundens vægt Flødechokolade
    Mørk chokolade Kogechokolade Theobromin
    2.5 kg 149 gram 43 gram 17 gram 225 mg

    Den skadelige mængde af theobromin for hunde er 100-150 mg pr kg legemsvægt.




    Symptomer på forgiftning af chokolade viser sig indenfor den første 24 timer efter indtagelsen:

    Mavesmerter og opkast
    Hyperaktivitet
    Svimmel og rastløshed
    Hyperfølsomhed ved berøring
    Hurtig hjertebanken, åndenød og savlen
    Manglende kontrol over benmusklerne
    Muskelkrampe ( i svære tilfælde)
    Diarré
    Blodig urin med urinkontinens ( kan ikke holde på urinen)
    Øget drikkelyst
    Hyppig vandladning

    Hvis en eller flere af disse symptomer optræder, bør du søge dyrlæge meget hurtigt. Der kan ikke gives modgift, men en udpumpning vil være sansynlig.

    (venligt udlånt fra www.pomdies.dk)


  • #4   11. jun 2008 tag til dyrelægen

  • patrick b
    patrick b Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   11. jun 2008 altså, han bliver 4 til oktober.

    smiley

    Jeg tilgiver aldrig mig selv, hvis han dør


  • patrick b
    patrick b Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   11. jun 2008 jeg er bare mere nervøs for det omkring liggende staniol, som han også har slugt?

  • #7   11. jun 2008 Uha.. Synd for den lille coton du har smiley Det er rigtig skidt det med hunde og chokolade...Det passer iikke rigtig sammen..
    Ring til dyrlægen.....OMGÅENDE!!!! Ingen hunde skal dø på hundegalleri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #8   11. jun 2008 I sådan en chokoladefrø er det vel begrænset hvor meget meget chokolade der egentlig er.
    Ring til dyrlægen af få lidt gode råd hvis du er bange for der sker noget.


  • #9   11. jun 2008 patrick B - tag det heeelt roligt :), kør på dyrehospitalet med ham også vil han få en udpumpning. Det er ikke så behageligt, men alt vil komme op af maven på ham.
    Han skal nok klare den, det er jeg helt sikker på smiley


  • #10   11. jun 2008 Der er ikke meget chokolade i en chokoladefrø, og hvis det andet var karameller kan der højest ske det at den får lidt dårlig mave. Det med sølvpapiret skal man self være obs på, men det kommer sikkert helt ud igen. Min hund åd engang 1 pose frugtkarameller og 1 pose tyggegummi = ca 400 g. Alle stykker var indpakket i papir, men kun posen lod hun ligge. Hun var ikke påvirket af det. Hold øje med om hun ændrer adfærd, bliver træt eller får smerter. Ellers sørg for godt med vand og en go lang gåtur, så skal det nok komme ud den ene eller den anden vej smiley

  • #11   11. jun 2008 Rooolig.. Der skal altså VIRKELIG meget til, at hunden for symptomer

    Det er mere en teoretisk risiko en praktisk. Jeg tror, det er de færreste dyrlæger, der har set en chokoladeforgiftning IRL..


  • #12   11. jun 2008 Det er ikke så farligt de med staniolen.. hmm... Jeg ved bare at en Border Collie som min egen kan dø hvis den spiser 100 gr. chokolade

  • patrick b
    patrick b Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #13   11. jun 2008 tusinde tak for det flotte svar. det er helt overvældende. jeg bliver mere optimistisk nu. men tror jeg vil gå en lang tur med ham som undskyldning. han har drukket rigeligt. og har lige været ude og lege med han i haven. han var MEGET glad frisk og hoppe rundt. han bøvsede dov lidt smiley

    men nej, sådan en vejer vel 25 g. og de 5-10 g er vel chokolade, resten er jo det cream der er inden i? smiley


  • #14   11. jun 2008 Da Joy var hvalp åd hun 3 påskeæg af chokolade mens jeg var i skole, jeg ringede selvfølgelig til dyrlægen, der bare sagde vi lgie skulle holde øje med hende..

    Det gjorde vi så, og der skete ikke andet end hun havde lidt dårlig mave


  • #15   11. jun 2008 Ingen ko på isen, Patrick.. Det er klart, at staniol ikke det det bedste at sluge, men lur mig, om han ikke har slugt det, der var værre i hans fireårige liv ;o)

  • #16   11. jun 2008 lol - jeg troede han havde ædt en hel skål med chokolade frøer, men to stykker slik tror jeg ikke du behøver bekymrer dig om smiley

    - Skal nok lære at læse indlæggene bedre igennem! smiley


  • #17   11. jun 2008 Jeg ville også tage det nogenlunde roligt, - men hold øje med ham selvfølgelig. Ang. sølvpapir, - så spiste min søsters hvalp ret så meget staniol sidst de var på besøg. Vi så det ikke ( vi grillede og havde staniol omkring noget laks) Min søster så de først da vapsen kastede op om natten - og det var staniol der kom op......
    Men vapsen har ingen men... :0)


  • #18   11. jun 2008 Til juleaften fandt Mowgli uda af at der lå noget i kræmmerhusene der hang på juletræet..Det var chokolade, han spidste vel 5 små runde kugler maltesers chokolade, der skete ikke noget smiley

  • #19   12. jun 2008 Har jeres hund nogen sinde spist en snegl før...? Hmm...Hra mistanke om at vores har da ´jeg så der lå noget af et snegleghus på trappen...

  • #20   12. jun 2008 Christine - Team.... - Ja, mange gange. Hun gnasker alt hvad hun sådan går og finder smiley

  • #21   12. jun 2008 Hmm..Tak smiley
    har ne´mlig hørt at det kan være skadeligt for dem..men det er det jo så ikke


  • #22   12. jun 2008 Det, man skal være obs på med snegle er (især skovsnegle), at de kan være bærere af hjerteorm.

    KAN være - ikke nødvendigvis er.

    Har man en hund med hang til snegle, skal man nok være lidt obs.


Kommentér på:
hund har spist chokolade

Annonce