{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Hjælp! Baloo snappede idag!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været i Odense hele dagen i dag, så har personligt ikke set det, men jeg vil gengive hvad jeg har fået fortalt. Da jeg var i Odense i dag med Quila, lod Lasse ( min kæreste ) og Niller ( vores bofælle ) Baloo komme ind på Nillers værelse, hvilket han normalt IKKE må og heller ikke kan ( der er sat noget for ) De havde så OGSÅ givet ham lov til at ligge i sengen, men på et tidspunkt vil Niller så have Baloo ned af sengen, og da han ikke lystre, tager Niller ham i halsbåndet, Baloo knurrer og snapper derefter ud efter Niller! Først bliver Niller bange, men 2 min efter prøver Niller igen, hvilket resulterer i at Baloo endnu engang snapper. Han fik ikke fat nogle af gangene, og ville heller ikke, men jeg synes stadig det er en rigtig trist ting. Nogen der kan sige hvorfor han gør det, og hvad vi kan gøre ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Baloo snappede idag!!
  • #1   13. jun 2008 Det behøver ikke ha noget at gøre med om hunden er kastreret eller ej!!!

Den er blevet mopset over at den skulle flytte sig og har svaret igen....på en rigtig træls måde!!!

• #2   13. jun 2008 Oscar ... Det var også min tanke ... Kan tænkes den ikke er vant til at skulle lytte efter vedkommende og ikke vil evt ?

• #3   13. jun 2008 Umiddelbart har man lyst til at ta fat i hundn og vise den, at nu fiser du ned, når jeg sir det makker!!!
    Én gang for alle!!!

Andre ville sige, lok hunden ned med en godbid og ros, når han hopper ned på gulvet.
    På den måde blir det en mere "sjult sejr", hvor hunden ikke tar det som et nederlag, men som et samarbejde/handel med mennesket!
    Du får din seng, jeg får en godbid.

• #4   13. jun 2008 Nicole ... Men nu var det jo et sted, hvor hunden ikke normalt har været og måtte komme ?

• #5   13. jun 2008 Ok. Baloo er nemlig ikke vant til at være der, men kan være han lige har fået lagt sig på plads og så er blevet lidt gnaven. Tages det "OK" ? Må han godt det? Jeg synes egentlig ikke det ok, for Niller skal ikke være bange for Baloo, men Baloo skal tilgengæld heller ikke op i sengen!!

• #6   13. jun 2008 sjult=skjult

Jeg vil ALDRIG acceptere at hunden blir territoriel over feks sofaen.
    Som Nicole skriver, så er sofaen MIN, og hunden får lov at "låne" den ind imellem til en hyggestund.
    Beder jeg ham om at gå ned, så gør han det med det samme, eller er det SLUT med at være der.

Hvis det derimod var hundens kurv osv, så er det HUNDENS sted.
    Jeg ville stadig absolut IKKE bryde mig om at der blev brummet af mig eller snappet.......... Det er det samme med maden.
    Det er MIG (eller kæresten eller ungerne) der er ledere. Vi serverer maden igen, for det er VORES!!!
    Det skal ikke forståes som at vi står med fingrene i skålen imens Oscar spiser, men hele huset går ikke på stand by, fordi Oscar spiser.

Vi tuller omkring som normalt, og det har han det fint med.

• #7   13. jun 2008
    Hunde bliver ikke mopset eller vil have sejre - det er noget der hører til i menneskeverdenen.

Din hund har garanteret vist at den var utryg ved situationen og Niller. Da han ikke forståer det, bliver hunden nød til at tale med større bogstaver. En anden gang er det bedre at kalde hunden til sig og rose for den kommer - alle er glade smiley

• #8   13. jun 2008 Hej Mille
    Jeg vil lige firtælle dig at Bastian en gang i sit 4 årig liv har snurret af mig og det var for 1/2 år siden da jeg ville jage ham ned fra vores seng.

Han har aldrig nogen sinde snurret af andre eller af mig lige siden. Jeg gav ham et ordenligt dask med hovedpuden og skældte ham ud med fy fy og viste tænder.

Tror seriøst bare din hund har synes det var mega træls at skulle flytte sig når nu den lå og hyggede...:)

Vh MAlene

• #10   14. jun 2008 Der er vel også STOR forskel på om det er ejeren eller ejerens ven som beder hunden gå ned, og ovenikøbet tager hunden i halsbåndet. Det ville da skræmme mange hunde til at gå i forsvar!
    Mingus ville da garanteret ikke lystre en anden, omend han ikke ville snappe, da han altid trækker sig. Så jeg synes bestemt ikke man skal gøre det store nummer ud af det.

• #11   14. jun 2008 Måske er hundern blevet forvirret. Først kommer den ind i er rum, som normalt er forbudt. Derefter får den lov til at lægge sig i en seng, som jo også er forbudt da rummet er forbudt. Derefter skal den ned af den forbudte seng!!! Ja, jeg ved ikke, men jeg ville også have været forvirret, hvis jeg var hunden!!!

Kort sagt : Først "Nej", så "Ja" og "Ja", og så pludselig "Nej". Hvem kan finde ud af det????

• #12   14. jun 2008 Forstå mig ret!! Men hvis man lader en hund gå ind i et rum som normalt er forbudt, og derefter lader den ligge i en seng, som den efter et kort stykke tid bliver forvist fra, hvem kan så fortænke den i at blive forvirret, og derfor knurre og snappe??? Den har jo måske forsøgt at sige "jeg er forvirret, og ved hverken ud eller ind". For den knurrer og snapper vel ikke til dagligt???????

• #13   14. jun 2008 En hund kan godt finde ud af, at den nogengange må og andre gange ikke må. Men det skal den selvfølgelig vendes til.

Jeg ser intet unaturligt i hundens reaktion - han står overfor en "fremmed", der forsøger at tage den plads, han har fået sig.

• #14   14. jun 2008 Jo, han har aldrig i gjort det mod mig. Jeg tror bestemt også det var fordi det var Niller, og havde jeg været hjemme var Baloo bestemt ikke kommet op i sengen, men det var jeg jo desværre ikke. Så må vi kalde det en lærestreg, og så må jeg håbe at alle i huset har lært noget af det. Tak for jeres svar .

• #15   14. jun 2008 I øvrigt dejligt, at han viser sundhedstegn ved at knurre og lave markering.. Det er fint :o)

• #17   14. jun 2008
    CH, kvinde, 33 år . - Ok. Vil du ikke forklare hvorfor det er en god ting? =)

• #18   14. jun 2008 Mille, det er rigtig godt, at hunden viser på en sund måde, at den ikke er glad ved situationen. Og en sund måde for en hund er først at knurre, siden at markere - begge dele betyder: Nu skal du gå væk, for kommer jeg til at føle mig mere presset, vil jeg være nødsaget til at bide fra mig.

Derfor er det rigtig fint, at hunden tydeligt siger fra inden den går til "biddet" ;o)

• #19   14. jun 2008 Det er selvfølgelig ikke positivt at hunden er i en situation, hvor hunden føler sig presset - men som du selv siger, så har alle nok lært af det ;o)

Fokus på tillid til andre mennesker kunne måske være relevant.

• #20   14. jun 2008 Ja det er bestemt også noget vi vil tage fat i nu. Niller kommer til at være meget mere med i det hele. Tak for svarene =)

Kommentér på:
Hjælp! Baloo snappede idag!!

Annonce