{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

at få klage over løse hunde.. {{forumTopicSubject}}

Ja idag kom klagen.. sjovt nok..

Vi havde ikke helt ventede det.
eller jeg..

Der er blevet klaget over at vi har "løse" hunde. Men hele vores have er hegnet ind. Når jeg går tur med bamse er det godt nok uden snor.. men han går PÆNT lige ved min side, og kommer han 2 meter foran mig siger jeg HER. også kommer han tilbage til mig side. I forhold til ham er der mange andre hunde / ejere jeg kan klage over. Så som naboens hund som løber ind til os, som bliver misrøgted. Aldrig går ture. Eller de andre hunde i boligen som har flexlinie på , og løber 8 meter foran over vælter alle omkuld.. men sjovt nok var det mig som fik klagen over at min hund er løs. Men er eksemplarisk i forhold til alle de andre hunde i nærheden. Jeg har endnu ikke mødt en som har klaget over det. .

Jeg har mødt flere som har spurgt.. Har du styr på din hund? for min bider. og ja, self har jeg styr på min hund. ellers ville han ikke gå uden snor. .

Ja, ja ved godt at jeg har pligt til at gå med hunden i snor..

Havde bare lige brug for at rase lidt af, da jeg føler anklagen er unødvendig. ud over det flytter vi alligevel om 1 mrd. .. smiley

Hvis vi skulle klage over alle dem der bor tæt på os ved jeg ikke hvor vi skulle starte.. Vi har allerede været nødsaget til at melde vores overbo for børnemishandling efter hører slag og børn som græder, og set dem give lussinger til deres børn..

Hvorfor skal due så gå efter nogen som mig, som rent faktisk ikke gør noget galt,? .. .. ihh.. *eksplodere.*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at få klage over løse hunde..
  • #1   11. jun 2008 Kender ikke jeres regler hvor i bor, men her må hundene ikke være løse, og det skriver man under på når man får tilladelse til at have hund her.

Måske klagen kommer fra en som er utryg ved løse hunde, uanset hvor meget kontrol i har over hunden ?

• #2   11. jun 2008 Ja ja,, men hvis hunden skal være i snor, der hvor du går, så skal den være det.. Også selvom andre er for dumme til at fatte det.

Her skal hundene være i snor i bebyggelsen, og det er Luna, selvom jeg sagtens kan have hende løs (og hun kommer også løs såsnart vi er ude for bebyggelsen)

Men regler er regler..

• #3   11. jun 2008 Sikke noget fis.

• #4   11. jun 2008 Men er du sikker på andre ikke også har fået en klage eller flere (:?

• #5   11. jun 2008 Det er det da ikke, Bella..

• #6   11. jun 2008 Jeanette og Luna *

Jeg mener at det er noget fis at klagen skal gå udover hende.. (:
    Undskyld det kan let misforståes,, ikke at jeg er ligeglad med emnet men at det er noget L*** at det går udover hende (:

• #7   11. jun 2008 Jamen det er det da.. Men hun bryder reglerne.. Jeg ved ikke om de andre personer, er nogen, man ikke vil lægge sig ud med eller hvad..

Men nu bryder hun reglerne og så må hun acceptere klagen..

• #8   11. jun 2008 Altså jeg vil mene at hvis man har 100% kontrol over sin hund er der INGEN der burde klage ! Ved at regler er regler .. - meeen er regler ikke også til at omgåes i nogle tilfælde ? Vi skal også have hund i snor her - men ikke i haven ! Når bare den ikke genere andre ! Men han løber da også uden når vi går tur !

• #9   11. jun 2008 Sandie: hvis der står i husordenen, at du skal have snor på hunden, så skal du sgi have snor på hunden..

• #10   11. jun 2008 Jaah - men der står så meget smiley Jeg ser lidt let på disse ting ! Selvfølgelig ikke alvorlige ting og ville da heller ikke have en løs hund hvis han generede naboerne ! Men når han ligger stille og rolig osv. skal de sq ikke få ondt i røven smiley

• #11   11. jun 2008 der må ikke gå løse schæfer fra solopgang til solnedgan lige meget hvor dýgtige de nu er... min kan også men det er ikke godt for vi må ikke

• #12   11. jun 2008 Hmm - altså tror alle her omgåes de regler ret meget ! Kan selvfølgelig ikke svare for hvad de gør andre steder ! Men Sofus er nu også kun uden snor på de stier - marker osv. der sjældent kommer folk. For ham kan jeg desværre ikke kalde til mig :-S

• #13   11. jun 2008 Bryder man sådanne regler er næste skridt bare at man bliver smidt ud. Sådan er det i hvert fald he hvor jeg bor. Men her bliver der så sendt klager ud til alle.
    Ved godt det ik går ud over jer når i alligevel flytter.
    Men hvorfor ik bare følge reglerne, og ha hunden løs udenfor boligselvkabets område.

• #14   11. jun 2008 I en boligforening er der tit andre regler end selve loven.. og ja du kan risikere at blive smidt ud.. OG det kan ødelægge det for alle andre, ved at det bliver totalt forbudt at have hunde.

Hvorfor er det så svært at følge en enkelt regel?

• #15   11. jun 2008 der står intet i husholdningen om at hunden skal være i snor. Men skal være på ens egen grund. vi har, 1 gang haft vores hund til stikke af, hvorimod naboens er løs hver anden time..

Vores have er forsvarligt indhegnet, .

Vi har en ide om at det er vores nabo som begår misrøgt.. Jeg har haft en del skænnerier med dem. angående deres hund. som søger tilflugt inde hos os. pga her behandler vi den i det mindste som en hund.. den nærmest prøver at rive sig løs når jeg går tibage med hende.. Jeg føler ikke at anklagen er fair , når den blvier smidt på os..

• #16   11. jun 2008 Ja men du går løs med din hund uden for egen have.. det skrev du selv.. Det er DET du får klagen for.. Ja de andre burde også få en klage.. Men fordi de ikke gør, retfærdiggører det ikke, at du bryder reglerne

• #17   11. jun 2008 Ja, det er da trælst at få en klage, men folk har ret til at klage når du ikke har overholdt reglerne smiley
    De andre har måske også fået klager uden du ved det? smiley

Det eneste du kan gøre er ikke at gøre noget som helst galt, så er der ingen der kan klage heller :))

• #18   11. jun 2008
    Som sagt synes bare ikke det er fair at det skal være mynted på mig og Bamse. Når vi går pænt og ikke er til gene for nogen somhelst. Vi samler op efter hundehømmer.

Grunden til vi ikke går i snor at vi går meget bedre uden. og har en langt bedre kontakt Hvilket, styrker vores forhold til hinanden.
    Jeg har prøvet alt i snor, at lade den ligge efter ham og han trækker.. at stoppe, at vende, selv min hundetræner har prøvet i næsten 1 time. uden nogen som helst virkning.. (og det var før vi gik uden snor".

Jeg har dog tænkt mig at sende klagen tilbage, med skriftlig svar på hvorfor jeg ikke synes det er ok.
    Og fra nu af, holde Bamse i snor så længe jeg er i nærheden af boligen..

• #19   11. jun 2008 Det er lige meget om han går pænt.. Han skal være i snor.. og sådan er det *S*

• #20   11. jun 2008 Men, hvorfor få den klage?.. Vi har jo overholdt alle regler, der står INTET med at hunden skal førers i snor.. Men holdes inden for egen areal og ikke være til gene?

• #21   11. jun 2008 Der er noget, jeg ikke forstår.. Hvorfor overhovedet gå uden line, når hunden ikke må gå længere væk end to meter?

• #22   11. jun 2008 CH. det er inde i byen. Når vi går uden for byen, eller steder hvor der er masser af plads og ingen biler får han lov til at løbe. Tit og ofte vil han hellere gå ved min side

• #23   11. jun 2008 Jo, men hvorfor ikke bare have den i linen så?

• #24   11. jun 2008 En eller anden skal jo ha klagen.. Der er lavet en regel om at man ikke må gå med løse hunde, og den er brudt..

Regel skal jo gælde for alle uanset om man har styr på sin hund eller ej..

Men kan da godt forstå det er lidt irriterende at det er dig der får den..

• #25   11. jun 2008 Kvinde 33 år:
    Var også det jeg tænkte da jeg læste indlægget. Det forstår jeg ikke.

Jeg mener ikke, at man kan have 100% kontrol over sin hund. Der kan altid ske et eller andet som gør, at hunden ikke hører efter ejer. Jeg bryder mig bestemt ikke om løse hunde.. selvom de går ved siden af en ejer som har "100% styr på hunden".

• #26   11. jun 2008 Som sagt, så går han rigtig rigtig grimt.. og har trænet alt muligt med ham.. uden nogen som helst fremgang. Og fandt ud lidt efter lidt at han går pænere uden snor.. Jeg kan give ham flexlinie på og han trækker til han ikke kan komme længere og er ved at kvæle sig selv. Samme sker ved almindelig linie.

Har brugt øvelserne, at have en godbid i hånden og få ham til at kigge på mig mens vi gar, rose, osv. Men efter få minutter taber godbiden interresen. Har prøvet at lade ham trække snoren efter ham. Men så har jeg bare en hund som slet ikke vil gå. Har prøvet at vende/ stoppe , men igen dette virker ikke.. han trækker alle steder også selv om jeg står stille i 20 min..

• #27   11. jun 2008 Jannie, møder jeg andre hunde tager jeg ham altid i snor, eller op og går videre, . Jeg lader aldrig min egen hun gå forbi andre.. løse..

• #28   11. jun 2008 jeg synes ikke man kan tillade sig at blive sur over at der er en der klager over en hund uden snor, hvis reglen er at hunden SKAL være i snor.
    Det kan jo være personen er utryg ved løse hunde, om du så har kontrol over den eller ej!

Sandie H skriver:

Skrevet: 11-06-2008 20:33:34

Jaah - men der står så meget smiley Jeg ser lidt let på disse ting !

Det synes jeg da er problematisk, hvis vi alle bare gik og gradbøjede regler som det passer os! Hvad for et samfund ville vi så leve i?

• #29   11. jun 2008 Men måske handler det ikke kun om mødet med andre hunde. Måske er det en der er bange for hund, som ikke føler sig tryg.
    Og det er vel fair nok at have det sådan. Det er jo ikke alle mennesker der er hundeglade, og der skal jo være plads til alle. Også dem som ikke lige er hundemennesker.

• #30   11. jun 2008 Jeg har præcis samme problem med min hund.. hun trækker og trækker ligemeget hvad jeg gør. Jeg har dog fundet løsningen.. ved ikke hvad den hedder, men det er sådan en halsbåndsting, som går rundt om snuden og op i nakken. Snoren sættes fast under snuden, så når hun trækker "strammer" den om snuden. Siden vi anskaffede os sådan en har hun gået SÅ flot.. hun trækker overhovedet ikke mere. Nok de bedste 42 kr. jeg nogensinde har brugt:)

• #31   11. jun 2008 Kan man få sådanne nogle i CHI størrelse?.. har nemlig ikke set nogle. og har købt 20 forskellige seler så han ikke kan træk.. men han gør det nu alligevel.

Og føler sig utryk.. den forstår jeg heller ikke.. der er ingen der før har været utryk ved Bamse. Bamse undviger folk. Han vil helst ikke gå forbi fremmede. gør ikke, opfører sig pænt.. larmer ike når han er hjemme..
    Kunne forstå de er utrykke ved at ashlan gik uden snor. eller sådan noget.

De skrev også på klagen at slædehunden skulle gå i snor. plus at den ikke måtte larme. Men at klagen er mynted på Bamse smiley

• #32   11. jun 2008 Ved du, om der er andre, der har fået klagen.. det kunne jo være, det er alle, der går med løs hund, der har modtaget en skrivelse... Hvilket jo er fair, om hunden så går pænt eller ej.

• #33   11. jun 2008 Det er ikke som sådan en sele.. det er en der går rundt om snuden. Jeg har købt den mindste de havde, og har selv syet den ind, så den passer.

• #34   11. jun 2008 Det hedder en halti... :O)

• #35   11. jun 2008 - altså bare et lille pust mellem sidebene men hvis folk klager over en løs chi, jeg ved godt regler er regler, men undskyld mit dansk, det er da for morsomt. smiley

Kunne lige se ham bamse overfalde en anden hund eller skræmme en anden person!

Men ja, regler er regler og man bliver nødt til at rette sig efter dem.

• #36   11. jun 2008 Ved godt det hedder en halti.. Bamse er ikke en CHI, men på størrelse med en.

Der er ingen andre der ahr fået klager, kun os.

• #37   11. jun 2008 *NITTIB*:
    Takker:) Mente jeg nok, men ville ikke skrive det, da jeg på en eller anden måde syntes det lød forkert:)

• #38   11. jun 2008 Vi har da en lille åndsvag chihuahua her , hvor jeg bor.... den fiser da gøende og knurrende rundt om een , når man kommer gående.... det er da pisse irriterende........... tror jeg vader på den en dag.....*GG*

• #39   11. jun 2008 okay, men han ser da også farlig ud! kan da godt forstå folk bliver skræmt når sådan en farlig kæmpe hund går uden snor, så bliver man da nødt til at klage!! :))) *GG*

- mystiskt det kun er jer der har fået klage, men kan jo være der er en eller anden som har ondt der hvor han er højest når han samler jordbær og bare skulle ramme jer på et eller andet punkt.

• #40   11. jun 2008 Vi har da en lille åndsvag chihuahua her , hvor jeg bor.... den fiser da gøende og knurrende rundt om een , når man kommer gående.... det er da pisse irriterende........... tror jeg vader på den en dag.....*GG*

- ja jeg ville skam passe på, de chi'er kan være nogle farlige og meget bidske små bæster *GG*.
    Og de kan let overmande et fuldvoksent menneske, de hopper simpelthen op og bider i knæhaserne!

• #41   11. jun 2008 Er man bange for hunde, så er al logik væk.. Og så kan det være en lille hund som en stor hund..

• #42   11. jun 2008 Jeanette og Luna * - det ved jeg godt, kunne bare ikke lade vær! :))

Ja, lidt syg humor har man vel altid. smiley

• #43   11. jun 2008 Jeanette.. Ja bestemt. havde ham med i skole endag , og to var bange, så holdte ham pænt væk fra dem..

Men, jeg mener, jeg går altid modsat side af hvor der er fortorv. jeg undgår mest muligt veje hvor der går mennesker, omså jeg skal ud over marken, igennem krat , skidt og mød.. vand søer, ild så gør jeg det næsten.. mest af alt for ikke at genere nogle mennesker når Bamse og jeg leger. han er tildens til at gø. derfor leger vi heller ikke i nærheden af boligere.

Jeg synes altå jeg gør alt for ikke at vække naboernes opsigt.. og være til gene. også alligevel er jeg.. selv om vi sjældent er hjemme smiley

• #44   11. jun 2008 ~ Luna Snart med Gizmo

Nu skrev jeg ikke noget om , jeg blev skræmt af den "kæmpe" chi..... jeg skrev den var pisse irriterende.....
    Men en regel er stadig en regel...... chihuahua .... puddel....golden....eller muskelhund....... sådan er det...

• #45   11. jun 2008 kunne bare ikke lade være smiley det var sådant set ikke myntet på noget som helst, syntes bare indlæggene herinde let kan blive tørre smiley

Kommentér på:
at få klage over løse hunde..

Annonce