Taping af kuperede dober øre.. Taping af kuperede dober øre..
Min kæreste og jeg har købt en dobermann i usa, han kommer hjem når han er 10 uger, og har kuperede øre og hale.
Manden der ejer kennelen anbefaler at vi finder en person som kan finde ud af at tape hans øre til at hjælpe os med at gøre det.
Jeg søger derfor en sådan person.. Vi bor selv i Gilleleje, og håber på at en i nordsjællands området kan hjælpe.
Det vi har brug for er en der kan vise os hvordan det skal gøres 1 eller 2 gange..
Min kærestes forældre har selv haft dobermann med kuperet øre, men dette er 20 år siden, og den måde de gjorde det på var anderledes end den måde kennel ejeren har forklaret mig, og de papirer jeg har på hvordan man gør.
Det ser ikke så svært ud men ved at tapingen har en kæmpe betydning for hvordan dens øre kommer til at se ud i fremtiden.
Håber der er en rar person der kan hjælpe os?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Hvis man køber en hund fra USA, som uden tvivl har været dyr og med fin afstamning, Hvorfor får man så kuperet både ører og hale??? Man kan jo ikke udstille eller få avlsgodkendelse i DK på en halekuperet dober...
Jeg er nok lidt dum, men når det ikke er tilfælde: Hvad f..... betyder det så om ørerne er perfekte???
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jeg vil ligesom pjuske foreslå at i skiver til ligesindede og forhøre jer.
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 11 Svar: 130
Min kæreste og jeg kan lide og rejse og vil gerne tage en tur til et andet land for at udstille osv.
Og så vidt jeg ved kan man godt få avlgodkendelse i danmark, den skal bare have stamtavle og man skal melde den ind i Dansk kennel klub...
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 154
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.179
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19951/udvbilag/REU/L185_bilag45.htm
maj 2007
Jeg har prøvet at kigge hvor de forskellige flok er fra og synes ikke jeg har set nogen fra nordsjælland, men kigger videre, man tænkte jeg ville skrive et indlæg og se om der tilfældigvis er nogen der har forstand på det der ser det.. Det skader jo ikke... smiler... :o)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
feb 2006
dec 2006
dec 2006
Justitsministeriet skal i den anledning bemærke, at det foreslåede udstillingsforbud ikke omfatter danske eller udenlandske hunde, der er kuperet før forbudet i dyreværnslovens § 14, stk. 2 trådte i kraft.
2. Det anføres endvidere, at udenlandsk opdrættede hunde rammes af forbudet, selv om halekupering er tilladt i opdrætterlandet, og at mange danskere siden den 1. september 1991 har indkøbt udenlandske halekuperede hunde eller er taget til Tyskland for at få halekuperet deres hund.
Det kan bekræftes, at forslaget rammer både dansk og udenlandsk opdrættede hunde. Såfremt udenlandsk opdrættede halekuperede hunde får lov til at blive udstillet i Danmark, er der en risiko for, at danskere skaffer sig dækadresser i udlandet for at omgå udstillingsforbudet for dansk opdrættede hunde.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Det er da ikke noget der går videre i generne?
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 120
glæder mig til at se billeder srkiv en besked i min GB når i har fået billeder jeg kan se
og kan desværre ikke hjælpe jer med ørene det er lidt nemmere med min det orden dyrelægen
Hilsen Cezar
dec 2006
feb 2006
dec 2006
dec 2006
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
En jeg kender har taget en hund hjem fra USA ( ikke dober )
Hun tagr til Sberige og Luxenborg og udstiller ham . plus han er blevet parret med en tæve som skal føde inden længe og hun har DKK hunde hende der har taget hannen hjem fra USA ?
Hvordan kan det så lige lade sig gøre ? .
held og lykke med hvalpen . glææder mig til at se billeder . også synes jeg det er fedt at i vil tage en hjem fra USA .. :o) elsker deres hunde derover og det er næsten ligegyldig race ., (:
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Men du kan få den avlsgodkendt i Tyskland (eller andre lande for den sags skyld) og så kan den på den måde lave hvalpe med tavle.
Vil du overflytte til DKK kræver det at tavlen er fra AKC og at der søges om det ved DKK (det er dog ikke alle der får god for at overflytte, så en god idé er at gøre det før hvalpen sendes afsted, såfremt det er et must at kunne få den overflyttet)
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
dec 2006
maj 2007
feb 2006
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Selvfølgelig kan man udstille en kuperet dober i andre lande, selvom man ikke kan i DK. Og selvfølgelig kan man få avlsgodkendt en hund via udenlandske udstillinger. Man skal jo bare sørge for at hunden har FCI-tavle og at den bliver overført til DKK.
dec 2006
jan 2007
Men er den lovligt kuperet og tavlen overflyttet til DKK, så kan hunden stadig udstilles i Tyskland.
Tag en snak med doberfolk herinde som har kuperede hunde. Flere af dem er avlsgodkendt -og det skulle jo ellers ifølge dig ikke kunne lade sig gøre.
Men det KAN det... Bare hunden er lovligt kuperet...
dec 2006
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
dec 2006
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 148
hun spørger efter råd - og bliver straks overfaldet, og for skyld for at have maltrakteret sin hvalpe?
Velkommen på HG siger jeg bare!!
Der er nogle stykker herinde som kan give dig et seriøst svar mht. at tape ører, og jeg vil gerne henvise dig, LOVER du for bedre behandling der!!!!
maj 2007
Er det korrekt, at det kræver præmiering ved to udstillinger, for at en hund kan få avlsret, og hvordan skal det kunne lade sig gøre for udenlandske hunde, der bliver taget til Danmark for at føre nyt blod til stamtavlen, når hunde med kuperede haler ikke kan udstilles i Danmark, og vil det ikke medføre indavl på længere sigt ?
Det fremgår af høringssvarene, at der for langt de fleste hunderacer er krav om, at hunde kun må benyttes til avl, så fremt de mindst én gang har opnået en andenpræmie på en udstilling. Kennelklubberne stiller således ikke krav om, at hunden skal have deltaget i et bestemt antal udstillinger.
Svar:
I følge de nugældende regler i kennelklubberne vil det betyde, at såfremt man importerer en udenlandsk opdrættet, halekuperet hund til Danmark, kan den ikke opnå avlsgodkendelse, via udstillinger i Danmark. Såfremt hunden først importeres efter, at den er avlsgodkendt i udlandet, følger denne avlsgodkendelse med hunden, således at den kan betragtes som avlsgodkendt i Danmark.
Udenlandske halekuperede hunde, der er avlsgodkendt i hjemlandet, kan fortsat bruges til avl i Danmark. Udenlandske hundeejeres udstilling af Deres hunde her i Danmark er kun et af flere markedsføringsskridt.
Vil det så sige at vi kan heller ikke vinde et verdensmesterskab eller europa mesterskab med den i udlandet selv om den er bosat i danmark og få avlsgodkendelse derefter???
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 148
Du kan ikke udstille i DK
Og der er flere lande der lukker ned for udstilling af kuperede hunde.
- der er stadig steder i udlandet hvor du kan udstille din hund.
Mht. indavl, så tror jeg næppe det bliver det store problem, da der er god mulighed for at tage til udlandet og parre også.
jan 2007
Det du osse lige skal huske at tænke på, er at når hunden er kuperet er det ikke alle klubber der vil tage jer ind, samt at i ikke kan gå til officielle prøver herhjemme (her tænker jeg på lydighed, brugsprøver og hvad ellers måtte være relevant for dobere)
-og så smutter jeg ud af tråden osse:o)
maj 2007
Den har akc stamtavle..
Jeg han ikke køre derover, det er i usa, og har ikke 20.000 til en flyrejse.
Jeg er klar over at man ikke kan udstille hunden i danmark..
Hvorfor er der importede hale og øre kupede hunde der er "lavet om" til dansk der er blevet udstillet i udlandet hvis det ikke kan lade sig gøre?
og hvorfor er der nogle hunde der får hvalpe som de sælger med stamtavle, hvis det ikke kan lade sig gøre alt det i siger??
Er blevet meget forvirret!!
jan 2007
Så får du i hvert fald de oplysninger du skal bruge fra en der kender til det:o)
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 322
Søg på dobermanns herinde og snak med en som også har skåret i sin hund, de kan vel hjælpe.
maj 2007
Jeg spurgte ikke om folks meninger til kuperende øre..
Jeg er træt af at folk taler grimt...
Svar dog på de spørgsmål´jeg stiller i stedet for.. og hvis du ikke kan det så lad venligst vær med at skrive noget ! tak...
Jeg er forresten glad for at folk sagde det med avl.. det var godt jeg fandt ud af det, så kan jeg undersøge det nærmere! Tak for hjælpen!
(forumet er stadig åben hvis nogen ved noget om avlsgodklendelse eller binding/taping af øre!)
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
kan i hjælp så gør det .........hvis ikke så ønsk dem tillykke med deres dejlige hund.
jeres meninger om kupering er der ingen der har spurgt om hold dem i de tråde der er lavet omkring det .og lig ledes om den kan avls godkendes osv
eg kan desværre ikke hjælp dig ......men stort tillykke med din dejlige hund .
håber på gode billeder i fremtiden.
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
så fordi man har en hund der er kuperet skal man i alle tråde man laver fremover finde sig i folk ckikanere en og ens hund og kommer med grimme bemærkinger .........kan jeg slet ikke se .
folk kan holde deres skod meninger for dem selv og købe en som ikke er det og lade dem som køber en med være i fred.
vi andre chikanere jo ingen fordi de køber en hund med flab ører vi hjælper alligevel hvis vi kan ...så lad os gøre det og lade resten af tråden holde sig til emnet .
BINDING AF ØRER.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.458
Hvad der undre mig i denne tråd, er at et par stykker skriver " at nogle gange kan stambogen ( AKC ) overflyttes til DKK og andre gange ikke " ? Hvad bygger I det på ??
Så vidt jeg ved, har DKK/FCI intet udestående med AKC.
jan 2007
maj 2007
Jeg er klar over at folk har negative meninger om kupering, hvilket jeg er ligeglad med.
For at gentage mig selv, så er trådet i dette IKKE kupering men opbinding/taping af øre, hjælp eller lad være...
Folk har sine holdninger og det er fint, men vær venlige at tage dem til et furum hvor det er holdninger om kupering der bliver diskuteret, det er det ikke her.., TAK !
maj 2007
Jeg har ikke noget imod at køre langt, jeg oprettede det forum for at se om der måske var en lidt tættere på der vidste hvordan man gør, hvis ikke, jamen så køre jeg da bare... Ingen problemer.. smiler :o)
maj 2007
TAK... Lige mine ord !!!
jan 2006
Nu kan jeg se du har svarret.
Nej AKC er ikke medlem af FCI, men AKC er alligevel godkendt af FCI, så stambøgerne kan blive overført. Det samme gælder mange andre lande, der ikke er medlem af FCI. AKC er den eneste kennel klub i USA ( selv om der er mange ) der er godkendt af FCI.
Det kan aldrig blive en vuderingssag fra hund til hund. Hvis det var, så ville DKK oplyse om det på deres hjemmeside.
Sidste år havde FCI et udestående med Den Canadiske Kennel Klub ( det er heldigvis gået i orden ) men det stod både på FCI og DKK's hjemmesider.
jan 2007
Det er osse set herinde at nogen har købt med AKC tavle og IKKE kunne få den overført (selvom jeg ikke tror det sker tit).
Så det kan altså godt betale sig lige at spørge DKK inden man hiver hunden hjem
jan 2006
Nu har jeg snakket med DKK og der er ingen problemer. FCI samarbejder med AKC og man skal ikke ringe til DKK, for at være sikker på, at hunden kan overføres. Sålænge det er en kennel klub FCI samarbejder med, er der ingen problemer.
HVis nogen har yderligere spørgsmål, er I meget velkommen til at ringe til Kate ( DKK ) 56188110
Den hund, der er snak omj, kan sagtens overføres til DKK. Den kan ikke udstiles og avlsgodkendes i DKK. Men kan udstilles i de lande, hvor hale og øre kupering er tilladt og dermed få, dens avlsgodkendelse.
maj 2007
Og de danske regler for kupering gælder ikke i udlandet selv om det er en dansk registreret hund.
Det er Hvad Dansk Kennel Klub siger.. så det må jo være rigtigt :o)
maj 2007
jan 2006
aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jeg hopper med på vogen ikke for fordomme osv vedre kupering
alle mennesker har forskelige meninger og holdninger, hvilket jeg er glad for!!
vi har for en lille uge siden selv fået en lille dobermann ja med kuperet hale og øre, ja det er nok lidt syndt for hunden ville ikke selv sende min hvalp til at få det gjord men mener nu at sådan "skal" en dobermann se ud efter ming kærestes og jeg´s menning
vi har fået vist hvordan vi sætter ørene op med engle tape og vatrondeller men det virker ikke som den bedste måde at gøre det på, så ville høre om nogen kendet en beder metode??
syntes det er synd nu når han har fået lavet de øre ikke at binde dem op, for så vil det hele ha været til ingen nytte og det ville være synd
Taping af kuperede dober øre..